ACT: Clio16V
-
- Über-Spammer
ja, 3 stuks om precies te zijn 

-
Oke zal morgen wel weer ffies kijken. Bedankt
Edit: Hij is eraf. Nu krijg ik me luchtfilter niet zo dat ik heb erop krijg maar ook heb ik het probleem met monteren. Heb een pakkingkje gekregen die zit erop alleen zitten er 3 gaatjes bij de ingang van het luchtfilter om hem er op te zetten maar ik kan hem dan niet vastmaken omdat die standaard moeren in het luchtfilter zitten. Iemand ervaring met een pipercross?
Edit: Hij is eraf. Nu krijg ik me luchtfilter niet zo dat ik heb erop krijg maar ook heb ik het probleem met monteren. Heb een pakkingkje gekregen die zit erop alleen zitten er 3 gaatjes bij de ingang van het luchtfilter om hem er op te zetten maar ik kan hem dan niet vastmaken omdat die standaard moeren in het luchtfilter zitten. Iemand ervaring met een pipercross?
-
- Über-Spammer
ja,
Was opzich best leuk kijkend naar de advertentie destijds

-
- Über-Spammer
volgens mij is dit de clio van de buurman van Arno
Klopt idd, hij gaat in onderdelen weg...
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
-
- Contacteer:
bij de green was het zo dat je 't rubber met die 3 gatenCleaned_Clio_16v schreef:Oke zal morgen wel weer ffies kijken. Bedankt
over moest zetten van je orginele filterhuis, miss bij pijperkross ook?
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Zitten vast.Tom schreef:vraagje. De motorkap van een clio heeft 4 draadeindjes voor montage. Zitten deze vast aan de kap (meen ik) of zijn het draadeindjes die uit de kap kunnen?
Project: GTT Blue Sport
Heeft iemand een exploded view van hoe de schakelvork aan de bak in elkaar steekt? Je hebt iig die grote vork waar die clutchpin doorheen gaat.
Volgens mij hoort daar ergens een bussie tussen wat bij mij nogal uitgeslagen lijkt te zijn.
Volgens mij hoort daar ergens een bussie tussen wat bij mij nogal uitgeslagen lijkt te zijn.
-
Clutchpin????
Zit een M8 bout doorheen, dat gedeelte bedoel je?
Daar zit een kunststof omhulseltje, en inderdaad een stalen (geribbeld) busje, wat wel eens (in)slijt.
beide nieuw halen, kost geen drol.
En vet eraan bij montage
Zit een M8 bout doorheen, dat gedeelte bedoel je?
Daar zit een kunststof omhulseltje, en inderdaad een stalen (geribbeld) busje, wat wel eens (in)slijt.
beide nieuw halen, kost geen drol.
En vet eraan bij montage
Nee ik heb het echt over het bakgedeelte, je hebt daarbij een grote arm en een klein armpje (wat mbcarperformance de clutchpin noemt) die door elkaar heenlopen met een busje ertussen ofzo?
Ja ik moet nogal rossen om em in de achteruit te krijgen, opeens...
Ik zou het meest gezegend zijn met een mooi dialogycsplaatje met evt. partnummers erbij
Ja ik moet nogal rossen om em in de achteruit te krijgen, opeens...
Ik zou het meest gezegend zijn met een mooi dialogycsplaatje met evt. partnummers erbij

-
We hebben t volgens mij over hetzelfde: aan de onderkant van de bak, waar de schakelstang, die van de pook afkomt, verbonden zit met de versnellingsbak.
Snap niet dat MB die pin (en die verkorte sadev versie) een Clutchpin noemt. Heeft geen zak te maken met de koppeling.
Snap niet dat MB die pin (en die verkorte sadev versie) een Clutchpin noemt. Heeft geen zak te maken met de koppeling.
-
- Moderator
- Car: MB
Reinier heeft het hier over het m8 boutje met idd het ribbel busje (deze zitten achter die zwarte sok). Heeft Steven het niet over de andere zijde van dat "vorkje"? Dus de kant met de bolle aansluiting? Daar zit toch (van onderen?) een wit nylon busje in de bak geborgt met een circlipsringetje.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
canonballman schreef:We hebben t volgens mij over hetzelfde: aan de onderkant van de bak, waar de schakelstang, die van de pook afkomt, verbonden zit met de versnellingsbak.
Dat zal ie lekker vinden klinken zeker

