ACT: 5 GT Turbo
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Originele downpipe van de Saab nemen en daar je uitlaatpijp op aanpassen. Scheelt weer wat werk. De hoek lijkt goed te zitten voor een 5 GTT.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Ff een leken-vraag dan maar, Kan die T25 geen hogere druk aan ?/ Zal toch wel ?? ik weet dat die Saabs op low pressure rijden, maar neem aan dat dat wel een stukkie hoger kan.
En ach.. voolopig nog maar ff doen met een standaard T2. lekker makkelijk zonder gekke aanpassingen.
En ach.. voolopig nog maar ff doen met een standaard T2. lekker makkelijk zonder gekke aanpassingen.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Ja hij kan vast wel wat hoger, maar dan loopt ie ws. ver voorbij z'n ideale werkgebied. Turbotechniek is nog knap lastig..... T25 is geen T25, d'r zijn nog 100en subsoorten.
Zomaar een T25 van een grotere motor pakken krijg je alleen maar een onnodig groot turbogat mee.
Anders reed iedereen wel met een random T25, het wiel is al reeds uitgevonden zullen we maar zeggen.
Een leuke turbo als een hybrid kost gewoon geld... Of je moet een knap 2ehandsje opduiken, maar dan ben je nognie klaar met een paar tientjes.
Zomaar een T25 van een grotere motor pakken krijg je alleen maar een onnodig groot turbogat mee.
Anders reed iedereen wel met een random T25, het wiel is al reeds uitgevonden zullen we maar zeggen.

Een leuke turbo als een hybrid kost gewoon geld... Of je moet een knap 2ehandsje opduiken, maar dan ben je nognie klaar met een paar tientjes.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Dat weet ik.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
sparen dus 

Hier is de Saab specialist al.
De LPT en FPT motoren van die generatie zijn hardwarematig identiek, dus de turbo van de LPT is gelijk aan die van de FPT.
De turbodruk draait bij de LPT zo rond de 0,3 - 0,4 bar overdruk gok ik, bij de FPT zal dat ongeveer het dubbele zijn.
Bij de FPT motor in de 9-3 zit hij met de 2.0 al bij 2100 TPM aan z'n max koppel.
Bij de LPT zit hij meen ik bij de 3400 TPM aan z'n max koppel, maar vanaf 2000 TPM voel je de turbo al aardig meeblazen.
Het is misschien zelfs wel het proberen waard, mits het makkelijk pas te maken is natuurlijk.
De LPT en FPT motoren van die generatie zijn hardwarematig identiek, dus de turbo van de LPT is gelijk aan die van de FPT.
De turbodruk draait bij de LPT zo rond de 0,3 - 0,4 bar overdruk gok ik, bij de FPT zal dat ongeveer het dubbele zijn.
Bij de FPT motor in de 9-3 zit hij met de 2.0 al bij 2100 TPM aan z'n max koppel.
Bij de LPT zit hij meen ik bij de 3400 TPM aan z'n max koppel, maar vanaf 2000 TPM voel je de turbo al aardig meeblazen.
Het is misschien zelfs wel het proberen waard, mits het makkelijk pas te maken is natuurlijk.
Turbo service Belgium had nog een custom liggen voor de GT, dacht iets van een 800. Ik ben ook geen voorstander van smijt er maar iets op, zoals Steve zegt, liever iets berekent. Die saab heeft een T25 maar ik kan me niet voorstellen dat ie met het zelfde flutgaatje rijd als een GT. Turbine kant zal wel een pak groter zijn.
ga maar aansluiten achteraan in de rijMrtn schreef:btje beschamend, maar ik kan nergens info vinden over de Clio Maxi velgen. Kwil een btje speuren om te zien of ik deze ergens en eens kan bemachtigen

Immer wieder die verdammte Holländer
Right, dan zou een T25 van een 200SX S13 intressanter zijn, die is namelijk direct bolt-on en doet het op 1800cc. En toevallig heb ik ooit es meegereden met een GT die pas boven de 4000 rpm begon te leuren op 1.x bar en dat was totaal niet te vergelijken met de ruk die ik had met m'n 'zielige' T2 hybridRobke schreef:Hier is de Saab specialist al.![]()
De LPT en FPT motoren van die generatie zijn hardwarematig identiek, dus de turbo van de LPT is gelijk aan die van de FPT.
De turbodruk draait bij de LPT zo rond de 0,3 - 0,4 bar overdruk gok ik, bij de FPT zal dat ongeveer het dubbele zijn.
Bij de FPT motor in de 9-3 zit hij met de 2.0 al bij 2100 TPM aan z'n max koppel.
Bij de LPT zit hij meen ik bij de 3400 TPM aan z'n max koppel, maar vanaf 2000 TPM voel je de turbo al aardig meeblazen.
Het is misschien zelfs wel het proberen waard, mits het makkelijk pas te maken is natuurlijk.

