Rij-impressie Renault Clio III t.o.v. Renault Clio II

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Stefan S.

Afgelopen zaterdag was het mijn eerste kennismaking met de Renault Clio III. Momenteel rij ik in een Renault Clio II 1.6 16V (staat trouwens te koop). De reden waarom ik geïnteresseerd ben in de Clio III is het feit dat ik het optisch een hele mooie auto vind en hem een stuk volwassener vind ogen dat mijn huidige Clio.
Ik heb afgelopen zaterdag in een Clio 1.5 dci 85 Dynamique S met 16" lm-velgen gereden en mijn conclusie was dat ik gematigd tevreden was over de nieuwe Clio. Met de uitvoering, ruimte en motorische prestatie was weinig mis mee, echter de grootste minpunten vond ik de kunstmatige besturing en de schakelbak. De Megane Grand Tour van mijn schoonvader heeft precies hetzelfde euvel. Eerlijk gezegd vind ik dit wel jammer, aangezien de echte beleving zo een stuk minder wordt. Ik ben wel benieuwd hoe jullie rij-impressies waren t.o.v. bijvoorbeeld de Clio II.
Ollie

Ik vind de Clio III veel meer auto van binnen. Besturing vind ik persoonlijk heerlijk. En ook de bak vind ik een enorme vooruitgang tov de vorige Clio. Schakelt veel strakker.
RenaultclioII16v (Peter)
Car: Talisman sedan
Contacteer:

Schakelen gaat bij de clioII nog met stangen, en die zijn bij de clioIII vervangen door kabels.
Schakelen zal dus altijd wat hakerig gaan. Zelf ben ik er trouwens ook niet zo'n fan van...
Cleaned Style
Projecttopic
Maarten

Ik rij nu een Clio III 1.6 16v en had hiervoor een Clio II 1.6 16v en moet zeggen dat de Clio III stukken beter rijd.
Weggedrag is veel beter, de auto voelt volwassener aan....
Daarnaast is het uiterlijk, maar ook zeker de binnenzijde van de Clio III een stuk verbeterd t.o.v. de Clio II, maar dat is smaak!

Ps. Ikzelf rijd geen "standaard" Clio III, maar rijd geregeld in de Clio III van mijn ouders, dus ken de verschillen. :worship:
RENAULT CLIO III
Projecttopic
Plaats reactie