R5GTT. Drive it like you stole it
Hallo, ik had het ook al in een apart topic gevraagd maar mij werd verzocht het hier te plaatsen
. Dus bij deze: weet iemand toevallig nog een goedkoop adresje voor een katvervanger voor een Clio I 1.8 16v?
Dit heb ik al gevonden:
DEVIL Katvervanger (71072) = 83,61euro bij Platimex.nl
DEVIL Katvervanger (H99042MFP) = 100,00euro bij Reichhard.de
Merkloos Katvervanger (H20136CL1) = 61,00euro bij Reichhard.de

Dit heb ik al gevonden:
DEVIL Katvervanger (71072) = 83,61euro bij Platimex.nl
DEVIL Katvervanger (H99042MFP) = 100,00euro bij Reichhard.de
Merkloos Katvervanger (H20136CL1) = 61,00euro bij Reichhard.de
hoeveel vroeg hij kompleet? of is het al te laat?ARNO16V schreef:Klopt idd, hij gaat in onderdelen weg...
Is idd te laat, is al deels in onderdelen verkocht. 

Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
-
Kan iemand mij wat meer informatie geven over Throttle Bodies?
Wat doet het,wat is de winst,voor en nadelen,waar te krijgen enzo
Ga morgen met de clio een weekend weg dus kan zijn dat ik pas maandag wat laat horen.
Wat doet het,wat is de winst,voor en nadelen,waar te krijgen enzo

Cleaned_Clio_16v schreef:Kan iemand mij wat meer informatie geven over Throttle Bodies?
Wat doet het,wat is de winst,voor en nadelen,waar te krijgen enzoGa morgen met de clio een weekend weg dus kan zijn dat ik pas maandag wat laat horen.
http://www.google.nl

zou het niet doen man je auto word er veel trager vanCleaned_Clio_16v schreef:Kan iemand mij wat meer informatie geven over Throttle Bodies?
Wat doet het,wat is de winst,voor en nadelen,waar te krijgen enzoGa morgen met de clio een weekend weg dus kan zijn dat ik pas maandag wat laat horen.

Goed weer ff de discussie van hierboven weer aanslingeren:canonballman schreef:We hebben t volgens mij over hetzelfde: aan de onderkant van de bak, waar de schakelstang, die van de pook afkomt, verbonden zit met de versnellingsbak.
Dit is wat MB de 'clutchpin' noemt:
[img]http://www.mbcarperformance.nl/catalog/ ... %20pin.JPG[/img]
Deze pen gaat door een armpje wat aan de bak zit, dat armpje raakt die pin ter hoogte van het bolletje.
Als ik nu de schakelstang pak, zie ik dat er enorme speling tussen het armpje en het bolletje zit, meer als bijv. bij m'n Laguna. Nu kan ik niet zo goed zien of dat het bolletje is uitgesleten of het armpje. Ik heb er met normaal schakelen geen last van alleen de achteruit is lastig te vinden.
Nu ben ik al langs de dealer geweest, maar er zit dus geen slijtagebussie tussen dat bolletje en het armpje, hadden ze ook nog nooit van gehoord (jaja).
@Cannonbull; heb jij nog nooit meegemaakt dat daar speling tussen zit? Staal op staal zou toch een x moeten gaan slijten niet?
Zal morgen nog es uitzoeken of het idd het balletje is, anders bestel ik wel een verkorte versie

Maar als het armpje ook is uitgelubberd ist kut, die vervang je niet zomaar zonder bak eraf te choppen denk?
zit normaal een rubber omheem gevuld met vet volgens mij.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Contacteer:
ja, klikCleaned_Clio_16v schreef:Kan iemand mij wat meer informatie geven over Throttle Bodies?
Even een vraagje, waar dient het kabeltje met een stekker (zie rode pijltje) eraan onderaan het gasklephuis?
[edit]Plaatje verwijderd[/edit]
[edit]Plaatje verwijderd[/edit]
Laatst gewijzigd door erik_ark op wo 7 mei 2008 8:47, 1 keer totaal gewijzigd.