Cowboykes GTT
Bij deze me effe voostellen, ik woon in merksem belgie.
Ik heb ongeveer een jaar geleden mijn gt gekocht.
Ondertussen heb ik al een kapotte kopdichting gehad en een klein ongelukje....
Deze zijn nu allemaal ongeveer opgelost.
Vorige week ben ik met een vriend naar zuid frankrijk gereden met de GT.
Allemaal zonder enige technische problemen....
[img]http://img372.imageshack.us/img372/164/dscn2124kc7.jpg[/img]
[img]http://img372.imageshack.us/img372/dscn2124kc7.jpg/1/w1600.png[/img]
Ik heb ongeveer een jaar geleden mijn gt gekocht.
Ondertussen heb ik al een kapotte kopdichting gehad en een klein ongelukje....
Deze zijn nu allemaal ongeveer opgelost.
Vorige week ben ik met een vriend naar zuid frankrijk gereden met de GT.
Allemaal zonder enige technische problemen....
[img]http://img372.imageshack.us/img372/164/dscn2124kc7.jpg[/img]
[img]http://img372.imageshack.us/img372/dscn2124kc7.jpg/1/w1600.png[/img]
Laatst gewijzigd door cowboyke op za 30 aug 2008 17:20, 3 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 564
- Lid geworden op: ma 10 dec 2007 9:35
- Locatie: Leiden
welkom.
ben benieuwd naar de
van de gt
ben benieuwd naar de

