Koppeling versleten?

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Jan Theeven
Berichten: 283
Lid geworden op: do 25 mei 2006 12:08
Locatie: Sittard

Tijdens mijn laatste rit met m'n Clio 1.5DCI (2002) merkte ik iets vreemds. Ik reed 80 in de 5, wilde inhalen, plankgas, en ineens schoot de toerenteller even 1000 toeren omhoog (en ook weer omlaag), alsof ik wielspin had... wat dus niet het geval was. Nog een paar keer geprobeerd... even plankgas in verschillende versnellingen en ja hoor... vaak leek het weer alsof ik wielspin had (volgens de toerenteller). Dit betekent toch dat de koppeling versleten is, right?
Nu wil ik deze best zelf vervangen... ik heb al het gereedschap ervoor. Maar ik weet dat voor het vervangen van de koppeling van mijn 5GTT, de motor eruit moet. Moet dit ook voor mijn Clio?? En wat heb ik verder allemaal nodig als ik de koppeling zelf ga vervangen?
Mark van Nierop
Berichten: 2992
Lid geworden op: za 16 jul 2005 15:49
Locatie: Staphorst
Contacteer:

Nou hoe het precies bij een clio 1.5DCI zit weet ik zo niet

maar heb laatst van een Kangoo 1.5DCI wel de koppeling vervangen
en daarvoor heb ik alles laten zitten behalve de bak dan....

maar kans heb je dat je je subframe er onder uit moet sleutelen bij de clio
en het blok moet ophangen aan de bovenkant met een motortakel/steun
Renault 19 1.8 16V Cabrio
Sander2
Berichten: 1710
Lid geworden op: di 13 apr 2004 19:24
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Wellicht geeft dit topic wel enig inzicht.

Geloof dat je wel je subframe moet laten zakken als ik zo goed kijk?
Jan Theeven
Berichten: 283
Lid geworden op: do 25 mei 2006 12:08
Locatie: Sittard

Volgens mij ook... zucht... maar bedankt voor die link man! (Y)
Plaats reactie