rollenbank/dynamometer
nou het spijt me zeer maar als ik deze setup zie(heel wat gemodificeerd aan het blok) had ik toch wel wat meer vermogen verw8 op 1,4 bar. heb je de druksensor aan je inlaat zitten of aan de slang, je werkelijke inlaatdruk is lager dan die door de slangen gaat.....
grtz
edit: ze noemen hem uprated en niet upgraded zijn 2 totaal verschillende dingen, deze is sterker dan de std, niet aangepast......
grtz
edit: ze noemen hem uprated en niet upgraded zijn 2 totaal verschillende dingen, deze is sterker dan de std, niet aangepast......
Laatst gewijzigd door tutuur op do 15 jan 2009 16:38, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 283
- Lid geworden op: do 25 mei 2006 12:08
- Locatie: Sittard
ik denk 't ja-jo- schreef:en dat menen ze nog ook ???
ow ? Vergeet je even niet dat dit een gewoon stock blok is ? Nokkenas en randapparatuur zijn aangepast, verder niks. Er zijn hier mensen die andere resultaten halen, volledig mee eens maar 160 pk uit een 1.4 vind ik lang niet gek.tutuur schreef:nou het spijt me zeer maar als ik deze setup zie(heel wat gemodificeerd aan het blok) had ik toch wel wat meer vermogen verw8 op 1,4 bar. heb je de druksensor aan je inlaat zitten of aan de slang, je werkelijke inlaatdruk is lager dan die door de slangen gaat.....
grtz
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Berichten: 283
- Lid geworden op: do 25 mei 2006 12:08
- Locatie: Sittard
Eindelijk een positieve reply... thanks Jo... en idd: alles is standaard, behalve de turbo, nokkenas, carburateur, uitlaatspruitstuk, uitlaat en intercooler... de rest is alleen bling-jo- schreef:ow ? Vergeet je even niet dat dit een gewoon stock blok is ? Nokkenas en randapparatuur zijn aangepast, verder niks. Er zijn hier mensen die andere resultaten halen, volledig mee eens maar 160 pk uit een 1.4 vind ik lang niet gek.

dat zijn wel 2 totaal verschillende zaken. In koppakkingen zitten wel degelijk enorme verschillen.
@Jan, ik vind het een mooi resultaat. Met die T25 zal je nog leuk spoolgedrag hebben ook.
@Jan, ik vind het een mooi resultaat. Met die T25 zal je nog leuk spoolgedrag hebben ook.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Berichten: 283
- Lid geworden op: do 25 mei 2006 12:08
- Locatie: Sittard
Precies ja... ik wil geen dikke T28. Geeft misschien een hoop extra vermogen, maar komt veel te traag op gang. Zo'n T25 hybride geeft een leuke punch waar je niet lang op hoeft te wachten-jo- schreef:@Jan, ik vind het een mooi resultaat. Met die T25 zal je nog leuk spoolgedrag hebben ook.

ik zeg ook niet dat het hetzelfde is, maar volgens mij is bekend van die koppakking van mb die ze als versterkt kopen dat ie gewoon std is.....
en je kan die manifold gasket wel van een sterker materiaal hebben ivm druk(niet dat het veel uit zou maken) maar het is mogelijk
en je kan die manifold gasket wel van een sterker materiaal hebben ivm druk(niet dat het veel uit zou maken) maar het is mogelijk
Allemaal blabla 
Jan, dat is een heel net resultaat. 160 dikke peekaatjes uit je standaard blokje. !!
En zo heftig is die nokkenas nu ook weer niet wat ik me kan herinneren.
Vind 1,4 wel veel, eigenlijk had je eens moeten testen of je op 1,2 niet meer piekvermogen haalde
Je koppel was dat wat gezakt, maar dan ging ie vast wat langer door. Of trekt deze turbo dat makkelijk?
Toppie! Kom binnenkort die zooi uit je garage halen trouwens
Kunnen we samen toeren 
Trouwens, voor zover ik kan beoordelen heb jij wel 160pk in een uitermate betrouwbare opbouw. Vooral die fatsoendelijke elektronica eromheen nu en dito slangen
.

