ACT: 5 GT Turbo

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Originele downpipe van de Saab nemen en daar je uitlaatpijp op aanpassen. Scheelt weer wat werk. De hoek lijkt goed te zitten voor een 5 GTT.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ik denk dat een T25 die overwegend maar 0,5 bar turbodruk levert op een 2-2,3 liter motor niet echt zal matchen met een 5GT die je graag op 1 bar wilt hebben (S)
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Ff een leken-vraag dan maar, Kan die T25 geen hogere druk aan ?/ Zal toch wel ?? ik weet dat die Saabs op low pressure rijden, maar neem aan dat dat wel een stukkie hoger kan.

En ach.. voolopig nog maar ff doen met een standaard T2. lekker makkelijk zonder gekke aanpassingen.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ja hij kan vast wel wat hoger, maar dan loopt ie ws. ver voorbij z'n ideale werkgebied. Turbotechniek is nog knap lastig..... T25 is geen T25, d'r zijn nog 100en subsoorten.
Zomaar een T25 van een grotere motor pakken krijg je alleen maar een onnodig groot turbogat mee.
Anders reed iedereen wel met een random T25, het wiel is al reeds uitgevonden zullen we maar zeggen. :p

Een leuke turbo als een hybrid kost gewoon geld... Of je moet een knap 2ehandsje opduiken, maar dan ben je nognie klaar met een paar tientjes.
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Dat weet ik.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

sparen dus :p
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

btje beschamend, maar ik kan nergens info vinden over de Clio Maxi velgen. Kwil een btje speuren om te zien of ik deze ergens en eens kan bemachtigen :~
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Hier is de Saab specialist al. :wink:
De LPT en FPT motoren van die generatie zijn hardwarematig identiek, dus de turbo van de LPT is gelijk aan die van de FPT.
De turbodruk draait bij de LPT zo rond de 0,3 - 0,4 bar overdruk gok ik, bij de FPT zal dat ongeveer het dubbele zijn.
Bij de FPT motor in de 9-3 zit hij met de 2.0 al bij 2100 TPM aan z'n max koppel.
Bij de LPT zit hij meen ik bij de 3400 TPM aan z'n max koppel, maar vanaf 2000 TPM voel je de turbo al aardig meeblazen.
Het is misschien zelfs wel het proberen waard, mits het makkelijk pas te maken is natuurlijk.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Turbo service Belgium had nog een custom liggen voor de GT, dacht iets van een 800€. Ik ben ook geen voorstander van smijt er maar iets op, zoals Steve zegt, liever iets berekent. Die saab heeft een T25 maar ik kan me niet voorstellen dat ie met het zelfde flutgaatje rijd als een GT. Turbine kant zal wel een pak groter zijn.
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Mrtn schreef:btje beschamend, maar ik kan nergens info vinden over de Clio Maxi velgen. Kwil een btje speuren om te zien of ik deze ergens en eens kan bemachtigen :~
ga maar aansluiten achteraan in de rij ;)
Immer wieder die verdammte Holländer
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Robke schreef:Hier is de Saab specialist al. :wink:
De LPT en FPT motoren van die generatie zijn hardwarematig identiek, dus de turbo van de LPT is gelijk aan die van de FPT.
De turbodruk draait bij de LPT zo rond de 0,3 - 0,4 bar overdruk gok ik, bij de FPT zal dat ongeveer het dubbele zijn.
Bij de FPT motor in de 9-3 zit hij met de 2.0 al bij 2100 TPM aan z'n max koppel.
Bij de LPT zit hij meen ik bij de 3400 TPM aan z'n max koppel, maar vanaf 2000 TPM voel je de turbo al aardig meeblazen.
Het is misschien zelfs wel het proberen waard, mits het makkelijk pas te maken is natuurlijk.
Right, dan zou een T25 van een 200SX S13 intressanter zijn, die is namelijk direct bolt-on en doet het op 1800cc. En toevallig heb ik ooit es meegereden met een GT die pas boven de 4000 rpm begon te leuren op 1.x bar en dat was totaal niet te vergelijken met de ruk die ik had met m'n 'zielige' T2 hybrid :p
De knakker in kwestie beweerde natuurlijk 200pk te hebben :lol:
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

zielige T2 hybrid??

dat ding gaat als een kanonskogel bij mij :D :p
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ahja die gozert was helemaal lyrisch over z'n 200SX turbo, ik niet ;)
R34L
Berichten: 140
Lid geworden op: vr 16 apr 2004 18:57
Contacteer:

Vandaag Toyo's om de Speedlines laten leggen en ze gelijk gemonteerd.
Voorste kriksteunen zijn behoorlijk krokant (gewoon ROT dus :P)
Weet iemand wat dat ongeveer gaat kosten? Overzetdorpels?

