Even voorstellen; Gerco, GT Turbo Bleu Sport
Goedemiddag,
ik zal me even voorstellen. Ik ben Gerco kom uit Den Ham(ov) en ben sinds zaterdag de eigenaar van de Bleu sport(yk-60-dk). Ik ben al wel een tijdje lid van het forum om zo veel mogelijk informatie over de funauto te krijgen.
Na een lange zoektocht en veel wikken en wegen eindelijk een mooi examplaar gevonden. Voor nu wil ik hem zo standaard mogelijk houden en de kleine probleempjes oplossen. Ik heb nog niet veel verstand van het monteursvak maar dat moet zal met zo'n auto wel groeien.
Gegroet
ik zal me even voorstellen. Ik ben Gerco kom uit Den Ham(ov) en ben sinds zaterdag de eigenaar van de Bleu sport(yk-60-dk). Ik ben al wel een tijdje lid van het forum om zo veel mogelijk informatie over de funauto te krijgen.
Na een lange zoektocht en veel wikken en wegen eindelijk een mooi examplaar gevonden. Voor nu wil ik hem zo standaard mogelijk houden en de kleine probleempjes oplossen. Ik heb nog niet veel verstand van het monteursvak maar dat moet zal met zo'n auto wel groeien.
Gegroet
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
Erg veel succes
en leuke auto !!
verstand krijgen van het monteurs vak krijg je alleen door een goede opleiding
wij monteurs zitten vaak nog steeds in de schoolbanken en op cursussen
maar een leuke hobbyist cq partime auto prutser kan je natuurlijk wel worden
have fun en voor vragen kan je hier op het forum natuurlijk altijd terecht
en leuke auto !!
verstand krijgen van het monteurs vak krijg je alleen door een goede opleiding
wij monteurs zitten vaak nog steeds in de schoolbanken en op cursussen
maar een leuke hobbyist cq partime auto prutser kan je natuurlijk wel worden
have fun en voor vragen kan je hier op het forum natuurlijk altijd terecht
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
welkom,
Altijd leuk een Bleu Sport. Gewoon onderhouden de auto, En een audio instalatie heeft zo'n auto niet nodig. De turbo is al muziek genoeg in mijn oren.
Houd hem heel dat is eerst het belangrijst. Helemaal als je een beginnende rijder bent, en van gasgeven houdt. deze auto's staan er bekend om dat ze listig zijn. dus haal nooit met deze auto je voet van het gas als je en snelle bocht neemt. en als je glijd nooit remmen he. Gas geven en tegen sturen
Altijd leuk een Bleu Sport. Gewoon onderhouden de auto, En een audio instalatie heeft zo'n auto niet nodig. De turbo is al muziek genoeg in mijn oren.
Houd hem heel dat is eerst het belangrijst. Helemaal als je een beginnende rijder bent, en van gasgeven houdt. deze auto's staan er bekend om dat ze listig zijn. dus haal nooit met deze auto je voet van het gas als je en snelle bocht neemt. en als je glijd nooit remmen he. Gas geven en tegen sturen
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18299
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Veel plezier met de Blue Sport.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Welkom op het forum Gerco!
Veel plezier met je Bleu Sport! Oscar zal wel spijt krijgen...
Mocht je nog wat oude foto's van je GT Turbo willen, zoek dan even in de Bleu Sport gallery op http://www.5gt.nl
Veel plezier met je Bleu Sport! Oscar zal wel spijt krijgen...
Mocht je nog wat oude foto's van je GT Turbo willen, zoek dan even in de Bleu Sport gallery op http://www.5gt.nl
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
-
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
- Locatie: Bergen op Zoom
veel plezier met de gtt
het is in ieder geval een zeer nette blue-sport
dat mag gezegd worden
het is in ieder geval een zeer nette blue-sport
dat mag gezegd worden
bedankt allemaal. Ik wil hem ook gewoon heel houden en zo origineel mogelijk, eventueel op een andere velgen en uitlaat na. Ik heb al een jaartje of 9 mijn rijbewijs dus heb toe nu toe mijn rechtervoet aardig onder controle kunnen houden. Maar het is wel een kick zo'n turbo, het is dus waar. Als je eenmaal een gt turbo hebt gereden wil je niet meer anders.