Jan, dat is een heel net resultaat. 160 dikke peekaatjes uit je standaard blokje. !!
En zo heftig is die nokkenas nu ook weer niet wat ik me kan herinneren.
Vind 1,4 wel veel, eigenlijk had je eens moeten testen of je op 1,2 niet meer piekvermogen haalde

Toppie! Kom binnenkort die zooi uit je garage halen trouwens


Trouwens, voor zover ik kan beoordelen heb jij wel 160pk in een uitermate betrouwbare opbouw. Vooral die fatsoendelijke elektronica eromheen nu en dito slangen

@ jan. Mooi vermogen dat ie eruit haalt
Jammer dat ie niet eens in goes op de bank geweest is, dat is wat beter vergelijken
Heb je niet de mogelijkheid om de uitdraai eens te posten ben wel benieuwd naar je vermogens en koppel kromme.

Jammer dat ie niet eens in goes op de bank geweest is, dat is wat beter vergelijken

Heb je niet de mogelijkheid om de uitdraai eens te posten ben wel benieuwd naar je vermogens en koppel kromme.
R5GTT. Drive it like you stole it
-
- Berichten: 283
- Lid geworden op: do 25 mei 2006 12:08
- Locatie: Sittard
Moet even ergens een scanner zoeken... komt z.s.m. wel goed-PAZ- schreef:@ jan. Mooi vermogen dat ie eruit haalt![]()
Jammer dat ie niet eens in goes op de bank geweest is, dat is wat beter vergelijken![]()
Heb je niet de mogelijkheid om de uitdraai eens te posten ben wel benieuwd naar je vermogens en koppel kromme.

-
- Berichten: 283
- Lid geworden op: do 25 mei 2006 12:08
- Locatie: Sittard
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Mooie waardes
. Doe ook eens foto's van die ex verstappen Audi, en die dikke Ami wat er stond
Maarreh, loopt mooi door die 5 van jou


Maarreh, loopt mooi door die 5 van jou

tutuur schreef:zij menen het wss, of het ook zo is is vraag 2(net als met de mb koppakking)
zeg ook niet dat het niks is maar had op 1,4 bar meer verw8....
tutuur schreef:ik zeg ook niet dat het hetzelfde is, maar volgens mij is bekend van die koppakking van mb die ze als versterkt kopen dat ie gewoon std is.....
en je kan die manifold gasket wel van een sterker materiaal hebben ivm druk(niet dat het veel uit zou maken) maar het is mogelijk
Neem me niet kwalijk tutuur, ik vind dit allemaal nogal praat tegen de vaak en eigenlijk nog heel demotiverend voor Jan ook.tutuur schreef:ik heb ook wel eens gelezen dat een nokkenas van een 1,4at ookmeer vermogen geeft.... heeft iemand heer ervaring mee?
groeten
De meningen rond bepaalde set up's , gebruik van materialen, manier van werken, lopen heel erg uitéén. Wat maakt het uit welke keuze de bouwer maakt ? Zolang de set up betrouwbaar is en presteert, maakt de rest toch geen hol uit ?
Een discussie over koppakkingen ? Goed, verkeerde plaats/topic. Trouwens, wie zijn wij om daarover te discussieren. Niemand hier heeft een koppakking daadwerkelijk onderworpen aan druktesten. Normale cilindercompressie bedraagt 10 tot 10.5 bar bij opstart door de starter. Kom, genoeg geneut, mssn topicje over starten.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14527
- Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
- Locatie: Nieuw Vennep
- Contacteer:
Al bijgekomen of nog misselijk??Jean-Paul-S schreef:Mooie waardes. Doe ook eens foto's van die ex verstappen Audi, en die dikke Ami wat er stond
![]()
Maarreh, loopt mooi door die 5 van jou

