hallo,
Ik heb nu al zo lang last van mijn motor (clio 1 1.8 16v).
Als ik hem start dan heb ik last van haperig motor, de toerenteller zakt ver onder de 900 toeren en dan herstelt ie zich ineens en draait weer normaal.
Dit alles duurt ongeveer een minuut, tijdens het rijden stottert ie, en na die minuut is alles weer normaal alsof er niets aan de hand is . de auto rijdt dan de gehele tijd perfect nooit afslaan niets.
heb van de week de ontsteking vervangen, maar daar lag het ook niet aan! wie kan mij helpen hiermee?
Alvast bedankt!
[Clio 16v]Motor hapert
bedankt voor je reactie,
maar.. hij doet het ook wanneer de motor echt warm is. het is steeds wanneer de auto opnieuw wordt gestart warm of koud maakt niet uit.
maar.. hij doet het ook wanneer de motor echt warm is. het is steeds wanneer de auto opnieuw wordt gestart warm of koud maakt niet uit.
hallo,
vandaag is er verandering! stond 4 keer stil haha!
ik ga morgen eens de bougies vervangen en mijn benzine filter en daarnaast nog eens even de gaskleppenhuis schoonmaken en dan even kijken hoe het verder verloopt.
bedankt voor jullie reacties! ( is er niemand met een clio die hetzelfde probleem heeft gehad?)
groeten
vandaag is er verandering! stond 4 keer stil haha!

ik ga morgen eens de bougies vervangen en mijn benzine filter en daarnaast nog eens even de gaskleppenhuis schoonmaken en dan even kijken hoe het verder verloopt.
bedankt voor jullie reacties! ( is er niemand met een clio die hetzelfde probleem heeft gehad?)
groeten
mijn stationair valt ook erg laag (600 rpm) en heb vandaag de boegies vervangen. Schacht stondt inderdaad helemaal vol olie. Alles schoongemaakt en nieuwe boegies gemonteerd maar geen resultaat, nog steeds een veel te laag stationair. Bij mij valt hij trouwens niet uit en loopt langzaam weer op naar de 900.Robke schreef:Dikke kans dat de bougieschachten vol olie staan, even een bougiekabel eruit trekken en je ziet het al.
-
heb ik ook, kan het ook niet verklaren.
bij koud starten is het wel minder aanwezig dan bij warm.
het valt mij wel op dat die van mij wel erg blauw rookt bij koude start, dit bij intrappen van het gas.
bij koud starten is het wel minder aanwezig dan bij warm.
het valt mij wel op dat die van mij wel erg blauw rookt bij koude start, dit bij intrappen van het gas.
dat erg blauw roken kunnen je zuigerveren zijn die versleten zijn en anders de oliekeringen , ( hij verbruikt zeker ook meer olie dan normaal)
Maar ff een update: vandaag bougies vervangen! geen verschil.
bij de garage zeiden ze dat het niet aan benzine filter kan liggen omdat de auto na moeilijke start als een zonnetje loopt!
nu hoor ik van een monteur, een maat van mij dat het mijn LUCHTMASSAMETER is pfff maar ik betwijfel het!
iemand nog enige suggesties?
grt.
Maar ff een update: vandaag bougies vervangen! geen verschil.
bij de garage zeiden ze dat het niet aan benzine filter kan liggen omdat de auto na moeilijke start als een zonnetje loopt!
nu hoor ik van een monteur, een maat van mij dat het mijn LUCHTMASSAMETER is pfff maar ik betwijfel het!
iemand nog enige suggesties?
grt.
dat heb ik inmiddels ook een paar keer gehoord. Hier schijn je zelf echt vanaf te moeten blijven en een garage te zoeken die de bosch ecu kan uitlezen en daarmee de sensor of te stellen.
-
- Car: R19.R
Clio heeft geen lmm maar een map sensor toch?
als get goed is niet neeMaarten-Jan schreef:Clio heeft geen lmm maar een map sensor toch?
kijk maar eens naar je stappen motor die zorgt namelijk dat je ecu weet hoeveel benzine en lucht hij naar de motor moet sturen
bij mij hperde de motor ook heb hem vervangen en hij loopt en trekt weer als een

heb hem nu bij onze garage staan, onze monteur gaat ernaar kijken! ben benieuwd wat ik te horen krijg! hopen maar dat het de stappenmotor is ben ik er snel vanaf!
grt
edit: na bijna een week nog steeds niet de oorzaak gevonden!
nog steeds niemand met hetzelfde probleem?
grt
edit: na bijna een week nog steeds niet de oorzaak gevonden!
nog steeds niemand met hetzelfde probleem?
jongens! laat maar zitten! bedankt voor alle ingaven
motor is defect verklaard: zuigerveren versleten, alle keringen versleten!
Probleem lag bij het herstarten te veel olie lekkage bij de bougies waardoor hij een moeilijke startkreeg naar mate je verbrand werd het droger vandaar dat hij ook normaal reed.
grt.
motor is defect verklaard: zuigerveren versleten, alle keringen versleten!
Probleem lag bij het herstarten te veel olie lekkage bij de bougies waardoor hij een moeilijke startkreeg naar mate je verbrand werd het droger vandaar dat hij ook normaal reed.
grt.
heeft er iemand nog een blok liggen?
1.8 16v
1.8 16v
Vandaag nieuwe blok opgehaald!
* Nieuwe kop erop
* Nieuwe Distrubutieriem
* spanrollen
* multiriem
* inlaatspruitstuk
* bougies
* oliefilter
* alle Sensoren vervangen
* koplleingsplaten + drukgroepen
Kortom Z.G.A.N. zondag blok erin zetten verse transmissie olie en verse motor olie en verse stuurbekrachtigingvloeistof.
bij deze TE KOOP!
vind wel leuk geweest, het is dat wij eigen garage hebben anders had ik hem zeker naar de sloop gebracht!
er zit nog APK met steekproef op! 6 mnd
vraagprijs 2000,-
grt.
* Nieuwe kop erop
* Nieuwe Distrubutieriem
* spanrollen
* multiriem
* inlaatspruitstuk
* bougies
* oliefilter
* alle Sensoren vervangen
* koplleingsplaten + drukgroepen
Kortom Z.G.A.N. zondag blok erin zetten verse transmissie olie en verse motor olie en verse stuurbekrachtigingvloeistof.
bij deze TE KOOP!
vind wel leuk geweest, het is dat wij eigen garage hebben anders had ik hem zeker naar de sloop gebracht!
er zit nog APK met steekproef op! 6 mnd
vraagprijs 2000,-
grt.