Mark 5T cup Megane
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Wat voor drijfstangen ga je gebruiken?
H-profiel gesmede drijfstangen met arp bouten.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Heb er al eens over internet zien zwerven die niet bepaald recht meer waren, maargoed dan weet ik niet wat ermee gebeurd is-jo- schreef:meen je dat nu ??? Heb je enig idee wat die dingen kunnen hebben ? Vraag es aan Menno.

motor heeft een afgedraaide en gebalanceerde krukas + afgedraaid en uitgebalanceerd vliegwiel + H profiel drijfstangen en blok is nieuw geboord met nieuwe originele willie zuigers en kent cams nageslepen originele willie nokkenassen.
verder komen er webers voor.
en een spaghettie uitlaatspruitstuk.
ik ben gewoon nieuwschierig of het zin heeft om de kop om te laten bouwen naar mechanische klepbediening.
en wat is het maximaal toerental voor een originele willie en hoeveel toeren zou mijn motor dan evt kunnen draaien?
verder komen er webers voor.
en een spaghettie uitlaatspruitstuk.
ik ben gewoon nieuwschierig of het zin heeft om de kop om te laten bouwen naar mechanische klepbediening.
en wat is het maximaal toerental voor een originele willie en hoeveel toeren zou mijn motor dan evt kunnen draaien?
de compressie gaat omhoog dmv kop afvlakken
menno heeft dit voor mij uitgerekend.
maar dat is de vraag niet ik wil weten hoeveel toeren ik kan maximaal.
menno heeft dit voor mij uitgerekend.
maar dat is de vraag niet ik wil weten hoeveel toeren ik kan maximaal.
misschien kan dat bedrijf in gorredijk je dat vertellen dat ook mijn blok in elkaar heeft geknutseld met mechanische klepbedieningmark 5t schreef:motor heeft een afgedraaide en gebalanceerde krukas + afgedraaid en uitgebalanceerd vliegwiel + H profiel drijfstangen en blok is nieuw geboord met nieuwe originele willie zuigers en kent cams nageslepen originele willie nokkenassen.
verder komen er webers voor.
en een spaghettie uitlaatspruitstuk.
ik ben gewoon nieuwschierig of het zin heeft om de kop om te laten bouwen naar mechanische klepbediening.
en wat is het maximaal toerental voor een originele willie en hoeveel toeren zou mijn motor dan evt kunnen draaien?
Trust me. I know what I'm doing.
voorbeeldsound?
Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
8000 is al aardig veel hoor, eigenlijk zou je vanaf 7500 al beter naar mechanisch moeten gaan ivm betrouwbaarheid.Tim schreef:Met normale klepstoters is het toch iets van 8000 als max ofzo aanhouden? Zoiets staat me tenminste bij. Meganisch kunnen een stuk verder maar hoeveel wou je met 2.0 16V gaan draaien dan?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Nee kep het gemist, al hoorde ik dat ze alleen op het GP circuit echt het gas hebben opengetrokken. Op de ring was het toch wat rustiger.
RingTimmie is wel geweest, en anders moet je ff op nurburgring.nl kijken, zijn zat fotos en beeldmateriaal te vinden.
RingTimmie is wel geweest, en anders moet je ff op nurburgring.nl kijken, zijn zat fotos en beeldmateriaal te vinden.
ik wilde eigenlijk wel ongeveer 8000rpm gaan draaien.
zou dit niet willen ism mijn extra lichte krukas vliegwiel en H profiel drijfstangen?
tot hoeveel toeren kan ik gaan met mijn kleppen?
dit omdat mijn 1800 cc cup clio ook regelmatig die toerentallen draait en die kleppen leven ook nog steeds.
dat het vermogen bovenin afzakt weet ik ook wel maar soms kan een paar toeren extra doortrekken gewoon net even beter uitkomen kwa circuit.
zou dit niet willen ism mijn extra lichte krukas vliegwiel en H profiel drijfstangen?
tot hoeveel toeren kan ik gaan met mijn kleppen?
dit omdat mijn 1800 cc cup clio ook regelmatig die toerentallen draait en die kleppen leven ook nog steeds.
dat het vermogen bovenin afzakt weet ik ook wel maar soms kan een paar toeren extra doortrekken gewoon net even beter uitkomen kwa circuit.
Tis niet onmogelijk hoor, ik juig het toe.
Als je em netjes blueprint, uitliterd, paar wilde nokken, die mech stoters.
Ik zou alleen wel TB's nemen voor dit soort toeren, met carbs ist toch iets te onzeker in mijn ogen.
Toeren maken de man
Als je em netjes blueprint, uitliterd, paar wilde nokken, die mech stoters.
Ik zou alleen wel TB's nemen voor dit soort toeren, met carbs ist toch iets te onzeker in mijn ogen.
Toeren maken de man