Waarom?? Gewoon omdat het kan!
ik zie in dat lijstje idd maar een paar pk verhogende dingen
de rest is gewoon opsmuk voor het mooie.
lijkt me dat deze gt met deze waardes erg snel is en zeer zeker betrouwbaar.
gewoon hele mooie waardes, maar wat was je AFR trouwens bij vollast?
wel goed lezen heren over alle aanpassingen die gedaan zijn.
en nog even over de koppakking en spruitstukpakking.
het feit is gewoon dat de spruitstukpakking van een gt erg vaak lekt of in elk geval na montage snel lekken gaat.
daarom ben ik bezig met een echt sterkere versie van de koppakking en de uitlaatspruitstukpakking.
deze worden van volledig koper en naar het zich laat aanzien zijn ze straks ook leverbaar tegen hele nette prijzen.
dit echter wel pas nadat ik ze getest en goed bevonden heb.
de rest is gewoon opsmuk voor het mooie.
lijkt me dat deze gt met deze waardes erg snel is en zeer zeker betrouwbaar.
gewoon hele mooie waardes, maar wat was je AFR trouwens bij vollast?
wel goed lezen heren over alle aanpassingen die gedaan zijn.
en nog even over de koppakking en spruitstukpakking.
het feit is gewoon dat de spruitstukpakking van een gt erg vaak lekt of in elk geval na montage snel lekken gaat.
daarom ben ik bezig met een echt sterkere versie van de koppakking en de uitlaatspruitstukpakking.
deze worden van volledig koper en naar het zich laat aanzien zijn ze straks ook leverbaar tegen hele nette prijzen.
dit echter wel pas nadat ik ze getest en goed bevonden heb.
-
- Berichten: 283
- Lid geworden op: do 25 mei 2006 12:08
- Locatie: Sittard
Klopt Mark... driekwart is gewoon bling haha... maar ook wel degelijk functionele bling, bv. veel plastic crap vervangen door RVS en natuurlijk zorgen bv. een nieuwe kabelboom en siliconen slangen wel degelijk voor een betere betrouwbaarheid en niet alleen voor een mooi uiterlijk. Ik heb een wideband sensor met AFR meter in de auto... AFR bij vollast en hoge toeren komt niet boven de 12.5, wat keurig is dacht ik zomark 5t schreef:ik zie in dat lijstje idd maar een paar pk verhogende dingen
de rest is gewoon opsmuk voor het mooie.
lijkt me dat deze gt met deze waardes erg snel is en zeer zeker betrouwbaar.
gewoon hele mooie waardes, maar wat was je AFR trouwens bij vollast?

mooie AFR ook betrouwbare waarde idd 

@jo
idd verkeerde topic, bij deze laatste waar ik mijn mening op berust, elders op het forum staat dat de onderdeel nummers zijn vergeleken en precies overeenkwamen met renault fabrieks.....
@ jan, ik vergeleek je vermogen met dat van paz, ivm zijn lagere druk en toch hoger vermogen zei ik dat ik meer verw8 had, dat neemt niet weg dat het een ongelovelijke strot vermogen is
en wist ook niet dat zijn blok compleet gereviceerd was, wat ook zeker mee helpt
sorry voor de opmerkingen, wil graag iedereen te vriend houden
idd verkeerde topic, bij deze laatste waar ik mijn mening op berust, elders op het forum staat dat de onderdeel nummers zijn vergeleken en precies overeenkwamen met renault fabrieks.....
@ jan, ik vergeleek je vermogen met dat van paz, ivm zijn lagere druk en toch hoger vermogen zei ik dat ik meer verw8 had, dat neemt niet weg dat het een ongelovelijke strot vermogen is

en wist ook niet dat zijn blok compleet gereviceerd was, wat ook zeker mee helpt
sorry voor de opmerkingen, wil graag iedereen te vriend houden

Die van Jan is ook nieuw 
To the bone

To the bone

-
- Berichten: 283
- Lid geworden op: do 25 mei 2006 12:08
- Locatie: Sittard
@Steven & Mark: als jullie mijn lijstje van mods zo eens bekijken... wat hebben jullie dan wel wat ik niet heb om jullie vermogen te halen?? Ligt het aan de ic, aan de lage compressie zuigers? Turbo? Iets anders?
-
- Berichten: 283
- Lid geworden op: do 25 mei 2006 12:08
- Locatie: Sittard
Hier nog maar een keer, maar dan zonder de bullshit en alleen de relevante zaken (niet de bling
):
- Nieuwe zuigers & bussen
- Cilinderkop gereviseerd
- Onderblok opnieuw opgebouwd met nieuwe lagers
- Nieuwe kabelboom
- RVS intercooler met dubbele capaciteit
- Koperen radiator
- Magnecor 10mm bougiekabels
- NGK Racing bougies
- Samco siliconen slangen
- KTR Group A carburateur
- KTR 260 nokkenas
- KTR RVS spaghettispruitstuk
- KTR RVS zij-uitlaat 2,5"
- KTR RVS turbo down pipe 2,5"
- KTR opgeboorde elbow
- KTR T3 actuator
- KTR lichter vliegwiel
- KTR sportkoppeling
TURBO INFO (MD84R):
- T25 compressor .48 A/R
- T25 core
- T2 turbine .47 A/R
- 360 degree ramped thrust bearing
- enlarged wastegate
- staggered gap seal
- max. boost 2 bar

