ACT: Clio16V

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Steven
Car: M536

Jup per 100kg maar dan wel met 750-850, 850-950, 950-1050 etc.

Dus je kunt em laten herwegen idd, als je dat officieel doet bij de RDW moet het met halve tank, maar kep ook wel es gehoord van iemand die em had alten herwegen bij de vuilverbranding en daarvan het weegrapportje had opgestuurd naar de RDW en dat z'n gewicht netjes werd aangepast.

Alleen moet je dan wel nieuwe papieren betalen geloof ik.
Crazymike
Contacteer:

heeft iemand een adres voor dikke bumpers
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Cleaned_Clio_16v

De enigste dikke bumpers zijn standaard cleane bumpers :wink:
clio_16_klapper
Contacteer:

Kan iemand mij het renault nummer van een pookhoes (zwart) van de clio 16v (1991) geven.

mvg Erwin
Daan2D
Car: M2GTRS + R25 + C3RS

Crazymike schreef:heeft iemand een adres voor dikke bumpers
Op MP staat een setje,..kwestie van smaak natuurlijk

http://link.marktplaats.nl/166929186
Ferdy
Über-Spammer

Crazymike schreef:heeft iemand een adres voor dikke bumpers
hier vind je genoeg dikke bumpers

http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=10674

;)
le mouton noir (sandy)
Contacteer:

Cleaned_Clio_16v schreef:De enigste dikke bumpers zijn standaard cleane bumpers :wink:
hehe, mr smetvrees weer :lol:
Cleaned_Clio_16v

Geloof mij maar :) ik heb ook die poly bumpers gehad(mijn skyline voorbumper was hoger dan mijn standaard bumper :lol: geen grapje) en het is 9/10 egt prut past amper, en 1 drempel en je kan het er weer afhalen of weg gooie.
En sneller ga je er ook niet door. Gewoon lekker strak en een cupra,laguna of espace lip ist mooiste.
Moet er wel bij zeggen ieder een moet doen wat hij zelf wilt maar je ziet wel is clio's dan denk je |:
http://link.marktplaats.nl/159860450
Kijk hier maar naar de eigenaar zal het best mooi vinden,maar dit staat toch gewoon niet? Kijk een lipje skirts enzo is leuk maar dit is afgrijselijk :@
Daan2D

Gelijk heb je zeg :lol:
Op een clio staat het sowiso helemaal niet.
En dan nog dat poly spul,... gister bij een vriend een bumperset met skirts op een corsa b gezet,... nja wat een troep is dat.

Maar zoals je zei, het is ieder zijn eigen keuze,..maar weet waar je aan wilt beginne :wink:
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Whaha... die voorbumper! Die past echt op geen enkel punt en laat ik het dan niet eens hebben over de looks. Da's echt dramaaaaa! :lol:
Tom
Moderator
Car: MB

En dan die figuren die de voorbumper/achterbumper/spatbordverbreders en skirts helemaal aan elkaar plumuren. Echt drama! 1x keer een drempel verkeerd pakken en je complete kit ligt op straat :lol: :lol:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
alexs
Contacteer:

http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... 3Fxref%3D1

Mij ken je bijvegen.. Wat een godonmogelijk gedrocht.. :lol:
alexs
Contacteer:

Steven schreef:
canonballman schreef: Dit is wat MB de 'clutchpin' noemt:
[img]http://www.mbcarperformance.nl/catalog/ ... %20pin.JPG[/img]
?
Kheb nog zown ding orgineel van Renault liggen, ongebruikt..
Rianne RT

Al die marktplaats links.... Marktplaats is bij mij geblockt, kan niks zien... :~
[size=10:30bbfbe7a5][b:30bbfbe7a5]Clio RT[/b:30bbfbe7a5] & [b:30bbfbe7a5][color=darkblue:30bbfbe7a5]R5 GTE[/b:30bbfbe7a5][/color:30bbfbe7a5][/size:30bbfbe7a5]
alexs
Contacteer:

Rianne Tinnemans schreef:Al die marktplaats links.... Marktplaats is bij mij geblockt, kan niks zien... :~
Werk zeker.. :lol:
Cleaned_Clio_16v

Ik wil ook een beetje afvies geven, je betaald je scheel aan het pas maken. Ik heb er denk ik bij car trend rond de 1000 euro voor betaald om de voor en achterbumper pas te krijgen. Echter was die nog niet mooi pas. Kreeg geen eens mijn motorkap goed open want dan kwam me motorkap tegen de voorbumper. Er zullen best ook betere bumpers zijn maar ik heb er van geleerd ik hoef nooit meer poly troep. Maar iedereen moet zijn clio zelf maken als die wilt maar ik vind het sonde :wink:
Duupke (Ronald)
Contacteer:

Patries heeft een achterklepspoiler van een Clio 16V gekocht, alle klemmetjes zitten erbij. Is er iemand die een malletje o.i.d. heeft zodat die klemmetjes goed op de achterklep geschroefd gaan worden?
Once upon a time, you tref het verkeerd!!!
Christian

gewoon er opkitten
ik heb net een nieuwe achter klep er op en daar zitten ze ook niet meer op
Tom-Erik

Hallo,

Ik ben in het bezit van een clio 16v uit '93 en heb al sinds een tijd last van een raar geluid in mijn onderstel.
Sinds kort word het steeds erger (wat misschien door het vrijrijden op zandvoort komt)
Als ik bijvoorbeeld in de file rijd en ik ga van gas naar gas los, dan hoor je een soort 'knoek' in het onderstel. Ik dacht in eerste instantie het blok wat slecht in de steunen hangt, maar het geluid komt altijd pas nadat het blok 'gekanteld' is.