Clio Williams '95 & 5 GT Turbo '90 & Vw transporter '80
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Bij deze nog enkele pics:
[img]http://img172.imageshack.us/img172/4687/dscn2138yh2.jpg[/img]
[img]http://img172.imageshack.us/img172/dscn2138yh2.jpg/1/w1600.png[/img]
tanken onderweg in een typisch frans tankstationnetje.
[img]http://img213.imageshack.us/img213/2829/dscn2129ul7.jpg[/img]
[img]http://img213.imageshack.us/img213/dscn2129ul7.jpg/1/w1600.png[/img]
Boven op de berg mont ventoux
[img]http://img172.imageshack.us/img172/4687/dscn2138yh2.jpg[/img]
[img]http://img172.imageshack.us/img172/dscn2138yh2.jpg/1/w1600.png[/img]
tanken onderweg in een typisch frans tankstationnetje.
[img]http://img213.imageshack.us/img213/2829/dscn2129ul7.jpg[/img]
[img]http://img213.imageshack.us/img213/dscn2129ul7.jpg/1/w1600.png[/img]
Boven op de berg mont ventoux
-
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
- Locatie: Bergen op Zoom
welkom!!
bekende motorkap
heb je m uiteindelijk toch nog goed gekregen!!
was de voorkant veel opgereden??
het scheelde toen een aantal cm's kan ik me herinneren.
bekende motorkap
heb je m uiteindelijk toch nog goed gekregen!!
was de voorkant veel opgereden??
het scheelde toen een aantal cm's kan ik me herinneren.
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
*F7P-T*
nee ik heb hem al beter gekregen maar moet nog aan veranderen komt
eigenlijk mede door het ongeluk iets te hoog omdat de steunen ook te hoog
komen, de auto zat toch wel behoorlijk bij elkaar, ik heb er dan ook een
andere kop moeten laten inlassen.
Maar dat komt wel in orde. De mistlampen enzo moet ik ook nog monteren.
Ik ben nog steeds op zoek naar een elektr raam systeem voor de
bestuurderskant, had jij dat niet liggen?
Misschien iemand anders??
Kom je naar de meeting van 14 september 5gt.nl?
Ik weet nog dat we eens hadden afgesproken maar mijn autoke is niet klaar
geraakt....
eigenlijk mede door het ongeluk iets te hoog omdat de steunen ook te hoog
komen, de auto zat toch wel behoorlijk bij elkaar, ik heb er dan ook een
andere kop moeten laten inlassen.
Maar dat komt wel in orde. De mistlampen enzo moet ik ook nog monteren.
Ik ben nog steeds op zoek naar een elektr raam systeem voor de
bestuurderskant, had jij dat niet liggen?
Misschien iemand anders??
Kom je naar de meeting van 14 september 5gt.nl?
Ik weet nog dat we eens hadden afgesproken maar mijn autoke is niet klaar
geraakt....
-
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
- Locatie: Bergen op Zoom
een complete nieuwe kop!!!
dan heb je het grof aan moeten pakken..
electrische ramen heb ik momenteel niet meer liggen.
14 september ben ik zeker aanwezig.
dan zullen we wel weer eens bijpraten
dan heb je het grof aan moeten pakken..
electrische ramen heb ik momenteel niet meer liggen.
14 september ben ik zeker aanwezig.
dan zullen we wel weer eens bijpraten
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
*F7P-T*
Er zit een verstevigde koppakking in, nieuwe alternator, nieuwe waterpomp,
remus uitlaat zat er al op, silicone waterslangen, nieuwe koperen radiator
met lager termostaat, k&n luchtfilter in originele box, turbo aangesloten in
cup,... maar echt kwa tuning is er nog niet zo gek veel gebeurt, ben wel in
de toekomst van plan nog een tweede motor bij de maken en deze dan effe
over te hangen,.. maar dat zijn toekomst plannen
Eerst zien dat de auto zelf in goede staat komt, spijtig genoeg zijn ze bij ons
op de technische auto controle nogal streng naar veranderingen toe ivm remmen, velgen
enzo,...
Er moeten nog witte pinkers opkomen.... mistlampen moeten er ook nog
ingezet worden. Ivm roest zal ik niet zo gek veel problemen hebben hij is
altijd onderhouden geweest met dinitrol, lijkt me wel een goed spul geweest
te zijn...
remus uitlaat zat er al op, silicone waterslangen, nieuwe koperen radiator
met lager termostaat, k&n luchtfilter in originele box, turbo aangesloten in
cup,... maar echt kwa tuning is er nog niet zo gek veel gebeurt, ben wel in
de toekomst van plan nog een tweede motor bij de maken en deze dan effe
over te hangen,.. maar dat zijn toekomst plannen
Eerst zien dat de auto zelf in goede staat komt, spijtig genoeg zijn ze bij ons
op de technische auto controle nogal streng naar veranderingen toe ivm remmen, velgen
enzo,...
Er moeten nog witte pinkers opkomen.... mistlampen moeten er ook nog
ingezet worden. Ivm roest zal ik niet zo gek veel problemen hebben hij is
altijd onderhouden geweest met dinitrol, lijkt me wel een goed spul geweest
te zijn...
Laatst gewijzigd door cowboyke op zo 18 nov 2012 19:55, 1 keer totaal gewijzigd.
ik ben spijtig genoeg niet kunnen komen naar de gt5.nl meeting.
shame on me! Maar ik kon echt niet...
Ik heb nog een vraagje, ik ben slechts een beginner op het forum en vandaar de volgende vraag...
Waar kan ik ergens een overzichtje zien van waar er allemaal meetings te doen zijn? Zou best handig zijn?
shame on me! Maar ik kon echt niet...
Ik heb nog een vraagje, ik ben slechts een beginner op het forum en vandaar de volgende vraag...
Waar kan ik ergens een overzichtje zien van waar er allemaal meetings te doen zijn? Zou best handig zijn?
-
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
- Locatie: Bergen op Zoom
zondag is er een leuke dag in DOORN...
lijkt mij wel de moeite waard.
lijkt mij wel de moeite waard.
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
*F7P-T*
vandaag de short shifter van MB ingeinstalleerd, niet zo simpel te installeren vind ik maar zeker wel de moeite waard. schakeld veel leuker. en veel sneller heb ik de indruk...
ook heb ik vandaag de torsiestaven versteld om hem achteraan zo'n 4 cm te verlagen, nu hangt hij mooi recht....
Gisteren ben ik bij mb geweest op de short shifter op te halen en om eens te overleggen voor de aankoop van verschillende onderdelen...
billet 4 brake systeem, volledig rvs uitlaat, nieuwe betere startmotor,....
afwachten nu voor de prijs van al dat MOOIS

ook heb ik vandaag de torsiestaven versteld om hem achteraan zo'n 4 cm te verlagen, nu hangt hij mooi recht....
Gisteren ben ik bij mb geweest op de short shifter op te halen en om eens te overleggen voor de aankoop van verschillende onderdelen...
billet 4 brake systeem, volledig rvs uitlaat, nieuwe betere startmotor,....
afwachten nu voor de prijs van al dat MOOIS

