Tim -> Megane gekocht

Nieuw op de site? Stel je hier voor.
wienesroa

De Clio is weer verkocht. Het was een superauto, maar "helaas" heb ik een lease auto, ahum, lease polo gekregen...

Deze valt toch wat tegen en vroegah toch altijd audi gereden en dat mis ikw el, de luxe, die de clio RS ookw el had (veel opties)

Nu ben ik weer aan het kijken en wil graag weer een grote auto rijden. Ik twijfel nu nog tussen een oude A4 of A6 avant, of een iets nieuwere Laguna.. Al hoor ik daar vrij veel slechte verhalen over.

Ik ga me in ieder geval eens inlezen overd e Laguna en jullie weer met wat lastige vragen opzadelen :)

Ik had het trouwens nooit verwacht want in mijn "Audi-tijd" was ik best anti Franse auto's, maar de Clio en vooral ook de klantvriendelijkheid van Kerres (tov Wealer in Heerlen, bah wat eikels!!!) in Roermond hebben daar verandering in gebracht.
Ferdy
Über-Spammer

wienesroa schreef:
Nu ben ik weer aan het kijken en wil graag weer een grote auto rijden. Ik twijfel nu nog tussen een oude A4 of A6 avant, of een iets nieuwere Laguna.. Al hoor ik daar vrij veel slechte verhalen over.
tja, je hoort toch alleen maar de slechte verhalen he...
wienesroa

Precies en omdat ik veel Laguna's op de weg tegenkom en het absoluut een puike wagen vind, wil ik er wel het fijne van weten.

Mijn vrienden rijden ook rijwel allemaal audi, vw, je kent het wel. Allemaal van die anti Fransen...

Wat heeft die Laguna van 2002 een heerlijk interieur....

Ik heb ook al wat gezocht in het Laguna deel, maar daar kom ik nog niete cht wijs uit... Ik ga daar toch maar een aankooptopic openen, de laatste daa is van 2006... :)

Ik twijfel nu nog tussen een grand tour (zo heet de station???) en een break (de sedan???)... Ik wil graag de station, maar mijn vriendin heeft toch liever de sedan :D
~thijs~
Contacteer:

De station heet de Grand Tour en de sedan is stiekum een Hatchback :)
Steven
Car: M536

Ferdy schreef:
wienesroa schreef:
Nou sorry, maar ik zou nooit een Laguna II kopen.
Me pa heeft er 1 en ik vind mijn, 200.000 km oudere, Laguna 1 veel beter in een heleboel opzichten.

Het enige wat hier van toepassing is, ga eens wat auto's testen en koop wat jij het beste vind rijden. En wees nu niet te kortzichtig om direct na de eerste testrit van 1 van de 3, 'm direct te kopen. Geduld is hierin een schone zaak en tis vaak leuk ook om es wat verschillende autos te rijden.

Ik denk dat je het beste een A4 kan kopen, maargoed daar zal de rest van het forum het hier niet echt mee eens zijn :p
wienesroa

Haha, ja de audi heeft me nog nooit in de steek gelaten.. Maar vind maar eens een a4 avant uit 2002 met relatief weinig KM die betaalbaar is ;-)
Steven

Tja neem dan een wat ouwere...

De opmerking alle waar is naar z'n geld is misschien niet helemaal van toepassing, maar er steekt wel een kern van waarheid in :D

Laguna II fase 1 is uberhaupt drama, je moet wel minimaal de eerste facelift hebben.
wienesroa

En waar herken ik die facelift aan?
Riël
Über-Spammer

Steven schreef:
Ferdy schreef:
wienesroa schreef:
Nou sorry, maar ik zou nooit een Laguna II kopen.
Me pa heeft er 1 en ik vind mijn, 200.000 km oudere, Laguna 1 veel beter in een heleboel opzichten.

