Het volgende probleem doet zich voor;
Op het moment dat de startmotor wordt gevoed valt alle spanning weg. Accu is goed, oliemeters werken verlichting doet het, maar op het moment dat we willen starten valt alles weg. De startmotor geeft wel een tik maar dan houdt het op.
Betreft een Clio 16V uit 1993.
Iemand een idee ?
Groet,
Bert-Jan
Spanning valt weg bij starten
-
- Berichten: 215
- Lid geworden op: ma 7 jan 2008 21:04
- Locatie: oude pekela
andere startmotor monteren.
vallen je controle lampjes op het dashbord ook weg?
vallen je controle lampjes op het dashbord ook weg?
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Inderdaad even de massa's controleren (die aan de versnellingsbak naar frontbalk en van cilinderkop naar schutbord)
Komt de spanning wel weer terug als je de sleutel los laat ?
Koolborstels van de startmotor mischien op (geef 'm eens een klap.. of klinkt ik nu als een beunhaas
)
Komt de spanning wel weer terug als je de sleutel los laat ?
Koolborstels van de startmotor mischien op (geef 'm eens een klap.. of klinkt ik nu als een beunhaas


-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
kan je idd ff doen een ram er op
ok kan dus zijn ... :
-accu inwendig een cel kwijt dus valt bij belasting weg naar een volt of 9
-massa kabel onderbroken
-startmotor is inwendig kortsluiting aan het maken ,je hoort een klik en daarna een soort zoemmmmmm (plus kabel zal ook wel heet worden)
-plus kabel zit niet goed vast
ok kan dus zijn ... :
-accu inwendig een cel kwijt dus valt bij belasting weg naar een volt of 9
-massa kabel onderbroken
-startmotor is inwendig kortsluiting aan het maken ,je hoort een klik en daarna een soort zoemmmmmm (plus kabel zal ook wel heet worden)
-plus kabel zit niet goed vast
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
De Clio loopt weer .... los contact of toch dat er kabels elkaar raken in de relais kast onder de motorkap. Had pas ook wat verlichtingsproblemen en geen spanning op de benzinepomp met wat gemorrel aan de stekkers onder het dashboard is het weer OK. Mooi dat het opgelost is klote dat we niet precies weten waar het zit.
Paz ... weet jij toevallig of de gele draad vanuit relaisbox naar de startmotor loopt ?
Dat zou ik niet zo durven zeggen, heb ook geen schema van die auto bij de hand op dit moment. Effe controleren met een ohm meter zou ik zeggen. Dan weet je ook gelijk waar je aan toe bent en of je de goede draad te pakken hebt
.

R5GTT. Drive it like you stole it