Het gaat om de maximum versnelling van je kleppen. Wordt die te hoog, gaan ze zweven. Wat speelt hier in mee?
Massa van het bewegende kleppenrommel --> lichtere (=mechanische) stoters gebruiken.
Veervoorspanning --> dikkere onderlegringen of stijvere klepveren
Flanksteilheid van de nokken --> hoe meer lift, hoe hoger de versnellingen die optreden.
Het toerental --> hoe hoger het toerental, hoe hoger de klepversnelling.
Doorgaans geeft de nokkenasleverancier wel aan wat je nodig hebt voor de rest van de kleppentrein.
Maar om kort te gaan: voor een motor die rond de 8k nog echt lekker loopt heb je behoorlijk ruige nokkenassen nodig, waar zekers mechanische stoters bij horen.
Massa van het bewegende kleppenrommel --> lichtere (=mechanische) stoters gebruiken.
Veervoorspanning --> dikkere onderlegringen of stijvere klepveren
Flanksteilheid van de nokken --> hoe meer lift, hoe hoger de versnellingen die optreden.
Het toerental --> hoe hoger het toerental, hoe hoger de klepversnelling.
Doorgaans geeft de nokkenasleverancier wel aan wat je nodig hebt voor de rest van de kleppentrein.
Maar om kort te gaan: voor een motor die rond de 8k nog echt lekker loopt heb je behoorlijk ruige nokkenassen nodig, waar zekers mechanische stoters bij horen.
rev it like a rental
maar met hydraulisch gaat het fout denk je?
dit omdat mijn cup clio kleppen ook wel eens 8000rpm draaien.
PS kom net tot de ontdekking dat mijn DS 3000 remblokken al kompleet weg zijn na 1 dagje tt circuit.
heeft iemand toevallig nog en set op voorraad?
voor dinsdag as dan ga ik namelijk weer knallen op assen.
zijn er nog andere types die ook zo goed remmen en iets minder snel slijten?
dit omdat mijn cup clio kleppen ook wel eens 8000rpm draaien.
PS kom net tot de ontdekking dat mijn DS 3000 remblokken al kompleet weg zijn na 1 dagje tt circuit.
heeft iemand toevallig nog en set op voorraad?
voor dinsdag as dan ga ik namelijk weer knallen op assen.
zijn er nog andere types die ook zo goed remmen en iets minder snel slijten?
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Ben vrijdag geweest, en dingen gingen goed op de gp strecke. In de paddock zag ik in een m3 de maximale waarden voor temp etc, en toerental. 10.500 voor die laatste....antoine schreef:Zijn jullie vorige week naar duitsland geweest? FOTO'S!!!!! aub
Mercedes gebruikte volgend mij een kortere slag krukas, met grotere zuigers. BMW weet ik niet
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
http://www.Dutchpowertrading.nl eens bellen? Ik geloof dat die ze op voorraad had.mark 5t schreef:maar met hydraulisch gaat het fout denk je?
dit omdat mijn cup clio kleppen ook wel eens 8000rpm draaien.
PS kom net tot de ontdekking dat mijn DS 3000 remblokken al kompleet weg zijn na 1 dagje tt circuit.
heeft iemand toevallig nog en set op voorraad?
voor dinsdag as dan ga ik namelijk weer knallen op assen.
zijn er nog andere types die ook zo goed remmen en iets minder snel slijten?
Project: GTT Blue Sport
Ben wel geweest maar omdat ze eerder gestart waren die zaterdag was ik net 15 minuten te laat... Triest. Al heeft de VLN race wel veel goed gemaakt, erg vermakelijk ook!Steven schreef:Nee kep het gemist, al hoorde ik dat ze alleen op het GP circuit echt het gas hebben opengetrokken. Op de ring was het toch wat rustiger.
RingTimmie is wel geweest, en anders moet je ff op nurburgring.nl kijken, zijn zat fotos en beeldmateriaal te vinden.
remblokken zijn besteld met spoed bij DPT idd.
ringchats aub in het ring topic?????
ringchats aub in het ring topic?????
afgelopen zaterdag even wat slicks gemonteerd voor as dinsdag.
auto staat op 4 assteunen zonder wielen te wachten op nieuwe ferrodos.
kijk ik net nog effe onder mijn motokap om oliepijl enz te checken.
denk ik , hee wat ligt die motor vreemd er in.
kom ik tot de ontdekking dat de bovenste motorsteun van de bak finaal los ligt.
heb gelukkig nog wel ergens eentje liggem maar,
wordt allemaal weer lekker krap om dinsdag de auto weer geheel race klaar te hebben.
gelukkig heb in voor nood een set ferrodo remblokken van Heine kunnen krijgen
auto staat op 4 assteunen zonder wielen te wachten op nieuwe ferrodos.
kijk ik net nog effe onder mijn motokap om oliepijl enz te checken.
denk ik , hee wat ligt die motor vreemd er in.
kom ik tot de ontdekking dat de bovenste motorsteun van de bak finaal los ligt.