Het enige wat hier van toepassing is, ga eens wat auto's testen en koop wat jij het beste vind rijden. En wees nu niet te kortzichtig om direct na de eerste testrit van 1 van de 3, 'm direct te kopen. Geduld is hierin een schone zaak en tis vaak leuk ook om es wat verschillende autos te rijden.

Ik denk dat je het beste een A4 kan kopen, maargoed daar zal de rest van het forum het hier niet echt mee eens zijn :p

Steven, dit is ook een beetje gelul, want ook die Audi's kennen de ellende. Zeker de nieuwere type II laguna's zijn écht niet zo erg, niet per defnitie erger dna een Audi.

En daarbij, voor het geld van een laguna + een suffe storing en kosten daarvan koop je een ouwe, onaangeklede Audi.

Lekker laguna op G3 halen Tim. (Y).

Wil je zekerheid, comfort, goedkoop rijden maar wel een grijze muis (ik weet dat je van dikke auto's houdt gezien je ouwe 100 :p), koop een safrane. Rijd je wel niet helemaal nieuw (2000 is de jongste) maar wel absolute meeste 'Couch for the bucks' ;)

2.5 RXT liefst een automaat en je bent de koning te rijk. Mijn bak heeft er alweer 4,5 ton op staan en 0,0000 storingen. Ohja, 1x benzinepomp stuk omdat ik een lege tank had.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
wienesroa

haha, ja de audi 100 is een prachtbak, mijn broertje rijdt er in rond nu. Ik heb nog een a6je gehad. 2.6 v6.

Maar ik vind die laguna gewoon ook erg mooi om te zien. En vandaar dat ik me daar eens in ga verdiepen. Een veel oudere a4 avant zonder opties in nu even geen opties... Wellicht in de toekomst als lease auto weer een nette a3 ozo.. ;-)

Haha, dus die van jou doet het ook nog steeds? Goed om te horen!

Ik zag toevallig een safrane in Venlo te koop staan (MP), maar ik vind net de looks van die laguna zo mooi....

EDIT< wat is dan een type II laguna?
Steven

Riël, ik bedoel dus niet die storingen, ik vind die hele auto gewoon prut.
Dat achterlijke electronische gasgeven, die stuurinrichting die niet communiceerd, die stoelen vind ik gewoon echt niet lekker zitten. Tis gewoon de hele auto waar ik van walg.

En ik ben nu niet zo kortzichtig dat ik altijd maar binnen het Renogamma moet kijken voor een auto. Maargoed ik reken mijzelf dan ooknie tot de doorsnee rijder :p
-Ray-
Contacteer:

Riël Notermans schreef: 2.5 RXT liefst een automaat en je bent de koning te rijk. Mijn bak heeft er alweer 4,5 ton op staan en 0,0000 storingen. Ohja, 1x benzinepomp stuk omdat ik een lege tank had.
http://link.marktplaats.nl/173846431
Immer wieder die verdammte Holländer
Ollie

wienesroa schreef:....
Ik had het trouwens nooit verwacht want in mijn "Audi-tijd" was ik best anti Franse auto's, maar de Clio en vooral ook de klantvriendelijkheid van Kerres (tov Wealer in Heerlen, bah wat eikels!!!) in Roermond hebben daar verandering in gebracht.
Kerres in Roermond??
Riël
Über-Spammer

Heurkens zeker, Ollie voelt zich gestreeld? :p
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
wienesroa

Kerres ja. In mijn Clio tijd altijd goed geholpen. Hele aardige mensen en altijd een bakkie koffie klaar ;)
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Steven schreef:Riël, ik bedoel dus niet die storingen, ik vind die hele auto gewoon prut.
Dat achterlijke electronische gasgeven, die stuurinrichting die niet communiceerd, die stoelen vind ik gewoon echt niet lekker zitten. Tis gewoon de hele auto waar ik van walg.

