Voor de 2e keer nu wil hij nu opeens niet meer starten.

Terwijl ik hem daarvoor 2 minuten geleden van de oprit heb gereden en waarbij hij zoals altijd direkt met volle overtuiging als een zonnetje had gestart.

Als je de sleutel vanaf de contactstand doordraait om te starten gaan alle dashboard lampjes uit en hoor je hooguit heel even een zacht geluid van onder de motorkap (startrelais?). Het lijkt net als je hem doordraait of opeens alle spanning weg is. De startmotor gaat in ieder geval niet draaien.
Het lijkt erop dat er ergens een stroomstoring in het systeem zit/is geweest, want net als bij de eerste keer staat de radiocode weer op 0000, dwz dat hij even zonder stroom is geweest.
Misschien dat de startblokkering hem niet vrijgeeft of zo? Al knippert dan het rode lampje altijd snel, dat is nu niet het geval. Ik heb beide sleutels geprobeerd, maakt geen verschil. Ook opnieuw vergrendelen en ontgrendelen en dan weer proberen te starten maakt niets uit.
Bij aanduwen start de motor wel direkt. Bij de eerste keer met dit probleem direkt naar de verkopende (Peugeot) dealer geweest en daar aangekomen startte hij elke keer weer als een zonnetje. Ze hebben hem zelfs een nacht buiten laten staan en de volgende (koude) ochtend startte hij ook diverse keren weer als een zonnetje.
Ze hebben de accu daar helemaal doorgemeten en die was nog zeer goed, ziet er ook nog uit als nieuw. Ik kon dus weer naar huis zonder dat het probleem daar was geconstateerd.

Kan het het startrelais zelf zijn? Maar wat kan er dan de oorzaak van zijn dat de radio tijdelijk zonder stroom heeft gezeten? Alle zekeringen heb ik zelf al gecheckt.
Hij heeft nu wel een week stil gestaan en het is natuurlijk met de regen van afgelopen dagen erg vochtig, dus mogelijk dat dat een rol speelt? Wel raar dat hij dan eerst wel perfect start en 2 minuten later opeens niet meer.
Heeft iemand enig idee waarin we dit moeten zoeken?
Dan kan ik hopelijk met een gericht verhaal terug naar de Peugeot dealer!
Het probleem is gelukkig nog net onder de garantie periode ontstaan, dus dat scheelt weer een hoop zorgen