bokken bij stilstaan (megane scenic 2.0 rt 1997) lpg

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Baukje
Contacteer:

zou raar zijn. Ze zitten er nog maar 2 weekjes in
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

het klinkt mij dat -zoals riel zei- de injector simulator de boosdoener is
kijk :
de benzine computer geeft normaal je injector een signaal met wat hij moet doen
dat doet hij nu ook -als hij dat niet doet of er gebeurt niks mee ziet hij dat als storing-als je op gas rijd doet je injector van de benzine niks -dus zorgt het gas systeem dat de benzine computer gefopt wordt
dit systeempje zorgt voor de elende
en zorgt er dus ook voor dat door de onderbreking zowel als op gas en op bezine de injector(en) niet aangestuurd word
dus ziet de computer een foutmelding
gaat over in noodloop 1 (lampje aan)
motor af en dan weer opnieuw starten is voor noodloop 1 de eerste reset dus doet ie alles weer tot hij weer de fout een aantal cyclussen ziet
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Baukje
Contacteer:

en waar zit die injector simulator???
en is het vervangen ervan een prijzig plaatje
maar waar komt dan dat bokken bij het stationair draaien vandaan. Dit op lpg zowel als op benzine
O ja toen ik gisteren de snelweg opging, wou gaan, reed ik gewoon op benzine.
Riël
Über-Spammer

Dat is een kastje die aan de kabelboom van je gascomputer hangt.
Als je die open maakt zie je 4 dikke weerstanden en een paar relais. Ding is circa 10 bij 5 cm groot en er staat ee nsticker met 'injection simulator' op. Je had een E.A.S. eurogas systeem he?

Deze relais kun je simpel vervangen met een soldeerbout, die weerstanden trouwens ook. Beetje handige harry moet dat voor n appel en n ei kunnen klussen.

Maar het zou dat lopen op 3 poten niet verklaren, vandaar dat ik die oorzaak had late nvallen. Ik heb wel eens een losse soldeer gehad omdat die weerstanden toch behoorlijk heet kunnen worden.

** Nu valt me binnen dat misschien één weerstand kapot kan zijn van één injector ** of dat voor benzineloop wat uit maakt? Wie weet...
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Baukje
Contacteer:

ja dat systeem heb ik
Een handige harry ben ik wel dus ik zal morgen eens ff kijken, voor vandaag ben ik hem ff meer dan beu.
Abel
Über-Spammer

wissel eens cylinder 3 en een andere qua bougies... als die dan opeens niet meer doet dan is het wat anders..
Plaats reactie