bij het rijden met mijn clio rs zeggen ze dat de lagers van de versnellingsbak stuk zijn koppeling is wel versleten en de druk groep bij het rijden maakt de auto lawaai net een wiel lager komt bij de bak weg de auto schakeld perfect kan het ook zijn dat de druk lager lawaai maakt bij het rijden als ik de koppeling in trap is hetr geluid weg de daeler zegt dat het de bak is ik de zelf de druk groep iemand ervaring mee kan de druk groep ook geluid veroorzaken
al vast bedankt voor de reactie
versnellingsbak en koppeling
-
- Contacteer:
-
- Contacteer:
ronaldpagters schreef:bij het rijden met mijn clio rs. zeggen ze dat de lagers van de versnellingsbak stuk zijn. Koppeling is wel versleten en de druk groep. .
Bij het rijden maakt de auto lawaai net een wiel lager Komt bij de bak weg de auto schakeld perfect kan het ook zijn dat de druk lager lawaai maakt. Bij het rijden als ik de koppeling in trap is het geluid weg .De daeler zegt dat het de bak is ik de zelf de druk groep iemand ervaring mee kan de druk groep ook geluid veroorzaken
al vast bedankt voor de reactie
-
he, ik heb datzelfde probleem denk ik.
als ik wegrijd in zn 1 dan hoor ik rammelend /aanschurend geluid.
ook in zn 2 heeft ie dat.
in zn 3 bij 50 kmpu precies heel even,
in zn 4 bij 70 en in zn 5 bij 90..
kun je mij op de hoogte houden van je oplossing?
ik laat mijn bakkie 10 juni even nakijken.
dan post ik hier ook wel wat ik kreeg te horen.
hij schakelt perfect, zonder weerstan, alleen met koppeling los hoor je het. met koppeling in, geen probleem......
als ik wegrijd in zn 1 dan hoor ik rammelend /aanschurend geluid.
ook in zn 2 heeft ie dat.
in zn 3 bij 50 kmpu precies heel even,
in zn 4 bij 70 en in zn 5 bij 90..
kun je mij op de hoogte houden van je oplossing?
ik laat mijn bakkie 10 juni even nakijken.
dan post ik hier ook wel wat ik kreeg te horen.
hij schakelt perfect, zonder weerstan, alleen met koppeling los hoor je het. met koppeling in, geen probleem......
Das dan een deelrevisie, een goeie revisie waarbij je alle slijtagedelen meepakt is toch snel 500-600 hoor. En dan weet je zeker dat je overige versnellingen ook blijven werken ipv eerst je 2 stuk te rijden en een half jaar later alleen nog maar een goeie 2e versnelling te hebben 

-
- Contacteer:
Robke schreef:Metleestekensleestheteenstukmakkelijkerwistjedat?
Kijk, zo is het meteen duidelijk!ronaldpagters schreef:bij het rijden met mijn clio rs. zeggen ze dat de lagers van de versnellingsbak stuk zijn. Koppeling is wel versleten en de druk groep. .
Bij het rijden maakt de auto lawaai net een wiel lager Komt bij de bak weg de auto schakeld perfect kan het ook zijn dat de druk lager lawaai maakt. Bij het rijden als ik de koppeling in trap is het geluid weg .De daeler zegt dat het de bak is ik de zelf de druk groep iemand ervaring mee kan de druk groep ook geluid veroorzaken

Mijn RS versnellingsbak is ook een jaartje geleden vervangen (voor een gereviseerd exemplaar). Er zaten in de olie zwarte deeltjes waaraan ze konden zien dat er echt veel slijtage was opgetreden. Dat kan dus best na 7,5 jaar (zo oud was die van mij toen). Ik had ook geen probleem met schakelen maar je hoorde het duidelijk van onder de auto vandaag komen, met name bij niet te hoge snelheden. Zoals gezgd is hij toen vervangen bij de officiele Renault dealer, wat ongeveer 2000 euro heeft gekost all in.
-
- Über-Spammer
Voor mijn revisiebak (compleet lagerset, dichtingen en 1 schakelvork) mocht ik 595 aftikken