bokken bij stilstaan (megane scenic 2.0 rt 1997) lpg

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Baukje
Contacteer:

Hallo,

Mijn probleem is als volgt. Als ik een stukje heb gereden en ik moet ergens stoppen dan schudt mijn autootje heen en weer. Het is net alsof hij aan het bokken is.
Ik heb vorige week bougies, bougiekabels, luchtfilter, koelvloeistof, lambdasonde en ontsteking vervangen. Maar geen van dit alles verhelpt het bokken bij het stilstaan. Al moet ik wel zeggen dat ie beter rijdt.
Hij heeft dit probleem tevens op benzine en op gas.
Wie kan mij helpen.

Groetjes baukje
cees de borst

hallo,

had de auto dit ook al voor het vervangen van de onderdelen?

misschien een bobine(s) kapot? is een bekend kwaaltje
slangetje naar de MAP sensor nog heel?
gasklephuis eens schoonmaken?

succes
cees
Bart V

Ik gok op een vervuilde stationair stappenmotor. Ik zou die eerst eens schoonmaken. Verder is het ook verstandig om de klepspeling eens te controleren, en eventueel eens compressie te meten. Kleppen stellen wordt vaak vergeten bij deze motoren, en voor je het weet zit je dan met verbrandde kleppen.
Baukje
Contacteer:

Hier weer ff een update wat betreft het scenicje. Ik heb vandaag compressie laten meten en dat was allemaal prima in orde. Zaterdag maar weer lekker sleutelen en de injectoren eraf halen en deze laten reinigen. Ik hoop dan na het weekend weer heerlijk te rijden zonder trilplaat onder mijn kont.
Blij dat het mijn injectoren alleen maar zijn. Heb er maar 4 dus dat keer 16 euries per injector, dus dan valt de prijs nog mee.
Ik hou jullie op de hoogte.

Groetjes baukje
Bart V

Je geeft aan dat het probleem voorkomt op zowel benzine als op gas. Dan kan je dus ook concluderen dat het niet de injectoren zijn. Immers zou het probleem zich dat niet mogen voordoen op gas. Ik zou dus even wachten nog met reinigen tot je de daadwerkelijke oorzaak van het probleem gevonden hebt :)

Probeer die stappenmotor eens, en kijk ook of er geen valse lucht aangezogen wordt in het inlaattraject ergens.
cees de borst

Een 2.0 8v klepper scenic heeft geen stappenmotor..althans die van mij niet..
Alleen een gasklep positie sensor, die kun je ook vervangen of schoonmaken.
Bart V

cees de borst schreef:Een 2.0 8v klepper scenic heeft geen stappenmotor..althans die van mij niet..
Alleen een gasklep positie sensor, die kun je ook vervangen of schoonmaken.
Er zit toch echt een stappenmotor op :)
TPS sensor reinigen zal niet veel uithalen. Dat is een gesloten sensor. Je zou hem enkel kunnen doormeten.
Baukje
Contacteer:

Bij mij wil het feit dat de benzine en de lpg allebei door dezelfde injectoren gaan, zo is het aangesloten vanuit de fabriek.
De compressie is allemaal goed alleen cilinder 3 werkt niet.
Mijn auto heeft ondertussen 235000 km gelopen en vorig jaar heb ik mijn kleppen laten stellen. Zouden het mijn kleppen zijn dan zou ik geen vermogen meer moeten hebben.

Groetjes baukje
Riël
Über-Spammer

Niet zo eigenwijs :)
Het feit wil feitelijk dat benzine of gas nooit door dezelfde injector zouden kunnen.

Als het cilinder 3 is (hoe ben je daar zo zeker van) zou ik toch eens kijken of je de bougies wel goed vastgedraaid hebt / niet kapot gedraaid / slechte kabel (kan altijd), etc.

Hoe weet je dat het cilinder 3 is?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Baukje
Contacteer:

autogarage!!
Riël
Über-Spammer

Diezelfde die zegt dat gas en benzine door één injector gaat? :)
Baukje
Contacteer:

Volgens mij wil het feit nog steeds dat het forum er is om te zoeken naar oplossingen voor problemen die je hebt met je auto.
Mijn auto is gisteren uitgelezen bij de garage. ook werd er geconcludeerd dat cilinder 3 niks deed. Alles is al vervangen. Ook al wissel ik de bougiekabels dan nog doet cilinder drie niks. ook niet met een nieuwe bougie.
Riël
Über-Spammer

Tuurlijk help ik je maar wat je schrijft kan niet, dan kunnen we ook geen oplossing verzinnen.

Spruitstukpakking lek? Met wat remmenreiniger in de buurt spuiten.
Baukje
Contacteer:

maar als de conclusie is dat cilinder 3 niet werkt wat denk jij dan dat het kan zijn. Hij heeft geen vermogens verlies op de snelweg en hij heeft het bokkende probleem zowel op lpg als op benzine als hij stationair draait.
Laatst gewijzigd door Baukje op do 11 dec 2008 13:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Riël
Über-Spammer

Riël Notermans schreef:Spruitstukpakking lek? Met wat remmenreiniger in de buurt spuiten.
:)
Baukje
Contacteer:

en leg me eens uit waarom
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Conpressie is goed... Zuiger 3 doet dus uitsluitend niets bij stationair toerental? Bij normaal rijden doet 'ie gewoon mee? (Effe voor de zekerheid, zodat ik snap wat er loos is.)
Baukje
Contacteer:

precies.
Riël
Über-Spammer

Baukje schreef:en leg me eens uit waarom
Teveel lucht = geen verbranding = cilinder doet niks.
Omdat ie het stationair doet kan het logisch gezien wel, dan heb je de meeste onderdruk. Geloof me, je bent niet de eerste :)

Als alles klopt moet ie verbanden, compressie is goed, en aan de inspuit ligt het niet, dat kan ik wel concluderen.

