Kortsluiting ? Problemen met motor

Stel hier je vragen op electronisch gebied, accu, startmotor, dynamo etc.
PhoenixNLx

hmm, bedoelde het niet beledigend hoor... mijn excuses... :)

die koelvloeistofpomp die rechtsvoorin zit die heb ik verder niet meer aangesloten. In de manual staat dat deze ENKEL aangaat als de motor uit is en de motor nog meer dan 105 graden is... daarbij komt ook nog eens dat bij mijn oude kabelboom dat relaisblokje er niet eens bijzat, dus hij deed sowieso al niks?

Hoorde dat de clio 16v zelfde motor heeft en die heeft niet eens een koelvloeistofpompje oid... dus denk niet dat et veel kwaad kan?

verder nu stuk gereden, rijdt weer als vanouds, geen rare dingen of iets... fan gaat gewoon draaien als de motor warmer wordt. Geen kortsluiting daarmee of iets :)... motor stinkt wel een beetje, geen rook of iets... maar weet niet, tis niet extreem ofzo. Hij heeft natuurlijk 6 weken niks gedaan en daarvoor liep ie natuurlijk heel slecht op 3 cilinders en dergelijke...

ik ga nu voorlopig dicht in de buurt rijden, zodat ik niet zomaar in utrecht sta en die kabelboom is weer doorgefikt :) als ik de renault weer vertrouwe ga ik weer langere afstanden rijden.

iedereen bedankt voor het meedenken en helpen! Hopelijk kan ik dit draadje nu sluiten! maar ik maak nog wel een update ervan!

Groet! Ewout
Robke
Car: Lexus IS250

Een Clio 16V heeft wél een koelwaterpompje die draait als de motor uit wordt gezet en de fan draait.
PhoenixNLx

ah ok... nu dan is mijn vraag is het noodzakelijk dat deze wordt aangesloten? want heb het idee dat daar de kortsluiting vandaan kwam, al dan niet door een draadje dat los(gebroken) was. et zou ook kunnen zijn dat de pomp kortsluiting maakt natuurlijk...
cinqidriver

PhoenixNLx schreef:ah ok... nu dan is mijn vraag is het noodzakelijk dat deze wordt aangesloten? want heb het idee dat daar de kortsluiting vandaan kwam, al dan niet door een draadje dat los(gebroken) was. et zou ook kunnen zijn dat de pomp kortsluiting maakt natuurlijk...
meten is weten, meet de pomp maar eens door.
PhoenixNLx

volgens mij gaf die bijna geen weerstand?
jacques

probeer die pomp anders even met 2 losse draadjes te laten draaien. Het zou zonde zijn als t.g.v. de pomp weer een draadboom uitfikt.

Is die pomp overigens gezekerd? Ik heb geen idee.

PS Ik vind het geweldig dat je er toch uitgekomen bent.
PhoenixNLx

hoe bedoel je met 2 losse draadjes? ik heb de stekker er al afgeknipt sowieso, want er was toch al 1 draadje afgebroken...

en ja bedankt! ik heb er zelf ook veel van geleerd en maten van mij ook! je kan toch veel zelf ook doen... maar zonder jullie hulp was het niet gelukt hoor :smoke:
Riël
Über-Spammer

Nielz schreef:
mis me auto !!! (U)
Dus omdat een gemiddelde dealer bijna geen Clio/R19/Megane 16v krijgen (van voor 2000) weten ze geen fuck?
vergeet niet dat er heel veel jongens weggaan bij dealers en daar nieuwe minder ervaren mensen vaak voor terugkomen.
en natuurlijk is het zo dat het uurloon zo hoog ligt dat veel mensen het niet meer laten uitzoekenbij een dealer... tjah....
Dus om nu te zeggen dat ze niets weten vind ik beetje te ver gaan
(ik voel me licht op me teentje getrapt omdat ik iedere dag me best sta te doen om klanten zoals jou te helpen maar het ook niet altijd weet of kan weten door gebrek aan ervaring en documentatie)
Jij bent dan een van de weinige. De gemiddelde Renaultdealer stuurt mij de laan in als ik met de 5 kom ;) Die weten idd niet meer waar het over gaat.

FEit blijft dus. Of jij er iets aan kan doen is 2 :)
Laatst gewijzigd door Riël op zo 6 apr 2008 13:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Riël
Über-Spammer

PhoenixNLx schreef:hoe bedoel je met 2 losse draadjes? ik heb de stekker er al afgeknipt sowieso, want er was toch al 1 draadje afgebroken...

en ja bedankt! ik heb er zelf ook veel van geleerd en maten van mij ook! je kan toch veel zelf ook doen... maar zonder jullie hulp was het niet gelukt hoor :smoke:
Laat die pomp er lekker af (Y) als je het niet vertrouwd. Dat ding heeft hij bij mij uberhaupt nooit gedaan. Rustig naar huis rijden en niet heetgetrapt stilzetten doet wonderen.
antoine
Car: Renault Clio III RS

