
Mark 5T cup Megane
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
geniaal dit 
stelletje blaaskaken

stelletje blaaskaken

Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
zelf dacht ik idd ook aan de sensor een graad of 3 tot 5 te verstellen.
idd gaat het verstellen dan over het gehele toeren bereik zitten hier nog zware nadelen aan? of alleen maar voordelen?
iemand tips?
@Riel de mail naar fastchip is verstuurd met erg uitgebreide uitleg maar tot op heden nog geen antwoord terug.
vakantie?
idd gaat het verstellen dan over het gehele toeren bereik zitten hier nog zware nadelen aan? of alleen maar voordelen?
iemand tips?
@Riel de mail naar fastchip is verstuurd met erg uitgebreide uitleg maar tot op heden nog geen antwoord terug.
vakantie?
antwoord van fastchip
helaas leveren wij dit niet meer .

helaas leveren wij dit niet meer .
zo vandaag de zuigers bij de metaaldraaier afgeleverd.
gaat even duren ik ben zelf even met vakantie.
waarschijnlijk wordt het moeilijk om de volgende dragrace te halen.
gaat even duren ik ben zelf even met vakantie.
waarschijnlijk wordt het moeilijk om de volgende dragrace te halen.
HEHE!!!!!!!!
EINDELIJK!!!!!
Tijd gehad om de motor weer inelkaar te sleutelen.
nieuwe:
-drijfstanglagers
-lage compressie zuigers +veren natuurlijk
-cilinderbussen
-pipercams 260 graden performance nokkenas
-distributieketting
-spanner
-oliefilter
-en alle pakkingen natuurlijk inclusief versterkte koppakking.
met dank aan sleutelmaat Abel ligt de motor er weer in alleen nog even een nieuwe oliekoeler scoren en dan inrijden + olie en filter weer verwisselen.
hieronder een fototje van de nieuwe spulletjes.
![Afbeelding]()
EINDELIJK!!!!!
Tijd gehad om de motor weer inelkaar te sleutelen.
nieuwe:
-drijfstanglagers
-lage compressie zuigers +veren natuurlijk
-cilinderbussen
-pipercams 260 graden performance nokkenas
-distributieketting
-spanner
-oliefilter
-en alle pakkingen natuurlijk inclusief versterkte koppakking.
met dank aan sleutelmaat Abel ligt de motor er weer in alleen nog even een nieuwe oliekoeler scoren en dan inrijden + olie en filter weer verwisselen.
hieronder een fototje van de nieuwe spulletjes.
Laatst gewijzigd door mark 5t op vr 29 aug 2008 20:19, 1 keer totaal gewijzigd.
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Ziet er goed uit Mark en Abel 

na enige tegenslag afgelopen week ( de gtt liep erg slecht) en een apk keuring waarbij die afgekeurd werd op wiellager linksvoor, (gelijk rechts ook maar vervangen)
heb ik vanavond de laatste dingen even nagezien .
kleppen nogmaals gesteld en even 4 nieuwe bougies en ja hoor hij loopt weer als vanouds.
gelukkig want ik wil hem mee hebben naar ommen as weekend.
is een mooi ritje om alles even in te rijden.
als ik dan 250 km gereden heb even nieuwe olie en filter en dan kan de volle boost er weer op.
kan bijna niet wachten
heb ik vanavond de laatste dingen even nagezien .
kleppen nogmaals gesteld en even 4 nieuwe bougies en ja hoor hij loopt weer als vanouds.
gelukkig want ik wil hem mee hebben naar ommen as weekend.
is een mooi ritje om alles even in te rijden.
als ik dan 250 km gereden heb even nieuwe olie en filter en dan kan de volle boost er weer op.
kan bijna niet wachten

