GTT project Paz. VERKOCHT!!
Thanx
Ga die maar bestellen dan, net even zitten kijken voor blauwe siliconen waterslang, maar prijs verschil is me net effe te groot. Dat doen we later nog wel eens.


Ga die maar bestellen dan, net even zitten kijken voor blauwe siliconen waterslang, maar prijs verschil is me net effe te groot. Dat doen we later nog wel eens.

R5GTT. Drive it like you stole it
originele waterslangen zijn prima zeker met die verbeterde koeling van jou auto.
voor boost slangen zijn ze wel echt beter .
mooi de originele bestellen dus
voor boost slangen zijn ze wel echt beter .
mooi de originele bestellen dus

-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Wat is het verschil dan tussen originele en die (Dure) siliconen gebeuren?
Behalve dat het er leuk uit ziet uiteraard.
Behalve dat het er leuk uit ziet uiteraard.
De siliconen slangen zijn een stuk sterker, wat vooral bij de turbo / druk slangen wel nodig is als je op hogere drukken gaat rijden. Waterslangen heeft volgens mij weinig toegevoegde waarde behalve dat het er wel mooi uitziet volgens mij. Al heb ik geen ervaring met zulke waterslangen.
R5GTT. Drive it like you stole it
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
ah oké, ja nu je het zegt, bij turbo lijkt het me wel logisch
als je hogere druk rijdt
Maar bij waterslangen lijkt het me een beetje overbodig
als je hogere druk rijdt

Maar bij waterslangen lijkt het me een beetje overbodig

Je bent knap hoor als je die originele turboslang OPBLAAST
Meen je serieus dat dat iemand gelukt is?
Verder, silicone blijft goed uit zien. Maar de originele slangen houden het zeker 10 jaar uit
Meen je serieus dat dat iemand gelukt is?
Verder, silicone blijft goed uit zien. Maar de originele slangen houden het zeker 10 jaar uit

Heb het wel al paar keer gezien dat origenele slangen scheuren / kapot gingen. En dan meestal de slang waar de druk sensor inzit, dan scheurde ie daar uit. De lange slang tussen intercooler en carb gaat zelden of nooit stuk. Maar denk dat het bij cossie's en evo's die rijden met +2 bar wel een ander verhaal is 
R5GTT. Drive it like you stole it
op die turbodruk slangen komt veel vaker een piekbelasting als op koelwaterslangen.
verder worden ze hard na een jaar of 10 en scheuren ze dus zoals PAZ hierboven al aangeeft.
verder worden ze hard na een jaar of 10 en scheuren ze dus zoals PAZ hierboven al aangeeft.
De bovenste radiator slang was zonder korting en ex btw net geen 50 en dat slangetje van de carb naar spruitstuk net geen 20 ex.
Zal morgen de prijzen wel effe posten als ik de spullen hier heb liggen, was op voorraad dus morgen binnen bij de dealer
Zal morgen de prijzen wel effe posten als ik de spullen hier heb liggen, was op voorraad dus morgen binnen bij de dealer

R5GTT. Drive it like you stole it
Het is niet zo zeer dat je de slang opblaast, maar dat de slang onder druk wat uitzet, of indien er vacuum optreedt, in elkaar klapt.Riël Notermans schreef:Je bent knap hoor als je die originele turboslang OPBLAAST
Je zou dit kunnen ondervangen door om de paar cm een slangenklem te plaatsen.
-
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
- Locatie: Bergen op Zoom
dat wil ik wel eens zien
iemand met de nieuwste rage
slangenklemmen hose TM high performance slangenwerk
wie doet dat nou???
iemand met de nieuwste rage
slangenklemmen hose TM high performance slangenwerk

wie doet dat nou???
-
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
- Locatie: Bergen op Zoom
hardpipe's???
dat klinkt toch anders ook aardig wazig steven
of bedoel jij nou ff de bouwmarkt induiken
voor van die pvc afvoerpijp...
echte hardpipe's heb je toch enkel voor bijv
boostcontrollers e.d aan te sluiten.
of zit ik nou verkeerd??
dat klinkt toch anders ook aardig wazig steven

of bedoel jij nou ff de bouwmarkt induiken
voor van die pvc afvoerpijp...

echte hardpipe's heb je toch enkel voor bijv
boostcontrollers e.d aan te sluiten.
of zit ik nou verkeerd??
Dat was voor koelwater.. Mrtn reed met PVC op turbodruk.
Met hardpipes bedoel ik gewoon dunwandig metaal idd, plastic kan ook maar dan zit je snel aan dikkere wanddiktes en dunnere binnendiameters. (of je moet alles oversizen).
Ik zou lekker dunwandig RVS nemen (zuivelbuis), roest niet en is voor de purist mooi te polijsten.
Met hardpipes bedoel ik gewoon dunwandig metaal idd, plastic kan ook maar dan zit je snel aan dikkere wanddiktes en dunnere binnendiameters. (of je moet alles oversizen).
Ik zou lekker dunwandig RVS nemen (zuivelbuis), roest niet en is voor de purist mooi te polijsten.
Aluminium is lichter. En daar kan je makkelijker een velsrand op maken.Steven schreef: Ik zou lekker dunwandig RVS nemen (zuivelbuis), roest niet en is voor de purist mooi te polijsten.

