Waar op letten bij aankoop A310?

Post hier al je vragen over de Renault Alpine
Plaats reactie
Cabrio 16v
Berichten: 16
Lid geworden op: za 15 mar 2008 16:42

Hallo allemaal,

Na 20 jaar 5 Alpine (Turbo's), 5 GT Turbo's, 5 GTE's, 17 Gordini's en 19 16V's te hebben gereden is het eindelijk zo ver: ik ga een Alpine A310 V6 aanschaffen, waarschijnlijk een '83 er.

Ik ga deze week kijken naar een exemplaar en zou graag willen weten waar goed op te letten bij een A310? Ik zal bij het kijken helaas geen brug o.i.d. ter beschikking hebben, dus waar moet ik vooral op letten? Tips en trucs zijn zeer welkom. Alvast bedankt!

Vr. groeten, Bas
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

je moet een proefrit maken vanaf een koude start, dat is zeer belangrijk en voorts naar de onderhoudshistorie vragen, fakturen inzien etc.

tis een oude auto dus ergens op de brug zetten is een must, als dit geweigerd wordt AFZIEN van aankoop.
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

vragen of de koelslangen al recent vervangen zijn
kijken naar de bedrading in de motor ruimte
kijken naar poly rot (osmose)
ga zo maar door
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

en neem nooit een phase 1 :D
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Cabrio 16v
Berichten: 16
Lid geworden op: za 15 mar 2008 16:42

Bedankt voor de tips alvast.
De bedrading schijnt inderdaad een zwak punt te zijn bij de Alpine.
Zijn er tips hoe dit goed te controleren?
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Cabrio 16v schreef:Bedankt voor de tips alvast.
De bedrading schijnt inderdaad een zwak punt te zijn bij de Alpine.
Zijn er tips hoe dit goed te controleren?

Zo ingewikkeld is de bedrading van een 310 niet, beste is gewoon alles vernieuwen, die meuk is allemaal 25 jaar oud en gewoon op in de motorruimte.
Verder goed kijken naar dash of daar niet teveel aan gekloot is, want dat is wel veel werk
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

bedrading wordt dan zwart binnenin, het koper is vergaan, dat is niet van buitenaf te zien.
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Opzich geen probleem en leuk werk. Voor de a110 van pap hebben we hem ook nieuw gemaakt. Hij had van die klemmetjes met nummer zodat je aan elk uiteinde kon zien waar hij van was :)
ronald clio
Berichten: 993
Lid geworden op: za 5 apr 2003 19:25
Locatie: Apeldoorn

En de koelslangen moet je gelijk vernieuwen van voor naar achter, de meeste A310 eigenaren vergeten dit nog wel eens...
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

ronald clio schreef:En de koelslangen moet je gelijk vernieuwen van voor naar achter, de meeste A310 eigenaren vergeten dit nog wel eens...
Euhhhhhhhh van voor naar achter lopen buizen en geen slangen, die buizen willen ook nog wel eens van binnenuit wegrotten, beste is rvs piping
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Zat op die van jou ook alu buizenwerk luco? Pap van me heeft het met koper gemaakt, ziet er ook heel netjes uit (Y)

Die eigenaren vergeten dat niet, ze denken (te) vaak dat ze nog goed zijn :wink: :p
ronald clio
Berichten: 993
Lid geworden op: za 5 apr 2003 19:25
Locatie: Apeldoorn

Luco/Alpine-racer schreef:
ronald clio schreef:En de koelslangen moet je gelijk vernieuwen van voor naar achter, de meeste A310 eigenaren vergeten dit nog wel eens...
Euhhhhhhhh van voor naar achter lopen buizen en geen slangen, die buizen willen ook nog wel eens van binnenuit wegrotten, beste is rvs piping
klopt inderdaad.
Af fabriek waren deze buizen nogal aan de dunne kant..
Plaats reactie