Hetzelfde bereik ik wanneer ik stil sta en flink gas in zijn achteruit geef.
Ook heb ik het een keer gehad toen ik op zandvoort reed aan het einde van de 2e versnelling toen ik ineens het gas los liet en op de motor vaart minderde.

Wie heeft hier nogmeer last van, en of weet een oplossing?

Mijn broer heeft hetzelfde probleem met zijn 16v, alleen veel minder luid.

De pendelsteun is vervangen en de motorsteun aan distr.zijde is ook nieuw (baksteun ziet er goed uit). Ik vind eigenlijk over het algemeen dat mijn blok wat los ligt in de steunen ondanks dat ze nieuw zijn.

Bedankt!
Tom
Moderator

wellicht de uitlaat die loopt te bonken?
-PAZ-
Über-Spammer

Ik zou idd even de uitlaat ophanging controleren. Als je vind dat je blok te los staat kan evt je eens kijken voor een paar groep N / sterkere steunen. Zijn oa te koop bij MB carperformance.
R5GTT. Drive it like you stole it
Tom-Erik

Ga vandaag op mijn werk de originele renaultsport pendelsteun bestellen(hondebot) en hoop dat dan het bokken van mijn blok over is.

Heb gister een monteur van mijn werk ermee laten rijden en die zijn dat het absoluut geen uitlaat is.

Het klinkt alsof er een bout in een ovaal gat heen en weer beweegt. Dit geluid is duidelijk te horen in zijn twee wanneer je vol naar gas geeft en meteen weer gas los. Het komt aan de kant van de bijrijder vandaan.
Kan het niet de steun zijn die met 4bouten vast zit (en de pendelsteun met het subframe verbind)?

De monteur van mijn werk zei dat het niet de steun aan distributie zijde is en dat de baksteun ook nog goed is. De pendelsteun is ook nog geen halfjaar geleden vervangen.

Ik ga eerst proberen het kantelen van het blok op te lossen met een renault sport steun en dan kijken of het daarmee te maken heeft.

Bedankt voor de reacties!!

Tom-erik Buis
Tom
Moderator

bout eventueel los onder de accu bij die steun? Heb je (heeft de monteur) de accu eruit gehad?
Tom-Erik

jep accu is eruit geweest en bout nog nagetrokken, zat niet los.
Cleaned_Clio_16v

Is het gevaarlijk om met 1 band met een bobbel erin te rijden?
Tom-Erik

jazeker! de structuur van de band is dan verbroken, waardoor een klapband kan ontstaan!

Gewoon een nieuwe erop!
Daan2D

Cleaned_Clio_16v schreef:Is het gevaarlijk om met 1 band met een bobbel erin te rijden?
Weet niet, ik ben na de openings meeting met een bobbel erin gereden, had die toen ook al een dikke week erin zitten.
Heb ernaa nog 1 week met die band gereden en nergens wat van gemerkt :wink:
Tim
Car: E36 M3

Snap niet dat je daar nog mee blijft rijden, als je met 140 ofzo een klapband krijgt dan kan dat je einde zijn... Niet echt verstandig :~
-PAZ-
Über-Spammer

Welke van de 2 slangen op de brandstofrail op de cilinderkop is de aanvoer?? De slang die tussen injector 2 en 3 zit toch?
cinqidriver

wie weet het onderdeel nummer van de oliepeizender in het blok van f7p met alu carter. en graag een prijsje enbij :p
Daan2D

Tim_Coupe schreef:Snap niet dat je daar nog mee blijft rijden, als je met 140 ofzo een klapband krijgt dan kan dat je einde zijn... Niet echt verstandig :~
Omdat ik op de openings meeting van yoeri16v een bande setje overnam, ik was wel eerst ff bij de bandentoko geweest vragen of het echt kwaad kon :wink:
-PAZ-
Über-Spammer

-PAZ- schreef:Welke van de 2 slangen op de brandstofrail op de cilinderkop is de aanvoer?? De slang die tussen injector 2 en 3 zit toch?

??? :wink:
Jean-Paul-S
Über-Spammer

moet je ff de leiding terugvolgen naar achter. Ergens waar het subframe ophoud zit er een rood en groen bandje op. Wat dit inhoud lijkt me duidelijk :)
Mickael

Ik heb nog wat clio spul liggen wat weg mag, gezien ik mijn 16V al 2 jaar niet meer heb.

Heb nog een computer orgineel, een radiator (staat onbekend, wel gebruikt) en een nieuwe setjes remblokken van EBC green.

Als ik ff een rondje mag rijden in je 16V mag je het gratis hebben!

(ik mis mijn 16v......)
Plaats reactie