Nielz schreef: Dus omdat een gemiddelde dealer bijna geen Clio/R19/Megane 16v krijgen (van voor 2000) weten ze geen fuck?
vergeet niet dat er heel veel jongens weggaan bij dealers en daar nieuwe minder ervaren mensen vaak voor terugkomen.
en natuurlijk is het zo dat het uurloon zo hoog ligt dat veel mensen het niet meer laten uitzoekenbij een dealer... tjah....
Dus om nu te zeggen dat ze niets weten vind ik beetje te ver gaan
(ik voel me licht op me teentje getrapt omdat ik iedere dag me best sta te doen om klanten zoals jou te helpen maar het ook niet altijd weet of kan weten door gebrek aan ervaring en documentatie)
Waar werk jij dan?
PhoenixNLx

ah ok, laat hem er lekker af dan! hij doet het goed tot nu toe! 150 km gereden... echt doorgetrapt tot 7000 toeren nog niet gedaan... ben nog beetje voorzichtig... wel tot 5500 ofzo...
Nielz

Waar werk jij dan?
Eindhoven, wat ik ga verlaten om te gaan studeren aan HTS Autotechniek te arnhem

overigens is het opzoeken van een kabelboom relatief makkelijk alleen geeft de tekening 3 losse delen en is de tekening heel onduidelijk.
over het koelvloeistof pompje is weer haast niets te vinden
Dus zo heel fijn is dat dialogys ook niet haha ;)
PhoenixNLx

Heb nu het volgende, mijn radio doet vreemd. Het lijkt wel alsof hij neit genoeg stroom geleverd krijgt. Heb JVV radio en 2 gewone 16 cm boxjes eraan. geen versterker ofzo. Als ik alleen contact omdraai en ik zet mijn radio om 28 ofzo dan doet ie het gewoon goed, zodra ik de motor heb gestart dan komt er allemaal ruis in het geluid. En dan niet alleen door de bass, maar hij kraakt heel de tijd, zal wel eens filmpje maken ervan anders. als ik hem dan op volume 18 zet ofzo dan heeft hij het niet, alleen als ik hem harder zet.

Nu zag ik dat mijn accu nog steeds zwart rondje gaf ipv groen. Na 350 km moet dat toch wel weer groen zijn of niet?
cinqidriver

hmz.... is je verlichting nog wel sterk genoeg????
meet je accuspannig eens.
en meet daarna nog eens met draaiende motor.
moet tussen de 12 en 13.8 liggen

zo niet lijkt het erop de je dynamo is overleden.
Slebber

We hebben gisteren even naar de radio gekeken en het lijkt erop dat de speakers zijn overleden. Met mijn radio in de auto van Phoenix kraken de speakers nog steeds, en zijn radio in mijn auto doet het gewoon goed. Heb de voedingsspanning nagemeten en dat was allemaal goed. Misschien hebben de speakers een oplawaai gekregen tijdens de kortsluiting....
PhoenixNLx

andere boxen geven hetzelfde effect... sub daarentegen op de versterker werkt wel goed... had alleen nog maar 2 voorboxen(aan radio) en versterker(+sub) erop aangesloten... zaterdag eens checken of boxen aan de versterker planten zin heeft... of dat er ergens in het dashboard nog iets niet goed vast zit...
Nielz

PhoenixNLx schreef:andere boxen geven hetzelfde effect... sub daarentegen op de versterker werkt wel goed... had alleen nog maar 2 voorboxen(aan radio) en versterker(+sub) erop aangesloten... zaterdag eens checken of boxen aan de versterker planten zin heeft... of dat er ergens in het dashboard nog iets niet goed vast zit...
misschien een ground loop ofzo?
ben je geen massa kabel vergeten vast te zetten ofzo?
Riël
Über-Spammer

Jep, iets in die richting. Condensator op onsteking misschien? Of ergens een draad vervelend lopen.

Meezingne met de motor is gewoon een storing op de versterker van de radio.
PhoenixNLx

massakabels motorkabelboom--> bij versnellingsbak en startmotor zitten goed vast...

het is ook niet echt meezingen met de motor... het is gewoon ruisen van de boxen. Het is kraken, maar anders kraken dan als je kraken hoort als je je boxen te hard zet...(als jullie begrijpen wat ik bedoel)

Ik heb geen condensator...

het gaat hier om 2 boxen die rechtstreeks op de radio zijn aangesloten.
Maarten-Jan
Car: R19.R

op je ontsteking zelf, zit een condensator die het electrische circuit ontstoort, als die stuk is krijg je ook van dit soort rare fratsen.[/b]
Laatst gewijzigd door Maarten-Jan op vr 11 apr 2008 22:52, 1 keer totaal gewijzigd.
PhoenixNLx

waar zit die ontsteking, dan ga ik daar morgen naar kijken!
jacques

Ontsteking zit op het schutbord, boven je remvloeistofreservoir. De condensator zit er ook.
PhoenixNLx

nou heb er verder niet meer naar gekeken naar de ontsteking, maar ik had mijn versterker aangesloten en had mijn vriendin thuisgebracht en dacht van, even vol open gooien en tot mijn verbazing deden de boxen ineens het gewoon weer...

sindsdien ovaaltjes erbij gedaan en alles aangesloten, en alles werkt gewoon weer! erg raar allemaal. Misschien omdat de versterker ook een massakabel heeft? weet anders ook niet!

iig, ben tevreden nu zeg :D rijdende 16v en ook nog eens lekker geluidje erin! net nog even genoten van het geluid van de motor 185 gereden :bang:

daarna natuurlijk weer netjes 100 (waar ik 120 mocht :) )

bedankt!

topic mag dicht... vooralsnog! :beer:
RS Passie
Car: Meg 3RS 310 wiel pk

iedereen weer happy net 1 grote familie :p
Plaats reactie