Denk dat ik gelijk de zijskirts er maar even afhaal om te zien of daar nog meer verrassingen zitten...

[img]http://img208.imageshack.us/img208/6521/turbovf4.th.jpg[/img]
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Jochem de Haas schreef:
Ferdy schreef:
Ivo van Achthoven schreef:Ik weet wel dat de RK-36-HR deze week door een liefhebber gekocht is.... :)
En hij zal komende weken wel ergens opduiken met foto wamr binnen gestald.... (Y)
Chris ? :P
Ja wel een Chris maar niet die .......al heeft ie wel ook een witte GT :p
Aankoop geannuleerd?!

RK-36-HR
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ik heb even jullie hulp nodig, mensen...:)

Bekijk het volgende plaatje effe:

[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... 5/tank.JPG[/img]

Ik heb een probleempje, aangezien ik de tank niet goed aangesloten heb, denk ik.

Aan het potje waar een 1 bij staat, zou slang 11 moeten zitten (die naar beneden loopt, naar dat T-stuk). Die zat er niet op (al die dure benzine op de grond... ;) ) maar volgens mij kan ik de boel niet aansluiten, zoals op de tekening weergegeven... :S

Kan iemand me vertellen of deze tekening juist is? Of moet ik het anders aansluiten? En als het anders moet, hoe moet het dan? :D

Alvast bedankt...
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Heb je dat slangetje / aansluitnippel op de reservetank er niet zitten of heb je gen T-stuk om aan te sluiten ??
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Johan
Berichten: 4179
Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
Car: renault 5 gt turbo
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

volgens mij heeft mijn 5 ook geen t-stuk. Daar lopen 3 slangtjes dat weet ik wel. Ik zal straks eens ff kijken bij de 5.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Het slangetje tussen de reservetank en dat reservepompje (dat is het toch?) zit er wel, alleen de slang tussen dat pompje en de grote tank niet. Op die nippel op het pompje zat niks aangesloten, met als gevolg dat de benzine daar natuurlijk uit lekte. Nu heb ik even gekeken onder die zwarte dop in de auto en de 3 slangen zitten aangesloten. Helaas kan ik alleen niet zien wat waar is aangesloten, aangezien de tank natuurlijk strak tegen de bodem aan zit. Ik kan me alleen niet herinneren dat mijn tank op de manier zoals op het plaatje aangesloten kon worden... :S

Ik ben in ieder geval wat vergeten, da's zeker!

Er zullen toch wel mensen zijn die dit vaker gedaan hebben... :D
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Chris schreef:
Jochem de Haas schreef:
Ferdy schreef:
Ivo van Achthoven schreef:Ik weet wel dat de RK-36-HR deze week door een liefhebber gekocht is.... :)
En hij zal komende weken wel ergens opduiken met foto wamr binnen gestald.... (Y)
Chris ? :P
Ja wel een Chris maar niet die .......al heeft ie wel ook een witte GT :p
Aankoop geannuleerd?!

RK-36-HR


ja hij besefte dat ie er al te veel had |: :lol:
Johan
Berichten: 4179
Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
Car: renault 5 gt turbo
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Merijn schreef:Het slangetje tussen de reservetank en dat reservepompje (dat is het toch?) zit er wel, alleen de slang tussen dat pompje en de grote tank niet. Op die nippel op het pompje zat niks aangesloten, met als gevolg dat de benzine daar natuurlijk uit lekte. Nu heb ik even gekeken onder die zwarte dop in de auto en de 3 slangen zitten aangesloten. Helaas kan ik alleen niet zien wat waar is aangesloten, aangezien de tank natuurlijk strak tegen de bodem aan zit. Ik kan me alleen niet herinneren dat mijn tank op de manier zoals op het plaatje aangesloten kon worden... :S

Ik ben in ieder geval wat vergeten, da's zeker!

