Autostyle Toerenteller!
-
- Berichten: 364
- Lid geworden op: di 17 apr 2007 6:09
- Locatie: Hoogersmilde
Hallo,
kan iemand iemand mij uitleggen hoe de aandrijfas weer wordt vastgezet aan de bestuurders kant (R19 16v) ivm met die borgringen e.d.? Of eventueel foto's? Ik heb de werkplaatshandboek van de Clio16v en Williams maar daar word ik niet veel wijzer van.
Alvast bedankt.
kan iemand iemand mij uitleggen hoe de aandrijfas weer wordt vastgezet aan de bestuurders kant (R19 16v) ivm met die borgringen e.d.? Of eventueel foto's? Ik heb de werkplaatshandboek van de Clio16v en Williams maar daar word ik niet veel wijzer van.
Alvast bedankt.
Laatst gewijzigd door Nenad1916v op zo 30 mar 2008 13:05, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 364
- Lid geworden op: di 17 apr 2007 6:09
- Locatie: Hoogersmilde
Hoe zit het met die borgringen dan?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Welke borgingen?? aandrijfas zit met 3 bouten in je bak, en verder door je fusee geshoven met een grote moer er op.... meer is het niet!Nenad1916v schreef:Hoe zit het met die borgringen dan?

Project: GTT Blue Sport
alleen in de andere as (bijrijders kant) daar zit een borging in,zit door de as vlak bij de bak, effe eruit rossen en dan kan ie deruit. Hoe je hem aan de bestuurders kant losmaakt staat hier boven al 
R5GTT. Drive it like you stole it
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
De borgringen (de welbekende borgringen die er wel eens uitspringen bij de JB3 achter een 16V) zitten ook daar om het diff bij elkaar te houden... de aandrijfas zit daar gewoon ingeschoven en wordt vastgehouden door de hoes die met 3 bouten aan de bak vast zit.
Dus die 3 bouten (dopje 13) los, wel even de bakolie er uit halen, als je de hoes los haalt komt het er alsnog wel uit maar dan met iets meer vaart als via de aftap plug
, dan de 2 bouten van de schokbreker (dopje 18) loshalen, centrale moer van de as (dop 30) losdraaien, stuurkogel loshalen (dop 16) en dan heb je ruimte zat om de as er tussenuit te vissen
Succes
Dus die 3 bouten (dopje 13) los, wel even de bakolie er uit halen, als je de hoes los haalt komt het er alsnog wel uit maar dan met iets meer vaart als via de aftap plug