De knakker in kwestie beweerde natuurlijk 200pk te hebben

zielige T2 hybrid??
dat ding gaat als een kanonskogel bij mij

dat ding gaat als een kanonskogel bij mij


Vandaag Toyo's om de Speedlines laten leggen en ze gelijk gemonteerd.
Voorste kriksteunen zijn behoorlijk krokant (gewoon ROT dus
)
Weet iemand wat dat ongeveer gaat kosten? Overzetdorpels?
Denk dat ik gelijk de zijskirts er maar even afhaal om te zien of daar nog meer verrassingen zitten...
[img]http://img208.imageshack.us/img208/6521/turbovf4.th.jpg[/img]
Voorste kriksteunen zijn behoorlijk krokant (gewoon ROT dus

Weet iemand wat dat ongeveer gaat kosten? Overzetdorpels?
Denk dat ik gelijk de zijskirts er maar even afhaal om te zien of daar nog meer verrassingen zitten...
[img]http://img208.imageshack.us/img208/6521/turbovf4.th.jpg[/img]
Aankoop geannuleerd?!Jochem de Haas schreef:Ja wel een Chris maar niet die .......al heeft ie wel ook een witte GTFerdy schreef:Chris ?Ivo van Achthoven schreef:Ik weet wel dat de RK-36-HR deze week door een liefhebber gekocht is....![]()
En hij zal komende weken wel ergens opduiken met foto wamr binnen gestald....
RK-36-HR
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Ik heb even jullie hulp nodig, mensen...
Bekijk het volgende plaatje effe:
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... 5/tank.JPG[/img]
Ik heb een probleempje, aangezien ik de tank niet goed aangesloten heb, denk ik.
Aan het potje waar een 1 bij staat, zou slang 11 moeten zitten (die naar beneden loopt, naar dat T-stuk). Die zat er niet op (al die dure benzine op de grond...
) maar volgens mij kan ik de boel niet aansluiten, zoals op de tekening weergegeven... 
Kan iemand me vertellen of deze tekening juist is? Of moet ik het anders aansluiten? En als het anders moet, hoe moet het dan?
Alvast bedankt...

Bekijk het volgende plaatje effe:
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... 5/tank.JPG[/img]
Ik heb een probleempje, aangezien ik de tank niet goed aangesloten heb, denk ik.
Aan het potje waar een 1 bij staat, zou slang 11 moeten zitten (die naar beneden loopt, naar dat T-stuk). Die zat er niet op (al die dure benzine op de grond...


Kan iemand me vertellen of deze tekening juist is? Of moet ik het anders aansluiten? En als het anders moet, hoe moet het dan?

Alvast bedankt...
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Heb je dat slangetje / aansluitnippel op de reservetank er niet zitten of heb je gen T-stuk om aan te sluiten ??
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Het slangetje tussen de reservetank en dat reservepompje (dat is het toch?) zit er wel, alleen de slang tussen dat pompje en de grote tank niet. Op die nippel op het pompje zat niks aangesloten, met als gevolg dat de benzine daar natuurlijk uit lekte. Nu heb ik even gekeken onder die zwarte dop in de auto en de 3 slangen zitten aangesloten. Helaas kan ik alleen niet zien wat waar is aangesloten, aangezien de tank natuurlijk strak tegen de bodem aan zit. Ik kan me alleen niet herinneren dat mijn tank op de manier zoals op het plaatje aangesloten kon worden... 
Ik ben in ieder geval wat vergeten, da's zeker!
Er zullen toch wel mensen zijn die dit vaker gedaan hebben...

Ik ben in ieder geval wat vergeten, da's zeker!
Er zullen toch wel mensen zijn die dit vaker gedaan hebben...