5 GT Turbo '88 GT5
Ik wist dat je weer kwam pissen over dat gewicht, je kan ook es een paar avondjes op de hometrainer en 3x flink schijten voor je instapt. Heb je meer aan. 
Felsrand is dan misschien wel handiger, al ruwde ik de uiteindes altijd op met grof schuurpapier, ff netjes ontvetten en goeie slangenklem gebruiken.
Hield het prima met piekdrukken van 1,5 bar.
Al moet je ff opletten dat je de uiteindes niet meekleurd, dan vliegt ie er wel es af. Lastig als je een R32 aan het killen bent
Je kunt er ook ringen indraaien of een lasrand opleggen.

Felsrand is dan misschien wel handiger, al ruwde ik de uiteindes altijd op met grof schuurpapier, ff netjes ontvetten en goeie slangenklem gebruiken.
Hield het prima met piekdrukken van 1,5 bar.
Al moet je ff opletten dat je de uiteindes niet meekleurd, dan vliegt ie er wel es af. Lastig als je een R32 aan het killen bent

Je kunt er ook ringen indraaien of een lasrand opleggen.
Je spreekt jezelf weer lekker tegen...Steven schreef: Hield het prima met piekdrukken van 1,5 bar.
Al moet je ff opletten dat je de uiteindes niet meekleurd, dan vliegt ie er wel es af.

5 GT Turbo '88 GT5
-
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
- Locatie: Bergen op Zoom
ok was ik verkeerd voorgelicht.
mij was altijd verteld dat hardpipe's
van die harde kunstof leidingen waren
melkleidingen..
heb ooit eens een verhaal zitten lezen in een tijdschrift.
die jongen had een uitlaat gemaakt van een melkpijp.
moet ik er wel bij zeggen dat dat dan rvs was.
nog eens iets..
waar haal je in gods naam een melkpijp??
en nou niet gaan roepen bij de boer ofzo.
mij was altijd verteld dat hardpipe's
van die harde kunstof leidingen waren

melkleidingen..
heb ooit eens een verhaal zitten lezen in een tijdschrift.
die jongen had een uitlaat gemaakt van een melkpijp.
moet ik er wel bij zeggen dat dat dan rvs was.
nog eens iets..
waar haal je in gods naam een melkpijp??
en nou niet gaan roepen bij de boer ofzo.
Nee ik reed eerst met van die roestige pijpen rond, ging prima... toen had ik een helder moment en alles netjes een kleurtje gegeven. Alleen trok ie bij de uiteindes de verf er gewoon af (lekkere spuitkwali
).
Maargoed een felsrand is wel beter ja

Maargoed een felsrand is wel beter ja

Zuivelbuizen zijn vaak lekker dunwandig RVS, dus 1-1,5mm dik bij een diameter van 50-60mm. En das dan getrokken buis (niet rondgebogen en gelast).Andrews (supercinq) schreef:ok was ik verkeerd voorgelicht.
mij was altijd verteld dat hardpipe's
van die harde kunstof leidingen waren![]()
melkleidingen..
heb ooit eens een verhaal zitten lezen in een tijdschrift.
die jongen had een uitlaat gemaakt van een melkpijp.
moet ik er wel bij zeggen dat dat dan rvs was.
nog eens iets..
waar haal je in gods naam een melkpijp??
en nou niet gaan roepen bij de boer ofzo.
RVS is lekker hygienisch, dus daarom wordt dat in melkfabrieken gebruikt.
Waar je het bij jou in de buurt vind weet ik niet, ff rondvragen maar.
Die alu pijpen en bochten zijn gewoon te koop bij autosport company, maar die rvs zuivel buis waar haal je dat dan. Dan moet je toch wel bij een specialist zijn lijkt me??
R5GTT. Drive it like you stole it
Net de postbode aan de deur met mijn nieuwe dumpvalve, vorige was een membraan. Ga er nu een forge zuiger valve opzetten.
[img]http://www.forgemotorsport.co.uk/images ... MDV004.jpg[/img]
Strax gelijk maar monteren en eens kijken hoe die klinkt, begon de psst al te missen

[img]http://www.forgemotorsport.co.uk/images ... MDV004.jpg[/img]
Strax gelijk maar monteren en eens kijken hoe die klinkt, begon de psst al te missen

R5GTT. Drive it like you stole it
je moet gewoon is bij de oud ijzer boer langs gaan
daar ligt genoeg spul wat mensen van fabrieken meenemen en inleveren das gewoon nieuw ik heb pas een voledige uitlaat lijn gelast downpipe tot aan net voor het achterwiel van rvs 60x2mm en dat was helemaal gratis aan gezienje een beetje uitlaat lijn toch gauw een 500 kwijt ben vond ik dat best goed koop ik moest net een flexibel stuk kopen van 30 euro 


Wie wil er effe een fotoshopje maken van deze velgen in het wit, wil effe zien of dat een beetje mooi staat.
![Afbeelding]()
Heb zo snel effe geen betere foto van de gtt met deze velgen eronder.
Heb zo snel effe geen betere foto van de gtt met deze velgen eronder.
R5GTT. Drive it like you stole it