Bij het gewicht ook je eigen gewicht (niet smokkelen!) en de benzine meetellen.
Voor het bevestigen geldt wel dat de iPhone of iPod Touch goed vast moet zitten, als die beweegt tijdens het accelereren krijg je vreemde uitkomsten. Zo hebben we pas nog voor een test van in het Alpine Magazine van de CRS met een Mégane RS ruim 600 pk "gemeten". Een stevige bekerhouder of de asbak wil nog wel eens werken, of een telefoonhouder met zuignap, nog beter.
[img]
http://www.xs4all.nl/~werkep/dyno.jpg[/img]
Wat ook grote invloed op de einduitkomst heeft, is het percentage 'drivetrain loss'.
Als je begint met meten zal je waarschijnlijk pas na een paar pogingen een goed resultaat behalen, teveel toeren en wielspin zorgen voor slechte tijden, te weinig toeren ook. Zoek wel een lang stil en recht stuk weg van minimaal 400 meter, de meting stopt pas als je die afstand hebt afgelegd, waarbij je eindsnelheid tussen de 150/160 km/u kan liggen....
Met de Mégane klokten we uiteindelijk een goede tijd, maar dat was begin oktober toen het nog veel warmer en droger was...
[img]
http://www.xs4all.nl/~werkep/MRS260.jpg[/img]
Testverslag is te lezen in het decembernummer van het Alpine Magazine
Klik!