Ik heb nog wel een probleempje, de oliemeter werkt niet. Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Ben trouwens ook nog op zoek naar het Haynes renault 5 boek.
Ik heb nog wel een probleempje, de oliemeter werkt niet. Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Ben trouwens ook nog op zoek naar het Haynes renault 5 boek.
GD Turbo schreef:Ben trouwens ook nog op zoek naar het Haynes renault 5 boek.
http://www.autoboekenwinkel.com/product ... 1juu2mn8o3
Veel plezier met je GT
-
- Berichten: 1676
- Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34
Veel plezier met de GTT!!
Is inderdaad behoorlijk verslavend.
Is inderdaad behoorlijk verslavend.
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Welkom @ RTC en veel plezier met de Blue Sport Gerco!
Het is een net ding!
En sleutelen ben ik ook geen ster in, maar met hulp van iedereen hier op het forum kom je er wel.
En je hebt voldoende tijd om van alles over je auto te leren, want je doet hem toch nooit meer weg!
Eens een GTT, altijd een GTT!
Ben zelf ook helemaal verslaafd geraakt!
Het is een net ding!
En sleutelen ben ik ook geen ster in, maar met hulp van iedereen hier op het forum kom je er wel.
En je hebt voldoende tijd om van alles over je auto te leren, want je doet hem toch nooit meer weg!
Eens een GTT, altijd een GTT!
Ben zelf ook helemaal verslaafd geraakt!
-
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
- Locatie: Bergen op Zoom
het oliemeter verhaal is niet zo moeilijk
check de sensor op je blok
-de bedrading (doormeten en controleren op breuken)
-de teller zelf
meten is weten!!
check de sensor op je blok
-de bedrading (doormeten en controleren op breuken)
-de teller zelf
meten is weten!!
Ik heb er al mooi wat kilometers opzitten in de BS maar als ik goed ingereden heb en daarna ff wat hard rij dan stijgt de temperatuur naar het 3e streepje. Zie deze pagina http://www.renault5gtturbo.com/gttmaintenance.htm.
Ik las op deze site dat je dan maar beter ff relax aan kunt doen. Ik heb het haynes boek nog niet(morgen) maar was toch benieuwd of dit gevolgen heeft.
[/img]
Ik las op deze site dat je dan maar beter ff relax aan kunt doen. Ik heb het haynes boek nog niet(morgen) maar was toch benieuwd of dit gevolgen heeft.
[/img]
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18299
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Dat valt wel mee. 3de streep is +/- 90/95 graden. En dus eigenlijk wel goed.
Het wordt pas kritiek als ie er ver overheen gaat en dus bijna bovenin staat. Bij 92 graden met een origineel thermocontact in je radiateur gaat je koelvin aanslaan.
Meeste zijn dan bang voor oververhitting met de naald op het 3de streepje, maar ´t kan.
Kans bestat dat de originele radiateur er nog in zit met vuil en zooi van de afgelopen 20 jaar.... Tja, en dan koelt ie niet meer zo goed.....
Kwestie van deze vervangen incl. nieuw thermocontact en zelfs maybe een andere thermostaat erin die een paar graden `koeler` is.
75 graden ipv 78 graden. je kan zelfs overwegen om er 1 van een renault 4 erin te zetten. Deze gaat al open bij 67 graden. (zeg ik uit m´n hoofd)
Ook is het mogelijk een `koeler`thermocontact in je radiateur te zetten voor je koelvin.
Ook raadzaam om de koelvin van de motor tevens handmatig te laten schakelen via een schakelaar op het dashboard en een relaistje zodat je deze zelf aan kan zetten. bv in een file o.i.d.
Het wordt pas kritiek als ie er ver overheen gaat en dus bijna bovenin staat. Bij 92 graden met een origineel thermocontact in je radiateur gaat je koelvin aanslaan.
Meeste zijn dan bang voor oververhitting met de naald op het 3de streepje, maar ´t kan.
Kans bestat dat de originele radiateur er nog in zit met vuil en zooi van de afgelopen 20 jaar.... Tja, en dan koelt ie niet meer zo goed.....
Kwestie van deze vervangen incl. nieuw thermocontact en zelfs maybe een andere thermostaat erin die een paar graden `koeler` is.