Laatst gewijzigd door cowboyke op zo 18 nov 2012 19:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Eindelijk is het er vandaag eens van gekomen dat ik er aan begonnen ben. En dat na al die JAREN.
Ben vandaag een beetje aan het afbreken geweest zodat het blok al meer vrijkomt.
De planning is het blok er een van de dagen uit te hebben zodat het nieuwe blok erin kan,
Op het nieuwe blok zijn al enige aanpassingen gebeurt, nieuwe cilinder bussen, en pistons, pistons afgedraaid voor lagere compressie, nokkenas piper 285°, oliepomp revisie en krukas laten slijpen.
Ik ben trouwen nog op zoek naar iemand die mijn dikke RVS downpipe kan ombouwen zodat deze past op mijn nieuwe MBE 300 turbo van MB.
wish me luck...
foto's volgen nog...
Ben vandaag een beetje aan het afbreken geweest zodat het blok al meer vrijkomt.
De planning is het blok er een van de dagen uit te hebben zodat het nieuwe blok erin kan,
Op het nieuwe blok zijn al enige aanpassingen gebeurt, nieuwe cilinder bussen, en pistons, pistons afgedraaid voor lagere compressie, nokkenas piper 285°, oliepomp revisie en krukas laten slijpen.
Ik ben trouwen nog op zoek naar iemand die mijn dikke RVS downpipe kan ombouwen zodat deze past op mijn nieuwe MBE 300 turbo van MB.
wish me luck...
foto's volgen nog...
De eerste foto is hoe de wagen eruit zag voordat ik nu aan de motorwissel ben begonnen.
Nadien van de afbraak en het verwijderen van de motor...
Al bij al een geslaagde dag
En de laatste foto is er eentje van mijn dagelijkse vervoer, welke ik nu ongeveer 8 maand in mijn bezit heb.
Nadien van de afbraak en het verwijderen van de motor...
Al bij al een geslaagde dag

En de laatste foto is er eentje van mijn dagelijkse vervoer, welke ik nu ongeveer 8 maand in mijn bezit heb.

Laatst gewijzigd door cowboyke op zo 18 nov 2012 19:45, 2 keer totaal gewijzigd.
[img]http://imageshack.us/a/img12/1118/23052009067.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img818/301/img20121116112659.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img829/8076/img2 ... 141041.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img255/610/img20121118151726.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img443/3678/img2 ... 155745.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img836/6264/img2 ... 090511.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img818/301/img20121116112659.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img829/8076/img2 ... 141041.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img255/610/img20121118151726.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img443/3678/img2 ... 155745.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img836/6264/img2 ... 090511.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door cowboyke op zo 18 nov 2012 19:47, 5 keer totaal gewijzigd.
Welkom hier! Knappe gtt heb je
Die intercooler heb ik ook nog liggen, mooie piperun heb je met dat ding!

Die intercooler heb ik ook nog liggen, mooie piperun heb je met dat ding!
merci,tutuur schreef:Welkom hier! Knappe gtt heb je![]()
Die intercooler heb ik ook nog liggen, mooie piperun heb je met dat ding!
Toen ik men R5 kocht zat de fmic er al op, maar deze was niet aangesloten.
Ik heb dus zelf de bochten en tussenstukken gekocht en zelf een traject gemaakt voor de aansluiting. Ik heb dit wel gedaan aan de hand van de forge handleiding die ik op internet had gevonden.
leuke voitures 
Je durft wel met die evenaar zeg... pfff...

Je durft wel met die evenaar zeg... pfff...

Bedoel je die opstaande rand op de oprit?Haas schreef:leuke voitures
Je durft wel met die evenaar zeg... pfff...
Deze is reeds veranderd ondertussen.
Dit was nog een foto van de eerste dagen dat ik hem had, en dan heb ik hem er zeer voorzichtig op gereden hoor...
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Nee haas bedoeld die dwarsbalk aan de motortakel waarmee je het blok er uit hebt gehaald. Ding moet goed en mooi in het midden zitten om geen ongelukken te maken.
Project: GTT Blue Sport
precies, het hangt nu mooi recht, maar je moet er niet aan denken als daar iets begint te schuiven.... zeker niet als je er onder bezig bent...Gerald schreef:Nee haas bedoeld die dwarsbalk aan de motortakel waarmee je het blok er uit hebt gehaald. Ding moet goed en mooi in het midden zitten om geen ongelukken te maken.