heb gelukkig nog wel ergens eentje liggem maar,
wordt allemaal weer lekker krap om dinsdag de auto weer geheel race klaar te hebben.
gelukkig heb in voor nood een set ferrodo remblokken van Heine kunnen krijgen

-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Kan je beter gewoon op voorraad hebben, is veel makkelijker.
als er nou een blok scheurt of loslaat tijdens een trackday?
Daar sta je dan weg inschrijfgeld.
als er nou een blok scheurt of loslaat tijdens een trackday?
Daar sta je dan weg inschrijfgeld.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 1742
- Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
- Locatie: Assen
- Contacteer:
Ik ken iemand die de dag voor een trackday nog ff een motorswap deed
, dan moet jou dit zeker lukken ...

komt ook wel weer goed maar tis bij mij vaak laatste moment werk en daar baal ik dan wel eens van.
auto haaft na de laatste test op de rollenbank ook niet meer gedraaid en toen vonden we ook al dat het blok wel erg heen en weer ging.
aandrijfassen bonkten ook erg bij maximaal inparkeren in de opslag dus achteraf had ik het ook wel kunnnen weten.
gewoon stom dat alles weer op het laatste moment moet.
auto haaft na de laatste test op de rollenbank ook niet meer gedraaid en toen vonden we ook al dat het blok wel erg heen en weer ging.
aandrijfassen bonkten ook erg bij maximaal inparkeren in de opslag dus achteraf had ik het ook wel kunnnen weten.
gewoon stom dat alles weer op het laatste moment moet.
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Het blok kwam toch ook tegen je veerpootbrug? kan ik me herinneren...
yep kwam bijna tegen de veerpootbrug aan maar dat lag dus aan die motorsteun.
anyway alles wordt wel weer gefixt.
anyway alles wordt wel weer gefixt.
motorsteun zit weer op.
nu afwachten of de DPD morgenvroeg op tijd is met de blokken.
zijn per express verstuurd dus zouden er voor 11 uur moeten zijn.
dan kan het allemaal weer precies.
nu afwachten of de DPD morgenvroeg op tijd is met de blokken.
zijn per express verstuurd dus zouden er voor 11 uur moeten zijn.
dan kan het allemaal weer precies.
ja idd zie mijn posts hierboven he!