-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Chris schreef:Aankoop geannuleerd?!Jochem de Haas schreef:Ja wel een Chris maar niet die .......al heeft ie wel ook een witte GTFerdy schreef:Chris ?Ivo van Achthoven schreef:Ik weet wel dat de RK-36-HR deze week door een liefhebber gekocht is....![]()
En hij zal komende weken wel ergens opduiken met foto wamr binnen gestald....
RK-36-HR
ja hij besefte dat ie er al te veel had


-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
- Car: renault 5 gt turbo
- Locatie: Nijmegen
- Contacteer:
Ja hmmzz hoe dat nu precies zit kan ik nu niet zien. Maar ik denk dat je de achteras er weer onderuit kan halen. Ik neem aan dat het zo aangesloten moet worden als dat het in de dialogys staat.Merijn schreef:Het slangetje tussen de reservetank en dat reservepompje (dat is het toch?) zit er wel, alleen de slang tussen dat pompje en de grote tank niet. Op die nippel op het pompje zat niks aangesloten, met als gevolg dat de benzine daar natuurlijk uit lekte. Nu heb ik even gekeken onder die zwarte dop in de auto en de 3 slangen zitten aangesloten. Helaas kan ik alleen niet zien wat waar is aangesloten, aangezien de tank natuurlijk strak tegen de bodem aan zit. Ik kan me alleen niet herinneren dat mijn tank op de manier zoals op het plaatje aangesloten kon worden...
Ik ben in ieder geval wat vergeten, da's zeker!
Er zullen toch wel mensen zijn die dit vaker gedaan hebben...
Laatst gewijzigd door Johan op zo 22 jun 2008 19:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Tja idd, jammer, vond het wel een mooie aanvulling...Jochem de Haas schreef:Chris schreef:Aankoop geannuleerd?!Jochem de Haas schreef:Ja wel een Chris maar niet die .......al heeft ie wel ook een witte GTFerdy schreef:Chris ?Ivo van Achthoven schreef:Ik weet wel dat de RK-36-HR deze week door een liefhebber gekocht is....![]()
En hij zal komende weken wel ergens opduiken met foto wamr binnen gestald....
RK-36-HR
ja hij besefte dat ie er al te veel had![]()
Hoe zit de achterspoiler vast op de achterklep? Met clips? Geplakt? Geschroeft?
Bij voorbaat dank.
Bij voorbaat dank.
Weet er iemand waar er een Rollerbank/testbank/Dyno is waar ik mn auto kan meten/testen voor hoeveel vermogen er nou uit komt? Ik woon zelf in IJmuiden dus het liefst ergens in de buurt. Misschien amsterdam/westpoort oid.
Je hebt Ringsleutel in HHW, ikzelf moet die zooi uit de buurt niet en kachel altijd rustig naar Goes. Daar zijn al zoveel RTC'ers geweest dat je een wat beter vergelijk kan trekken. (Banken onderling zijn eigenlijk niet te vergelijken).
Das ook de enige bank waar kratten bier van mij de te verdienen zijn voor stockonderblok met 150 wielpk's
Paz heeft er iig al 1, waarbij ik de nokkenas maar ff door de vingers zie.
Das ook de enige bank waar kratten bier van mij de te verdienen zijn voor stockonderblok met 150 wielpk's

Paz heeft er iig al 1, waarbij ik de nokkenas maar ff door de vingers zie.
en t stuurhuis vastgezet aan he tsubframe? 


ik weet wel dat ik mijn clio laat lopen met de tank op de grondJohan schreef:Ja hmmzz hoe dat nu precies zit kan ik nu niet zien. Maar ik denk dat je de achteras er weer onderuit kan halen. Ik neem aan dat het zo aangesloten moet worden als dat het in de dialogys staat.Merijn schreef:Het slangetje tussen de reservetank en dat reservepompje (dat is het toch?) zit er wel, alleen de slang tussen dat pompje en de grote tank niet. Op die nippel op het pompje zat niks aangesloten, met als gevolg dat de benzine daar natuurlijk uit lekte. Nu heb ik even gekeken onder die zwarte dop in de auto en de 3 slangen zitten aangesloten. Helaas kan ik alleen niet zien wat waar is aangesloten, aangezien de tank natuurlijk strak tegen de bodem aan zit. Ik kan me alleen niet herinneren dat mijn tank op de manier zoals op het plaatje aangesloten kon worden...
Ik ben in ieder geval wat vergeten, da's zeker!
Er zullen toch wel mensen zijn die dit vaker gedaan hebben...

ze zijn uitwisselbaar, fase 1 stuurhuis heeft extra nylon bus eromheen.oldskool schreef:Ja goeie dag vraagje
Is het stuurhuis van de ph1 het zelfde als de ph2.
Zoniet wat is er anders aan want ik kan me stuurwiel nu helemaal ronddraaien , maar de wielen weigeren te bewegen .