Het was wel een makkelijke manier omdat je zo goed kon regelen om het blok er moooi recht uit te halen.Haas schreef:precies, het hangt nu mooi recht, maar je moet er niet aan denken als daar iets begint te schuiven.... zeker niet als je er onder bezig bent...Gerald schreef:Nee haas bedoeld die dwarsbalk aan de motortakel waarmee je het blok er uit hebt gehaald. Ding moet goed en mooi in het midden zitten om geen ongelukken te maken.
Maar ik kan er inderdaad beter mee opletten dat het zeker niet gaat schuiven..
Zal er aan denken als de nieuwe erin gaat

Morgen staat op de planning motor verder af te werken en motorruimte een beetje uit te kuisen.. Waarschijnlijk volgen er morgen weer foto's..
enkele foto's van de vorderingen....
Vandaag ook beslist hem er eerst in te hangen met de oude standaard turbo, omdat ik de uitlaatbocht nog steeds niet heb kunnen laten maken.
En omdat ik hem toch moet roderen, zal ik die grote turbo voorlopig nog niet nodig hebben...
Verder eerst ook met standaard carburator daarna als alles draait pas de injectie derin om onnodig zoekwerk te vermijden, moest de motor het niet doen
[img]http://imageshack.us/a/img834/1791/img2 ... 152844.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img198/4171/img2 ... 160308.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img268/5973/img2 ... 154422.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img18/1381/img20121125154413.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img717/9743/img2 ... 154403.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img268/6918/img2 ... 195057.jpg[/img]
Vandaag ook beslist hem er eerst in te hangen met de oude standaard turbo, omdat ik de uitlaatbocht nog steeds niet heb kunnen laten maken.
En omdat ik hem toch moet roderen, zal ik die grote turbo voorlopig nog niet nodig hebben...
Verder eerst ook met standaard carburator daarna als alles draait pas de injectie derin om onnodig zoekwerk te vermijden, moest de motor het niet doen

[img]http://imageshack.us/a/img834/1791/img2 ... 152844.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img198/4171/img2 ... 160308.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img268/5973/img2 ... 154422.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img18/1381/img20121125154413.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img717/9743/img2 ... 154403.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img268/6918/img2 ... 195057.jpg[/img]
-
- Berichten: 993
- Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Huizen
Gaat de goeie kant op zo met het motortje! 

-
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
- Locatie: Bergen op Zoom
heej da's een bekend onderdeel..Haas schreef:leuke voitures
Je durft wel met die evenaar zeg... pfff...
die heb ik pas nieuw in mn rolluik laten zetten

*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
*F7P-T*
-
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
- Locatie: Bergen op Zoom
is de stang waar je luik omheen rolt tom 

*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
*F7P-T*
De motor is ondertussen weer ingebouwd.
Ik was de motor net aan het inrijden, terwijl ik ineens problemen kreeg met de nieuwe motor.
Hij draaide plots maar op 3 cilinders, na inspectie bleek één stoterstang gebroken te zijn. De andere zijn bijna allemaal krom.
Klepspeling was goed afgesteld.
Er is wel een piper 285 nokkenas met de speciale klepveren van piper.
Zou het kunnen dat deze stoterstangen niet sterk genoeg zijn voor deze straffere veren?
Of zou het kunnen dat de klepgeleiders, (zijn nieuwe ingezet door revisie bedrijf) te lang zijn zodat de klepschotel deze raakt bij volledige indrukking van de klep of moet de originele maat van klepgeledeider goed zijn?
Heeft iemand hier evaring mee?
Foto's zullen nog volgen
Ik was de motor net aan het inrijden, terwijl ik ineens problemen kreeg met de nieuwe motor.
Hij draaide plots maar op 3 cilinders, na inspectie bleek één stoterstang gebroken te zijn. De andere zijn bijna allemaal krom.
Klepspeling was goed afgesteld.
Er is wel een piper 285 nokkenas met de speciale klepveren van piper.
Zou het kunnen dat deze stoterstangen niet sterk genoeg zijn voor deze straffere veren?
Of zou het kunnen dat de klepgeleiders, (zijn nieuwe ingezet door revisie bedrijf) te lang zijn zodat de klepschotel deze raakt bij volledige indrukking van de klep of moet de originele maat van klepgeledeider goed zijn?
Heeft iemand hier evaring mee?
Foto's zullen nog volgen
Laatst gewijzigd door cowboyke op do 10 jan 2013 15:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Phoe, dat is zuur zeg
Volgens mij kunnen ze nooit krom raken door een te kleine klepspeling, het enige wat dan kan gebeuren is dat je kleppen bij warme motor open blijven staan waardoor je geen compressie hebt. Voor zover ik weet heb je alleen andere (sterkere) klepveren nodig bij deze nokkenas om je kleppen goed en snel dicht te krijgen bij hoge toeren.

Volgens mij kunnen ze nooit krom raken door een te kleine klepspeling, het enige wat dan kan gebeuren is dat je kleppen bij warme motor open blijven staan waardoor je geen compressie hebt. Voor zover ik weet heb je alleen andere (sterkere) klepveren nodig bij deze nokkenas om je kleppen goed en snel dicht te krijgen bij hoge toeren.