En ik ben nu niet zo kortzichtig dat ik altijd maar binnen het Renogamma moet kijken voor een auto. Maargoed ik reken mijzelf dan ooknie tot de doorsnee rijder :p
Wou je een keer een rondje rijden?
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Steven

Jouw V6 ff afberen? Sgoed hoor >-)
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Dan wel hè. Graag met een beetje liefde behandelen, anders gaat het stuk.

*Oeps* :lol:
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Steven

Vooruit, mag jij ook nog ff met die Willy los, ik denk dat ergens in Juli wel een mooie datum komt :D
wienesroa

Steven schreef:Tja neem dan een wat ouwere...

De opmerking alle waar is naar z'n geld is misschien niet helemaal van toepassing, maar er steekt wel een kern van waarheid in :D

Laguna II fase 1 is uberhaupt drama, je moet wel minimaal de eerste facelift hebben.
Zo dan, toch maar even een update. Een boel Laguna's bekeken en niets kunnen vinden. Ik wil hem liever met garantie kopen en dus valt particulier af. De dealer kost het toch best aardig wat en nog geen kunnen vinden die echt aan mijn eisen voldoet. De laatste weken ben ik dan ook op zoek naar een Megane, hopelijk heb ik daarmee wat meer geluk. Nu het ernaar uitziet dat de lease-polo snel ingeleverd gaat worden, zoek ik natuurlijk ook wat uitgebreider.

Ik ben op zoek naar een megane gt 2004 liefst een diesel met 120pk. Die zijn nog redelijk betaalbaar. Ik heb er al een aantal proefgereden en vind het absoluut een fijne auto om te rijden. Nu ben ik dus ook opzoek naar een vol-exemplaar en kom ik een heel andere megane tegen bij een bedrijf dat Riel vast kent. RS Carshop. Het gaat om een heel andere megane dan ik in gedachten had, maar vind hem wel gaaf. Het gaat om dit type...

http://www.autoweek.nl/carbase_data.php ... 3&cache=no

Maar hoe kan het eigenlijk dat deze auto 10.9 tot 100 doet? Da's niet bijzonder rap voor een 2.0 16v...?

Deze kwam ik dus toevallig tegen en heeft slecht 15k gelopen... Mijn vriendin vind hem super, ik heb liever een dieselaar, maar wie weet als ik een aardige prijs kan bedingen, wordt het wel een automaatje...
Steven

Tja tis wel 1220kg waarmee je zeult en dan heb je ook nog es een automaat. (= ook flink verlies)
Dan is die 136pk en 191Nm koppel niet megaveel.

Maargoed als ie eenmaal op gang is zal het best gaan, gewoon mee rije en volg je rikketik.
wienesroa

Vandaag een Megane hatchback gekocht uit 2004.
Na ongeveer 30 auto's (waarvan 7 uitgebreid) te hebben bekenen, hebben we uiteindleijk toch een megane hatchbck gekocht. De GrandTour is ook mooi, maar de hatch blijkt toch gaver :-)
wienesroa

Ik heb een BT parrot carkit in mijn megane (2004) en heb sinds kort ook een autolader geekocht. De telefoon laat ik meestal gewoon in broekzak/jas of tas, dus een houder heb ik niet nodig. Mijn telefoon wordt dus vaak in de auto opgeladen en toch vind ik het niet erg mooi als hij voorin ligt met zo’n kabel eraan. Tevens heb ik een luchtverfrisser (ter grootte van mijn aansteker) die dus ook gebruik maakt van de 12V aansluiting. Een adapter vind ik oerlelijk dus dat is ook geen optie.
(1) Eigenlijk wil ik de oplader dus in de middenarmsteun wegwerken, heeft iemand enig idee waar ik de stroom vandaan kan halen?
(2) Of andere tips?
(3) Heeft de megane maar 1 12v aansluiting?

Hier even een foto van de auto:
[img]http://94.100.113.226/336450001-3365000 ... _bQQ_.jpeg[/img]
Plaats reactie