- Nieuwe zuigers & bussen
- Cilinderkop gereviseerd
- Onderblok opnieuw opgebouwd met nieuwe lagers
- Nieuwe kabelboom
- RVS intercooler met dubbele capaciteit
- Koperen radiator
- Magnecor 10mm bougiekabels
- NGK Racing bougies
- Samco siliconen slangen
- KTR Group A carburateur
- KTR 260 nokkenas
- KTR RVS spaghettispruitstuk
- KTR RVS zij-uitlaat 2,5"
- KTR RVS turbo down pipe 2,5"
- KTR opgeboorde elbow
- KTR T3 actuator
- KTR lichter vliegwiel
- KTR sportkoppeling
TURBO INFO (MD84R):
- T25 compressor .48 A/R
- T25 core
- T2 turbine .47 A/R
- 360 degree ramped thrust bearing
- enlarged wastegate
- staggered gap seal
- max. boost 2 bar
Laatst gewijzigd door Jan Theeven op vr 16 jan 2009 12:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn lijstje was een stuk korter...
Stock blok, +/-250k gelopen, alleen 1.9mm koppakking en 12.9 bouten
Van inlaat naar uitlaat:
-K&N luchtfilter achter de grille (originele IC-plek)
-T2 hybrid van JL-tuning, op 1.2/3 bar onder de gasklep
-Bosal uitlaatbuis als IC pijp
-Mercedes E-klasse intercooler achter de bumper
-Groep A carb met 28,5mm venturi en 150 hoofdsproeier oid
-Opgeboorde elbow
-2,5" downpipe
-2,25" uitlaat
Als ik er een andere nokkenas in gefrot had, dan was er ws. ook nog wel 10pk meer uitgekomen, als ik kijk naar de kromme van Paz en die van mij. Al heeft Paz wel een grotere turbo.
Mark rijd overigens nu met mijn oude turbo
Fotootje uit het archief:
[img]http://www.xs4all.nl/~elffers/5GTT/Moto ... el%20x.jpg[/img]
En de uitdraai:
[img]http://www.xs4all.nl/~elffers/5GTT/Stev ... tdraai.jpg[/img]
Let op dat je bij wielvermogen ongeveer 10-15% mag terugrekenen voor de krukas.!
Stock blok, +/-250k gelopen, alleen 1.9mm koppakking en 12.9 bouten
Van inlaat naar uitlaat:
-K&N luchtfilter achter de grille (originele IC-plek)
-T2 hybrid van JL-tuning, op 1.2/3 bar onder de gasklep
-Bosal uitlaatbuis als IC pijp

-Mercedes E-klasse intercooler achter de bumper
-Groep A carb met 28,5mm venturi en 150 hoofdsproeier oid
-Opgeboorde elbow
-2,5" downpipe
-2,25" uitlaat
Als ik er een andere nokkenas in gefrot had, dan was er ws. ook nog wel 10pk meer uitgekomen, als ik kijk naar de kromme van Paz en die van mij. Al heeft Paz wel een grotere turbo.
Mark rijd overigens nu met mijn oude turbo

Fotootje uit het archief:
[img]http://www.xs4all.nl/~elffers/5GTT/Moto ... el%20x.jpg[/img]
En de uitdraai:
[img]http://www.xs4all.nl/~elffers/5GTT/Stev ... tdraai.jpg[/img]
Let op dat je bij wielvermogen ongeveer 10-15% mag terugrekenen voor de krukas.!
-
- Berichten: 283
- Lid geworden op: do 25 mei 2006 12:08
- Locatie: Sittard
Paz heeft volgens mij lage compressie zuigers... of was het nou Mark? Weet niet meer...tutuur schreef:nu snap ik er geen zak meer van:O wie heeft er lage compressie zuiger(vergeleken met std) miss dat het daar wel mee te maken heeft....
zou miss toch ook is gaan kijken voor een fmic![]()
grtz