helaas ik heb pech
de gtt loopt nog steeds niet goed.
na een proefrit afgelopen middag bleek dat ie soms enorm inhoudt en
naar mijn idee de ontsteking zelfs uit gaat. (hortend en stotend rijden)
dit gebeurt alleen bij rustig rijden op constante snelheid dus niet als ik accelereer en op boost rijdt.
ook als ik op een rotonde afkom en of een bocht en dan terugschakel en afrem op de motor dan komen er enorme knallen uit mijn uitlaatpijp en ik vermoedt zelfs vlammen.
dit was voorheen niet zo
zou dit met de andere nokkenas te maken kunnen hebben?
dit omdat ik het stationair toerental ook al iets heb moeten verhogen om een normaal draaiende motor te krijgen.
CO staat op 3,5 vanmiddag gemeten met de 4 gas tester
iemand een idee?
ik denk zelf misschien de BDP sensor?
hoeveel ohm moet je die meten?
gaan we morgen dus met Abel zijn 5 TL naar ommen.


de gtt loopt nog steeds niet goed.
na een proefrit afgelopen middag bleek dat ie soms enorm inhoudt en
naar mijn idee de ontsteking zelfs uit gaat. (hortend en stotend rijden)
dit gebeurt alleen bij rustig rijden op constante snelheid dus niet als ik accelereer en op boost rijdt.
ook als ik op een rotonde afkom en of een bocht en dan terugschakel en afrem op de motor dan komen er enorme knallen uit mijn uitlaatpijp en ik vermoedt zelfs vlammen.
dit was voorheen niet zo
zou dit met de andere nokkenas te maken kunnen hebben?
dit omdat ik het stationair toerental ook al iets heb moeten verhogen om een normaal draaiende motor te krijgen.
CO staat op 3,5 vanmiddag gemeten met de 4 gas tester
iemand een idee?
ik denk zelf misschien de BDP sensor?
hoeveel ohm moet je die meten?
gaan we morgen dus met Abel zijn 5 TL naar ommen.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
vlammen =
. Maar niet in dit geval.
Lijkt op ontsteking, maar ook op afstelling van je carb. ivm inhouden.


Lijkt op ontsteking, maar ook op afstelling van je carb. ivm inhouden.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Dat kan idd best je BDP zijn, maarrrr bij mij had ik dat destijds ook dat de vacuumplug van de carterontluchting open bleef staan wegens vervuiling.
Dan liep ie ook alleen onder boost en soms leek het net of het een soort A.L.S. Klappen en iets over de 3000 toeren, totdat ik de turbodrukmeter over 0,5 bar zag schieten, dan schoot ie dicht en ging ie als een raket
Dan liep ie ook alleen onder boost en soms leek het net of het een soort A.L.S. Klappen en iets over de 3000 toeren, totdat ik de turbodrukmeter over 0,5 bar zag schieten, dan schoot ie dicht en ging ie als een raket

