Steek + ET Clio 3 RS

Topic voor alles over wegligging (verlagen, spoorverbreders, velgen, banden, etc)
Plaats reactie
HVB83

Ik wil voor mijn Clio eigenlijk een setje nieuwe velgen eronder hebben. Ik heb al iets moois in gedachten, maar het moet wel een beetje goed uitkomen.

Wat is de steek en ET-waarde van de nieuwe Clio RS?
Geert
Contacteer:

pas op met de 197, niet alle velgen lijken zomaar te passen.

"For those of you that don't know, both the Megane and Clio Sport models have standard wheels with a very high 68mm offset (most Renault models are around 35mm). This makes finding aftermarket wheels, that will clear the Brembo calipers, almost impossible."

http://www.k-tecracing.com/show_product.asp?id=2386
HVB83

Thanks,

Hmm, deels hebben ze wel gelijk over die moeilijke maat, maar het is naar mijn idee ook een beetje interessantdoenerij van Ktec. Ik had op m'n vorige auto ook Brembo's gemonteerd, maar de offset van de schijven was daar veel meer naar buiten, waardoor je veel eerder problemen met velgen kreeg. Bij Renault vallen ze aardig naar binnen, waardoor de problemen al veel minder zijn.

ET68 dus, met een 7,5J en een ET48 moet ik dus ook al een heel eind komen, aangezien velen zelfs 25mm spoorverbreders per kant monteren, naar eigen zeggen zonder problemen.

Maar nou weet ik de steek nog niet, heeft iemand daar ook een antwoord op?
Maus

Staat er niets in het instructieboekje vermeld?
Gabri van der Veen
Über-Spammer

grote kans dat het 5x108 is
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
Siem

Is een heel erg rare maat. Heb een extra set voor mijn RS liggen. Heb ze hier ook onder een Safrane gepast en daar lopen ze aan de binnenkant aan. Je zal erg grote spacers moeten gebruiken. Boutgat is ook voor de grote wielbouten. Het is 5x108
HVB83

Bedankt in ieder geval. De velgen die ik op het oog heb zijn er in 5x108 ET50 en de remklauwen lopen vrij, dus de spacers hoef ik dan niet (wil ik ook niet).

Daarmee gelijk weer een klein minpuntje van de 3rs in mijn ogen opgelost; als je erachter rijdt vallen de achterwielen echt veelteveel naar binnen. Die 2cm zijn dan meer dan genoeg om het al gelijk weer een stuk beter te doen ogen.
Plaats reactie