Hallo,
Heb een probleempje met de verlichting van mijn klokje, het klokje zelf doet het wel alleen de verlichting niet.. Heeft iemand dit wel eens gehad, en kan ik er vanuit gaan dat het intern in het klokje zit?
Groet Alex
Klok verlichting??
is gewoon een los lampje wat in het klokje gedraaid zit, ff op de sloop een ander klokje scoren, lampje eruit frotten en klaar.
(moet die het wel doen natuurlijk)
(moet die het wel doen natuurlijk)
Immer wieder die verdammte Holländer
om wat voor een auto gaat het?
9 van de 10 keren hoef je echt niet het hele dashboard te demonteren hoor.
9 van de 10 keren hoef je echt niet het hele dashboard te demonteren hoor.
Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Contacteer:
Beide deuren open zetten, en links en rechts de torx schroef uit de bovenste kap van het dashboard.
De 3 kapjes rondom de uitstroomopeningen bij de voorraam loswippen en ook hier de torx schroeven eruit.
Links en rechts bovenop het dash de speakerkappen weghalen en hieronder de torx schroef eruit. De bovenste kap kun je dan zo los klikken, het klok display zit ook nog met 2 torx-schroeven vast..
De 3 kapjes rondom de uitstroomopeningen bij de voorraam loswippen en ook hier de torx schroeven eruit.
Links en rechts bovenop het dash de speakerkappen weghalen en hieronder de torx schroef eruit. De bovenste kap kun je dan zo los klikken, het klok display zit ook nog met 2 torx-schroeven vast..
Once upon a time, you tref het verkeerd!!!
-
- Contacteer:
Ja, kijk maar eens goed in je display. De klok zal het nog doen. Verlichting werkt buiten het klokje om.
*edit* je schrijft al dat het klokje het gewoon doet.
*edit* je schrijft al dat het klokje het gewoon doet.
Super, heb het lampje gevonden en kan nu weer lekker van mijn tijd genieten....
Ik wou direct de lampjes van mij raambediening vervangen.. Heb de schakelaars open gehad.. Maar weet niet of dit mogelijk is??
Tevens doet mijn verlichting van de temp regeling en vent het niet, hoe kan ik dit los halen of moet ik dan het hele dashbord los halen??
Ik wou direct de lampjes van mij raambediening vervangen.. Heb de schakelaars open gehad.. Maar weet niet of dit mogelijk is??
Tevens doet mijn verlichting van de temp regeling en vent het niet, hoe kan ik dit los halen of moet ik dan het hele dashbord los halen??
Dat gele kapje eruit vissen met een tangentje, daaronder/in zit het lampje met T10 fitting.
Dat is in dit geval niet zo, het is een lampje die in het geel kapje zit. Aan dit lampje zijn twee draadjes gemaakt deze zitten vast aan de uitsteeksels aan beide kanten van het kapje. Deze maken contact met de + en -. Ben al wat auto zaken langs geweest, zelfs een wasmachine onderdelen huis.
-
- Moderator
- Car: MB
klopt in sommige gevallen dat je officieel een nieuwe schakelaar moet kopen volgens reno! Die lampjes zijn niet los te vervangen eigenlijk. Meestal heeft de dealer het lampje wel los en als je erbij kunt met een soldeerbout heb je geluk. Maar die ruimte is vaak het probleem. Evt. op de sloop schakelaartje scoren kan ook
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Daar gaan we uitkomen, weer een uitdaging.. Zat er aan te denken om de draadjes aan die T10 lampjes te maken. Weet niet of deze passen en anders leg ik ze gewoon onder in de schakelaar en laat ik het gele kapje weg.Scheelt me toch weer 35 euro bij de dealer..
Dag Duupke,
Blijkbaar hebt gij wel veel kaas gegeten van Renault. Ik vroeg mij af of je ook weet hoe het dashboard van een Clio bouwjaar 2005 opengaat.
Sinds enkele dagen detecteert de elektronica in mijn Clio niet meer wanneer de lichten branden en de nachtverlichting van het dashboard ingeschakeld moet worden. Nachtverlichting werkt maw niet meer, terwijl het display wel stroom krijgt want het brand ("dagverlichting"). Weet je toevallig waar ik de fout moet gaan zoeken?
Dankuwel!
Jan
Blijkbaar hebt gij wel veel kaas gegeten van Renault. Ik vroeg mij af of je ook weet hoe het dashboard van een Clio bouwjaar 2005 opengaat.
Sinds enkele dagen detecteert de elektronica in mijn Clio niet meer wanneer de lichten branden en de nachtverlichting van het dashboard ingeschakeld moet worden. Nachtverlichting werkt maw niet meer, terwijl het display wel stroom krijgt want het brand ("dagverlichting"). Weet je toevallig waar ik de fout moet gaan zoeken?
Dankuwel!
Jan
Duupke (Ronald) schreef:Beide deuren open zetten, en links en rechts de torx schroef uit de bovenste kap van het dashboard.
-
- Contacteer:
De zekering van de dashboard verlichting is nog goed?
Ook de lichtschakelaar zou een boosdoener kunnen zijn.
btw. Veel kaas gegeten van Renault valt wel mee. Ik probeer alleen zoveel mogelijk zelf te doen, zoals zovelen hier.
Ook de lichtschakelaar zou een boosdoener kunnen zijn.
btw. Veel kaas gegeten van Renault valt wel mee. Ik probeer alleen zoveel mogelijk zelf te doen, zoals zovelen hier.