-
- Berichten: 283
- Lid geworden op: do 25 mei 2006 12:08
- Locatie: Sittard
@ Steven: dus dan heb je zo'n 170pk aan de krukas? Ja da's nog altijd 10 meer dan mijn blok... zou zo'n FMIC dan zoveel uitmaken? De koppelcurves zijn wel behoorlijk verschillend... jij bereikt je max koppel sneller, maar hij kakt dan wel wat in... terwijl ik pas later aan de max zit en die waarde dan ook min of meer behoud tot het einde van de run. Waar ligt dat aan?
Nokkenas en Turbo
Je hebt een nokkenas die de hele koppelkromme verplaatst naar een hoger toerental en een turbo die later spint en langer adem heeft.
Maar naar mijn mening lever je dus een hoop koppel in met die intercooler in dat weggemoffelde hoekje. Daar je toch een stevige druk draait en dus ook wel een fikse luchtopwarming zult hebben is daar zeker nog wel wat winst te behalen.
Je kan een fan proberen zoals Mark al aangeeft, maar die gaat het niet redden in de 4e en 5e versnelling tegen een FMIC die vol in de rijwind hangt.
Je hebt een nokkenas die de hele koppelkromme verplaatst naar een hoger toerental en een turbo die later spint en langer adem heeft.
Maar naar mijn mening lever je dus een hoop koppel in met die intercooler in dat weggemoffelde hoekje. Daar je toch een stevige druk draait en dus ook wel een fikse luchtopwarming zult hebben is daar zeker nog wel wat winst te behalen.
Je kan een fan proberen zoals Mark al aangeeft, maar die gaat het niet redden in de 4e en 5e versnelling tegen een FMIC die vol in de rijwind hangt.
je hebt het al vermeld Stevo, die ic is een restrictie pur sang ! Je moet de temp. maar eens meten die dat ding opbouwt.
Als je even kijkt naar de laatste dynodag, bart (capitol) rijd ook met zo'n ic en standaard luchtfilter obus. Je kan je klauwen niet op die ic houden, zo warm wordt ie. Standaard opbouw met injectie en gt serie turbo.
Als je even kijkt naar de laatste dynodag, bart (capitol) rijd ook met zo'n ic en standaard luchtfilter obus. Je kan je klauwen niet op die ic houden, zo warm wordt ie. Standaard opbouw met injectie en gt serie turbo.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Ik heb er gewoon standaard zuigers inzitten, voor alle specs van mijn blokje zieJan Theeven schreef:Paz heeft volgens mij lage compressie zuigers... of was het nou Mark? Weet niet meer...tutuur schreef:nu snap ik er geen zak meer van:O wie heeft er lage compressie zuiger(vergeleken met std) miss dat het daar wel mee te maken heeft....
zou miss toch ook is gaan kijken voor een fmic![]()
grtz
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... start=1190
R5GTT. Drive it like you stole it
Nu het hek hier toch van de dam is,mark 5t schreef: daarom ben ik bezig met een echt sterkere versie van de koppakking en de uitlaatspruitstukpakking.
deze worden van volledig koper en naar het zich laat aanzien zijn ze straks ook leverbaar tegen hele nette prijzen.
dit echter wel pas nadat ik ze getest en goed bevonden heb.
de eerste vraag die je je moet stellen is "waarom" je koppakking eruit ligt. Er is echt niks mis met standaard koppakkingen, zelfs op hoge drukken. Meestal is de afstelling gewoon kut en das dan weer het nadeel van een carb waar de fijnafstelling op ontbreekt over de gehele lijn.
Bijvoorbeeld; je gt loopt een perfecte AFR bij 1 bar. Je gaat aan het knopje draaien naar 1.3 of meer. Bye bye goeie afstelling en veeeeeels te arm. Knallen maar en dan versteld staan dat de koppakking gaat ???? Koppakking in het beste geval, gescheurde bus in het slechtste.
Ik snap dus niet waarom je naar een koper of metalen koppakking grijpt. ALS het dan misgaat ben je het zwakste punt kwijt en vernaggel je het complete blok.
Bewijs wat een standaard koppakking hebben is ook al geleverd, 3 bar boost en nog geen krimp gegeven ! En niet voor even maar gedurende 5 a 6 runs tot de begrenzer.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Idd, koperen koppakkingen vallen bij mij altijd een beetje onder het kopje 'autocross', wat ik altijd wat lompere tuning vind 
Maar wat -Jo- zegt een goeie motor moet zelfs met een orginele koppakking gewoon goed rond kunnen komen.

Maar wat -Jo- zegt een goeie motor moet zelfs met een orginele koppakking gewoon goed rond kunnen komen.