75 graden ipv 78 graden. je kan zelfs overwegen om er 1 van een renault 4 erin te zetten. Deze gaat al open bij 67 graden. (zeg ik uit m´n hoofd)
Ook is het mogelijk een `koeler`thermocontact in je radiateur te zetten voor je koelvin.
Ook raadzaam om de koelvin van de motor tevens handmatig te laten schakelen via een schakelaar op het dashboard en een relaistje zodat je deze zelf aan kan zetten. bv in een file o.i.d.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Ik ben daar altijd een beetje tegen geweest ...
Zorgen dat je koelsysteem in goede staat is en mijn advies is gewoon een originele thermostaat te monteren. Waarom? Ik persoonlijk vind een koele thermostaat een 'lapmiddel' voor een slecht functionerend koelsysteem én je motortemperatuur is onder bedrijf wat extra slijtage meeneemt. Blokje moet lekker 90 graden zijn en daar op blijven
Zorgen dat je koelsysteem in goede staat is en mijn advies is gewoon een originele thermostaat te monteren. Waarom? Ik persoonlijk vind een koele thermostaat een 'lapmiddel' voor een slecht functionerend koelsysteem én je motortemperatuur is onder bedrijf wat extra slijtage meeneemt. Blokje moet lekker 90 graden zijn en daar op blijven
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18299
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Mee eens.
Maar bedoel hetzelfde. Zie begin van mijn verhaal m.b.t een nieuwe radiateur en een nieuwe thermostaat + thermocontact. (oh ja, controleer ook je bedrading. )
Koudere types monteer je allen i.c.m. b.v. hoger vermogen e.d.
Maar bedoel hetzelfde. Zie begin van mijn verhaal m.b.t een nieuwe radiateur en een nieuwe thermostaat + thermocontact. (oh ja, controleer ook je bedrading. )
Koudere types monteer je allen i.c.m. b.v. hoger vermogen e.d.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Sorry, las eigenlijk alleen maar het stukje van 'lagere thermostaat' etcetc
Mijn metertje staat tegenwoordig dus ongeveer een half streepje hoger, op het derde streepje nu. Dit is gebeurd nadat ik met Steven het gas een beetje heb ingetrapt.
Kan het zijn dat er gewoon ergens een brok troep voor zit nu, dat is losgeschoten tijdens dat ritje?
Kan het zijn dat er gewoon ergens een brok troep voor zit nu, dat is losgeschoten tijdens dat ritje?
R5GTT phase2
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18299
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
zeer goed mogelijk dat daardoor de doorstroming nu niet meer optimaal is.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Yes, ik heb het weer gesloopt
Volgens mij klopt er geen bal van bovenstaande temperaturen
Voor de GT is de winterthermostaat 89 graden en de zomerthermostaat 83 graden. Ik reed altijd met 83 graden en dan staat het metertje net iets onder het midden van de schaal, wat ook de juiste bedrijfstemp is. 89 is eigenlijk ook meer bedoelt om in de winter wat harder te kunnen stoken in je interieur.
Die van een Renault 4 opent op 74 graden, wat dus onderste eerste streepje (de horizontale reken ik ff als 0). Deze kun je er wel instoppen, maar je koelt er geen REET beter mee, de koelcapaciteit van je radiateur verbeter je er niet mee, je regelt puur de bedrijfstemp. Zinloze aanschaf dus.
GT's met ouwe radiateuren verliezen gewoon koelvermogen omdat die dingen langzaam dichtslibben. Ik heb vroeger als student nog wel es geprobeerd radiateuren schoon te spoelen met allerlei zuren en logen (soda etc.) kwam altijd wel een hoop bagger uitspoelen, maar koelde niet beter. Een nieuwe radiateur is gewoon de enige oplossing en probeer te zoeken naar een tropenradiateur, zoals bijv. de GT's in Spanje hadden, die zijn dikker.
Koen, je kan es proberen door al je slangen tegen de stroomrichting in uit te spoelen, maar denk dat je ff naar Bijl Radiateuren in Haarlem moet, volgens mij heeft Ray daar ooit es een tropenversie opgedoken.