net de gehele ontsteking gechekt lijkt allemaal goed te zijn.
230 ohm op de bdp sensor
als ik de bobine kabel boven het blok hang en dan start dan vonkt ie als een gek
ook alle voltages even gecontroleerd allemaal ok.
massa aanwezig
ik zal die kelp eens controleren steef.
carb is niets aan gewijzigd.
230 ohm op de bdp sensor
als ik de bobine kabel boven het blok hang en dan start dan vonkt ie als een gek
ook alle voltages even gecontroleerd allemaal ok.
massa aanwezig
ik zal die kelp eens controleren steef.
carb is niets aan gewijzigd.
nog even gesleuteld wil de gt toch wel erg graag mee hebben morgen.
helaas tis niet goed.
complete carb er af gehad en gereinigd en gemonteerd
pingelsensor er af gehaald.
gestart en alles met remreiniger ingespoten geen lekkage gevonden toetrental bleef continu hetzelfde.
vervolgens even gereden en ja hoor weer hetzelfde gedonder.
bij continue snelheid 80 of 100 in 4 of 5 alles geprobeerd blijft ie steeds
stotteren.
geef ik iets gas bij en draai ik iets boost dan is het goed .
het lijkt wel of ie bij continue snelheid en geen boost gewoon heel erg arm loopt.
iemand een idee?
helaas tis niet goed.
complete carb er af gehad en gereinigd en gemonteerd
pingelsensor er af gehaald.
gestart en alles met remreiniger ingespoten geen lekkage gevonden toetrental bleef continu hetzelfde.
vervolgens even gereden en ja hoor weer hetzelfde gedonder.
bij continue snelheid 80 of 100 in 4 of 5 alles geprobeerd blijft ie steeds
stotteren.
geef ik iets gas bij en draai ik iets boost dan is het goed .
het lijkt wel of ie bij continue snelheid en geen boost gewoon heel erg arm loopt.
iemand een idee?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
wordt de lucht die die binnenhaalt niet te koud, dan gaat die ook stotteren tot je gas geeft.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
daar had ik het met steven ook al over maar dat probleem heb ik nooit gehad.
lijkt me ook sterk met 20 graden omgevingstemperatuur toch?
ik weet het inmiddels ook niet meer misschien idd eens een originele IC monteren met thermostaatklep.
wie heeft er nog een goeie liggen om mee te testen?
lijkt me ook sterk met 20 graden omgevingstemperatuur toch?
ik weet het inmiddels ook niet meer misschien idd eens een originele IC monteren met thermostaatklep.
wie heeft er nog een goeie liggen om mee te testen?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
je kan ook de helft van de ic afdekken?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
ha idd ik zal er eens een stukkie karton voor schuiven
stom nooit aan gedacht.
stom nooit aan gedacht.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
En?mark 5t schreef:ha idd ik zal er eens een stukkie karton voor schuiven
stom nooit aan gedacht.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
is het mogelijk om de distributie deksel te verwijderen met de motor er
nog in?
iemand hier ervaring mee?
lijkt me wel te doen toch?
nog in?
iemand hier ervaring mee?
lijkt me wel te doen toch?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
bij de 16v lukt dat net, weet niet hoe het met een gtt zit.
Maar als die niet op tijd staat moet die toch constant niet goed lopen?
Maar als die niet op tijd staat moet die toch constant niet goed lopen?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Is redelijk te doen, helemaal super kan je er niet bij maar gaat wel.mark 5t schreef:is het mogelijk om de distributie deksel te verwijderen met de motor er
nog in?
iemand hier ervaring mee?
lijkt me wel te doen toch?
Al lijkt het probleem niet in de timing te zitten. Wat is de staat van bdp sensor?? Joost had een soort gelijk probleem met zijn gtt, toen bleek dat de bdp sensor een klein beetje beschadigt was. Ding vervangen en motortje draaide weer


R5GTT. Drive it like you stole it
Kan je dat niet opvangen door het tandwieltje te verzetten zodat de ontsteking wel goed staat?? Of ben je er van overtuigd dat de nokken-as niet goed staat tov de kruk-as.
R5GTT. Drive it like you stole it
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
dat zit toch geborgd met een spietje? kan er volgens mij maar op 1 manier op..-PAZ- schreef:Kan je dat niet opvangen door het tandwieltje te verzetten zodat de ontsteking wel goed staat?? Of ben je er van overtuigd dat de nokken-as niet goed staat tov de kruk-as.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Nee de rotoras kun je los verdraaien van de nokkenas, maar ik snap wel dat Mark&Schnabbel het zekere voor het onzekere nemen door de timing nog even te willen controleren.
Anders ist zoals Paz zegt idd een kwest van tanwieltje een (of 2) tandje(s) verzetten en klaar.
Anders ist zoals Paz zegt idd een kwest van tanwieltje een (of 2) tandje(s) verzetten en klaar.
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
ah zo, ik meende dat het bij een 16v niet kon en het leek me niet veel anders bij een gt blokkie, maar had het fout, excuusSteven schreef:Nee de rotoras kun je los verdraaien van de nokkenas, maar ik snap wel dat Mark&Schnabbel het zekere voor het onzekere nemen door de timing nog even te willen controleren.
Anders ist zoals Paz zegt idd een kwest van tanwieltje een (of 2) tandje(s) verzetten en klaar.

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl