Ik heb gister een lek gekregen in mijn koelsysteem, en dan wel bij een soort pompje.
Ik heb een clio 16v uit 91. Er zit een pompje bij de radiator aan de accu kant van de auto, zit op een afstakking van de dikke slang (van boven de radiator naar de kop)
Pompje gaat na het uitzetten van het contact draaien. Dit duurt ca 13 minuten. Om te voorkomen dat de kop te heet wordt door opstijgende hitte en om vapourlock te voorkomen.
jacques schreef:Pompje gaat na het uitzetten van het contact draaien. Dit duurt ca 13 minuten. Om te voorkomen dat de kop te heet wordt door opstijgende hitte en om vapourlock te voorkomen.
Enig idee waar ik zon pompje kan aankomen ? Ze zijn volgens mij niet zo bekend!
Volgens mij heb ik die nog ergens 1 liggen... Ik zal eens kijken of ik 'mnog kan vinden. Ik kan me herinneren dat ik heel veel 'rommel' weggegooid heb en wellicht dat deze erbij zat.
Ik heb net een nieuwe in schaijk gevonden (10 min rijden), hebk weer geluk Wat was er nou gebeurd, de aansluiting van 1 van de koelslangen was afgebroken. Flats al het kvs over de weg, geluk dat ik stil stond en gelijk de motor kon stil zetten!