Zelfs als de injector lekt kan het wel zo zijn dat ie op gas bokt, maar op benzine zou het niet uit mogen maken omdat ie dat toch inspuit.

Dus blijft voor mij nu die pakking wel plausibel, zeker omdat het maar één cilinder betreft. Zou hij over het algemeen bokken, dan ga ik mee met de stappenmotor.

Je kan ook vermogen hebben als de kleppen niet lekker zijn.
Baukje
Contacteer:

Nou is het wel zo dat ik niet denk dat mijn injector lekt. Ik denk gewoon dat ie vol met bagger zit. Een tijdje gelden is mijn benzineleiding geknapt en dat doet hij natuurlijk niet zomaar. Hij was behoorlijk uitgedroogd omdat ik (als meid) het natuurlijk vergeet om af en toe op benzine te rijden.
eigenwijs toch!!
Baukje
Contacteer:

Het feit wil ook sinds 2 dagen, dat als ik op gas rijd mijn lampje in de auto een storing aangeeft. Op lpg brandt ie groen en als die storing dan komt dan gaat ie ineens rood knipperen. Naar mijn mening zijn dat dan overbrande gassen. Hij gaf dit eerst niet aan omdat mijn lambdasonde naar de ballen was, maar nu die is vervangen gaat hij natuurlijk alle storingen weer aangeven.
Riël
Über-Spammer

Baukje schreef:Het feit wil ook sinds 2 dagen, dat als ik op gas rijd mijn lampje in de auto een storing aangeeft. Op lpg brandt ie groen en als die storing dan komt dan gaat ie ineens rood knipperen. Naar mijn mening zijn dat dan overbrande gassen. Hij gaf dit eerst niet aan omdat mijn lambdasonde naar de ballen was, maar nu die is vervangen gaat hij natuurlijk alle storingen weer aangeven.
Als ie rood knippert is er een storing gassysteem en dan rijdt hij weer op benzine. met onverbrande gassen hoeft dat niet meteen wat te maken te hebben. Misschien is er iets niet goed teruggeplaatst/stekker vergeten.

Loopt ie met groen lampje wel goed dan? Dan ligt het wellicht toch aan de benzine. Kun je wel rijden met groen lampje of gaat hij meteen op rood?

Welk gassysteem heb je?
Laatst gewijzigd door Riël op do 11 dec 2008 13:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Baukje
Contacteer:

Ik heb systeem eurogas. In mijn handleiding geeft ie dan aan dat ie gewoon op lpg blijft rijden.
Riël
Über-Spammer

Schakelt het kastje waar de relais inzitten (injector simulator?)
Baukje
Contacteer:

excuise me
Riël
Über-Spammer

Vergeet die maar, hij loopt dus op gas.

Gassysteem loopt op storing, zou ik normaal zeggen ga naar gasboer en laat uitlezen. Maargoed, wellicht komt het omdat één cilinder niet mee doet, klinkt redelijk aannemelijk.

Kom ik toch weer op die pakking.
Baukje
Contacteer:

Ok, bedankt voor de info in ieder geval. Ik ga nu naar mijn werk. En dan zie ik het zetrdag wel als ik hem ga slopen. Maar die pakking hou ik natuurlijk wel ff in mijn achterhoofd. O ja er zit sinds een jaar een nieuwe computer op.

Nogmaals thnx

Groetjes Baukje en alvast een goed weekend
Riël
Über-Spammer

Even tijdens het bokken met een busje remmenreiniger wat dampen richting spruitstuk. Als ie anders gaat lopen heb je m gevonden.
2 seconden werk :)
Baukje
Contacteer:

thnx
Baukje
Contacteer:

Nu wil het feit dat toen ik gisteren naar mijn werk wilde gaan hij me liet staan.
Ik stapte thuis in mijn wagen. Ik ging de snelweg op en op het moment dat ik wilde invoegen, zei die van doe het zelf maar ik heb er geen zin in vandaag. Met andere woorden het vermogen van de auto viel weg. Ball, baal.
Ik hem aan de kant gezet. Motorkap open. Ff kijken. Nix kunnen vinden.
Ik een goede vriend gebeld en die zou wel ff komen.
Ik motorkap naar beneden gedaan. Dacht ik start hem weer even en kon gewoon weer doorrijden. Helemaal beduusd mijn auto thuis neergezet en ben er niet meer mee naar mijn werk gegaan. Mijn goede vriend heeft me naar mijn werk gebracht en zodoende staat het scenicje nu mooi te wezen hier in de garage.
Mijn ideeen zijn ff helemaal op en heb het met het wagentje eigenlijk ook helemaal gehad.

Iemand ideeen????

Greetz bauk
Riël
Über-Spammer

Oof, dat kan zoveel zijn ... :(
Baukje
Contacteer:

ja ik weet het, maar mijn ideeen zijn een beetje op. Ik vervloek die wagen.
Maar gezellie dat je er ook weer bent.
Maar echt geen ideeen???
Robke
Car: Lexus IS250

Dan zou je toch zeggen dat het iets met de ontsteking te maken heeft...
Baukje
Contacteer:

ja ontsteking.
wat er in de laatste 2 weken vervangen is.
Motorsteun
benzineslang
luchtfilter
bougies
bougiekabels
allebei de bobines
nieuwe koelvloeistof
vorig jaar kleppen laten stellen.
nieuwe gascomputer

We zijn alwel tot de conclusie dat de 3de cilinder niks doet.
Robke
Car: Lexus IS250

Is een van de bougies niet toevallig gebarsten, dat had ik laatst ook en kapte de auto er ook constant mee tijdens het rijden.
Plaats reactie