Er zullen toch wel mensen zijn die dit vaker gedaan hebben... :D
Ja hmmzz hoe dat nu precies zit kan ik nu niet zien. Maar ik denk dat je de achteras er weer onderuit kan halen. Ik neem aan dat het zo aangesloten moet worden als dat het in de dialogys staat.
Laatst gewijzigd door Johan op zo 22 jun 2008 19:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

I guess so... :( Wordt weer een leuk weekendje! :P

Gelukkig deed de rest het wel. Hij vonkt, oliedruk loopt op bij 'droog' starten, dash werkt... Nu alleen nog wat sap. :)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Is je puzzeldoos nu al een beetje leeg?
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Nou... Nog niet echt. Ik heb hier nog een doosje overblijfselen liggen die effe op de foto moeten en dan mogen jullie aan de slag. :P
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Jochem de Haas schreef:
Chris schreef:
Jochem de Haas schreef:
Ferdy schreef:
Ivo van Achthoven schreef:Ik weet wel dat de RK-36-HR deze week door een liefhebber gekocht is.... :)
En hij zal komende weken wel ergens opduiken met foto wamr binnen gestald.... (Y)
Chris ? :P
Ja wel een Chris maar niet die .......al heeft ie wel ook een witte GT :p
Aankoop geannuleerd?!

RK-36-HR


ja hij besefte dat ie er al te veel had |: :lol:
Tja idd, jammer, vond het wel een mooie aanvulling... :wink:
R34L
Berichten: 140
Lid geworden op: vr 16 apr 2004 18:57
Contacteer:

Hoe zit de achterspoiler vast op de achterklep? Met clips? Geplakt? Geschroeft?

Bij voorbaat dank.
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Met clips en geplakt. :)
5 GT Turbo '88 GT5
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Weet er iemand waar er een Rollerbank/testbank/Dyno is waar ik mn auto kan meten/testen voor hoeveel vermogen er nou uit komt? Ik woon zelf in IJmuiden dus het liefst ergens in de buurt. Misschien amsterdam/westpoort oid.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Je hebt Ringsleutel in HHW, ikzelf moet die zooi uit de buurt niet en kachel altijd rustig naar Goes. Daar zijn al zoveel RTC'ers geweest dat je een wat beter vergelijk kan trekken. (Banken onderling zijn eigenlijk niet te vergelijken).

Das ook de enige bank waar kratten bier van mij de te verdienen zijn voor stockonderblok met 150 wielpk's :p
Paz heeft er iig al 1, waarbij ik de nokkenas maar ff door de vingers zie.
oldskool
Berichten: 1985
Lid geworden op: za 8 nov 2003 20:02
Locatie: Veldhoven

Ja goeie dag vraagje
Is het stuurhuis van de ph1 het zelfde als de ph2.
Zoniet wat is er anders aan want ik kan me stuurwiel nu helemaal ronddraaien , maar de wielen weigeren te bewegen . |:
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Heb je de kolom wel vastgemaakt aan het stuurhuis?? :lol:
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

en t stuurhuis vastgezet aan he tsubframe? :P
Johan schreef:
Merijn schreef:Het slangetje tussen de reservetank en dat reservepompje (dat is het toch?) zit er wel, alleen de slang tussen dat pompje en de grote tank niet. Op die nippel op het pompje zat niks aangesloten, met als gevolg dat de benzine daar natuurlijk uit lekte. Nu heb ik even gekeken onder die zwarte dop in de auto en de 3 slangen zitten aangesloten. Helaas kan ik alleen niet zien wat waar is aangesloten, aangezien de tank natuurlijk strak tegen de bodem aan zit. Ik kan me alleen niet herinneren dat mijn tank op de manier zoals op het plaatje aangesloten kon worden... :S

Ik ben in ieder geval wat vergeten, da's zeker!

Er zullen toch wel mensen zijn die dit vaker gedaan hebben... :D
Ja hmmzz hoe dat nu precies zit kan ik nu niet zien. Maar ik denk dat je de achteras er weer onderuit kan halen. Ik neem aan dat het zo aangesloten moet worden als dat het in de dialogys staat.
ik weet wel dat ik mijn clio laat lopen met de tank op de grond :P
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Goed idee!! :)
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Maar dat zal nog wel even duren :lol: :lol:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

oldskool schreef:Ja goeie dag vraagje
Is het stuurhuis van de ph1 het zelfde als de ph2.
Zoniet wat is er anders aan want ik kan me stuurwiel nu helemaal ronddraaien , maar de wielen weigeren te bewegen . |:
ze zijn uitwisselbaar, fase 1 stuurhuis heeft extra nylon bus eromheen.
Plaats reactie