Volgens mij klopt er geen bal van bovenstaande temperaturen
Voor de GT is de winterthermostaat 89 graden en de zomerthermostaat 83 graden. Ik reed altijd met 83 graden en dan staat het metertje net iets onder het midden van de schaal, wat ook de juiste bedrijfstemp is. 89 is eigenlijk ook meer bedoelt om in de winter wat harder te kunnen stoken in je interieur.
Die van een Renault 4 opent op 74 graden, wat dus onderste eerste streepje (de horizontale reken ik ff als 0). Deze kun je er wel instoppen, maar je koelt er geen REET beter mee, de koelcapaciteit van je radiateur verbeter je er niet mee, je regelt puur de bedrijfstemp. Zinloze aanschaf dus.
GT's met ouwe radiateuren verliezen gewoon koelvermogen omdat die dingen langzaam dichtslibben. Ik heb vroeger als student nog wel es geprobeerd radiateuren schoon te spoelen met allerlei zuren en logen (soda etc.) kwam altijd wel een hoop bagger uitspoelen, maar koelde niet beter. Een nieuwe radiateur is gewoon de enige oplossing en probeer te zoeken naar een tropenradiateur, zoals bijv. de GT's in Spanje hadden, die zijn dikker.
Koen, je kan es proberen door al je slangen tegen de stroomrichting in uit te spoelen, maar denk dat je ff naar Bijl Radiateuren in Haarlem moet, volgens mij heeft Ray daar ooit es een tropenversie opgedoken.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18299
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Cijfertjes uit m'n hoofd waren niet juist. Sorry.
But you get the idea.
But you get the idea.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
I got the idea. Maar erg bedankt alvast voor het advies. Ga van het weekend eens ff bezig met het autootje.
Zijn er nog meer dingen waar ik op korte termijn eens naar zou moeten kijken die na een 20 jaar zeker aan vervanging toe zijn?
Zijn er nog meer dingen waar ik op korte termijn eens naar zou moeten kijken die na een 20 jaar zeker aan vervanging toe zijn?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18299
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Waar te beginnen ???
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Ik ben nog op zoek naar een aantal verfraaiingen voor de BS. Zoals velgen etc. Ik ben eigenlijk op zoek naar renault clio williams velgen, goud of zilver kleurig. Zijn deze nog ergens te verkrijgen(nieuw of 2e hands). En wat is de maximale velgmaat voor een R5 gt turbo (BS) 16"??
De auto moet ook nog iets lager komen te staan. Nu zag ik bij MB carperformance verlagingsveren van -40MM. Hebben jullie hier ervaring mee? Hoeveel hebben jullie de auto verlaagd?
Had wel een handmatige schakelaar voor de fan op radiator in de auto zitten. De temperatuur van de motor zit nu op streepje 2 1/2. Dit is oke, maar mijn vraag is of de temperatuur van de motor zonder de handmatige fan aan te zetten ook op 2 1/2 zou moeten zitten? Want zonder de fan aan te zetten loopt hij zoals in voorgaande berichten tegen het 3e streepje aan.
De auto moet ook nog iets lager komen te staan. Nu zag ik bij MB carperformance verlagingsveren van -40MM. Hebben jullie hier ervaring mee? Hoeveel hebben jullie de auto verlaagd?
Had wel een handmatige schakelaar voor de fan op radiator in de auto zitten. De temperatuur van de motor zit nu op streepje 2 1/2. Dit is oke, maar mijn vraag is of de temperatuur van de motor zonder de handmatige fan aan te zetten ook op 2 1/2 zou moeten zitten? Want zonder de fan aan te zetten loopt hij zoals in voorgaande berichten tegen het 3e streepje aan.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18299
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Verhaal van je fan klopt. Gewoon schakelaar uitzetten en rijden. Kijken of jouw fan ook automatisch inslaat net na het 3de streepje.
Verlagen kan op verschillende manieren. Of een schroefset of alleen met veren.
-30 mm is meest gangbaar. Her en der kun je ook -40 krijgen of zelfs -60mm. Let er wel alleen op dat je de juiste koopt. Er zit namelijk verschil in lengte tussen de veren voor Phase 1 en Phase 2. (BS = Phase 2).
Meeste hebben'm verlaagd met -30. Enkele (zoals ik) met een setje Koni's Sport (geel in hardhed instelbaar) en -60mm van APEX. Sommige hebben een setje -60mm van APEX compleet met dempers, maar deze zijn alleen voor Phase 1 vlgns mij.
Schroefset is ook leuk. Welliswaar wat duurder, maar meer mogelijkheden kwa hoogteverstelling.
Let welop dat je de torsies uit je achteras moet halen om daar de gewenste verlaging te bewerkstelligen.
De Speedlines die jij bedoeld, zijn vlgns mij nog wel nieuw te bestellen. Kosten alleen zo'n 300 euries per stuk nieuw.
Ga op zoek naar een leuke gebruikte set en knap deze op naar eigen inzicht. (En ja, De gouden Willie velgen staan zeer goed onder een BS, je bent dan alleen niet de enige die dat heeft. )
16 inch is mogelijk. Stuiterd alleen flink i.c.m. een leuke verlaging.
Oh ja, m.b.t. het verhaal "wat te controleren na 20 jaar" het volgende.
Krik 'm omhoog of pak een brug. Loop binnenzijde dorpels na, buitenzijde dorpels (achter je sideskirts), koelwaterslangen, elektra, achterasophanging, bevestiging subframe motor, motorsteunen, dynamo, v-snaar, brandsoftoevoer, intercoolerslangen en turbo, klepspeling.
Gezien de BS die je hebt gekocht, zal alles nog wel standaard (en met openingsmeeting bekeken in orde) zijn.
Succes.
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... C09723.jpg[/img]
Verlagen kan op verschillende manieren. Of een schroefset of alleen met veren.
-30 mm is meest gangbaar. Her en der kun je ook -40 krijgen of zelfs -60mm. Let er wel alleen op dat je de juiste koopt. Er zit namelijk verschil in lengte tussen de veren voor Phase 1 en Phase 2. (BS = Phase 2).
Meeste hebben'm verlaagd met -30. Enkele (zoals ik) met een setje Koni's Sport (geel in hardhed instelbaar) en -60mm van APEX. Sommige hebben een setje -60mm van APEX compleet met dempers, maar deze zijn alleen voor Phase 1 vlgns mij.
Schroefset is ook leuk. Welliswaar wat duurder, maar meer mogelijkheden kwa hoogteverstelling.
Let welop dat je de torsies uit je achteras moet halen om daar de gewenste verlaging te bewerkstelligen.
De Speedlines die jij bedoeld, zijn vlgns mij nog wel nieuw te bestellen. Kosten alleen zo'n 300 euries per stuk nieuw.
Ga op zoek naar een leuke gebruikte set en knap deze op naar eigen inzicht. (En ja, De gouden Willie velgen staan zeer goed onder een BS, je bent dan alleen niet de enige die dat heeft. )
16 inch is mogelijk. Stuiterd alleen flink i.c.m. een leuke verlaging.
Oh ja, m.b.t. het verhaal "wat te controleren na 20 jaar" het volgende.
Krik 'm omhoog of pak een brug. Loop binnenzijde dorpels na, buitenzijde dorpels (achter je sideskirts), koelwaterslangen, elektra, achterasophanging, bevestiging subframe motor, motorsteunen, dynamo, v-snaar, brandsoftoevoer, intercoolerslangen en turbo, klepspeling.
Gezien de BS die je hebt gekocht, zal alles nog wel standaard (en met openingsmeeting bekeken in orde) zijn.
Succes.
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... C09723.jpg[/img]
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
nee je zult de maat 19'/45/15 moeten hebben
die andere maat komt overeen met 195 /50 /15 en dat is qua afrol omtrek te groot
die andere maat komt overeen met 195 /50 /15 en dat is qua afrol omtrek te groot
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18299
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Stralen kan. Liefst dan met fijn straalgrind/zand ivm anders te ruw opervlakte om te spuiten.
beste resultaat is laten spuiten of poedercoaten.
Poedercoaten inc;. stralen kost meestal zo'n 80 euro per velg.
Wil je de buitenste rand gepolijst hebben, kun je dat laten doen of zelf doen met schuurpapier oplopend tot korrel 1000.
beste resultaat is laten spuiten of poedercoaten.
Poedercoaten inc;. stralen kost meestal zo'n 80 euro per velg.
Wil je de buitenste rand gepolijst hebben, kun je dat laten doen of zelf doen met schuurpapier oplopend tot korrel 1000.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"