Succes
-
- Berichten: 364
- Lid geworden op: di 17 apr 2007 6:09
- Locatie: Hoogersmilde
Hallo,
ik dacht dat het meer was dat alleen de hoes en 3 boutjes. Maar probleem is mijn auto trilt en dan niet klein beetje maar echt lomp hard. Waarschijnlijk aandrijfas, ik had gevoel dat het de linker kant was en dat ik misschien iets vergeten was (heb er net ander onderblok + bak ondergehangen).
Kan het zijn dat ik iets verkeerds heb gedaan tijdens het monteren van de as?
Iemand tips?
Alvast bedankt.
ik dacht dat het meer was dat alleen de hoes en 3 boutjes. Maar probleem is mijn auto trilt en dan niet klein beetje maar echt lomp hard. Waarschijnlijk aandrijfas, ik had gevoel dat het de linker kant was en dat ik misschien iets vergeten was (heb er net ander onderblok + bak ondergehangen).
Kan het zijn dat ik iets verkeerds heb gedaan tijdens het monteren van de as?
Iemand tips?
Alvast bedankt.
-
- Berichten: 364
- Lid geworden op: di 17 apr 2007 6:09
- Locatie: Hoogersmilde
Ik heb hem vandaag weer los gehad. Heb even gekeken maar heb niks raars gezien ofso. Daarna weer gemonteerd maar het probleem was er nog steeds.
-
- Berichten: 364
- Lid geworden op: di 17 apr 2007 6:09
- Locatie: Hoogersmilde
Het zijn de zelfde assen. Nee de wielen trillen niet, al zouden deze trillen dan zou het zo erg zijn.
-
- Berichten: 364
- Lid geworden op: di 17 apr 2007 6:09
- Locatie: Hoogersmilde
De bak komt uit een 19 waarmee ik nog een tijdje heb gereden en daar was niks mis mee. Zou nu tog ook niet zijn!? Ik heb helaas op het moment geen andere as. Mja dan moet ik maar even verder kijken
Het is niet zo dat het continu trilt maar af en toe en dat vooral in de bocht naar rechts. En bij acceleratie.
Mijn fuseekogel is wel verrot maar lijkt me sterk dat het daar aan ligt... ?
Het is niet zo dat het continu trilt maar af en toe en dat vooral in de bocht naar rechts. En bij acceleratie.
Mijn fuseekogel is wel verrot maar lijkt me sterk dat het daar aan ligt... ?
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
In die chamade die je gesloopt hebt zitten toch ook assen?Nenad1916v schreef:De bak komt uit een 19 waarmee ik nog een tijdje heb gereden en daar was niks mis mee. Zou nu tog ook niet zijn!? Ik heb helaas op het moment geen andere as. Mja dan moet ik maar even verder kijken
Het is niet zo dat het continu trilt maar af en toe en dat vooral in de bocht naar rechts. En bij acceleratie.
Mijn fuseekogel is wel verrot maar lijkt me sterk dat het daar aan ligt... ?
Of heb je die assen al verkocht?
-
- Berichten: 364
- Lid geworden op: di 17 apr 2007 6:09
- Locatie: Hoogersmilde
Die zijn helaas al weg, anders had ik ze wel geprobeerd.Maarten-Jan schreef:In die chamade die je gesloopt hebt zitten toch ook assen?Nenad1916v schreef:De bak komt uit een 19 waarmee ik nog een tijdje heb gereden en daar was niks mis mee. Zou nu tog ook niet zijn!? Ik heb helaas op het moment geen andere as. Mja dan moet ik maar even verder kijken
Het is niet zo dat het continu trilt maar af en toe en dat vooral in de bocht naar rechts. En bij acceleratie.
Mijn fuseekogel is wel verrot maar lijkt me sterk dat het daar aan ligt... ?
Of heb je die assen al verkocht?
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
denk toch dat het je as zoals meerdere al aangeven...
Zoek een parkeerplaats op, en ga volledig ingestuurd rondje linksom en rechtsom, dan weet je het meteen
Zoek een parkeerplaats op, en ga volledig ingestuurd rondje linksom en rechtsom, dan weet je het meteen

Maarten-Jan schreef:denk toch dat het je as zoals meerdere al aangeven...
Zoek een parkeerplaats op, en ga volledig ingestuurd rondje linksom en rechtsom, dan weet je het meteen
Op deze manier zal je alleen horen of er evt wat mis is met de buitenste homokineet. Indien de binnenste voor trilling zorgt merk je dat niet.
R5GTT. Drive it like you stole it
-
- Berichten: 364
- Lid geworden op: di 17 apr 2007 6:09
- Locatie: Hoogersmilde
Nja anders toch eerst maar even een asje ergens vandaan halen! Wel raar dat de as nu opeens kapot is.-PAZ- schreef:Maarten-Jan schreef:denk toch dat het je as zoals meerdere al aangeven...
Zoek een parkeerplaats op, en ga volledig ingestuurd rondje linksom en rechtsom, dan weet je het meteen
Op deze manier zal je alleen horen of er evt wat mis is met de buitenste homokineet. Indien de binnenste voor trilling zorgt merk je dat niet.
-
- Berichten: 364
- Lid geworden op: di 17 apr 2007 6:09
- Locatie: Hoogersmilde
Ik heb al een as geregeld bij mij in de buurt. Toch bedankt voor je aanbod.-PAZ- schreef:ik heb nog een as liggen mocht je evt interesse hebben moet je maar effe een pm sturen
-
- Berichten: 364
- Lid geworden op: di 17 apr 2007 6:09
- Locatie: Hoogersmilde
Heb vandaag een andere as eronder gezet maar het trillen is er nog steeds
.
Iemand nog iedeen wat het kan zijn of wat ik nog eventueel kan proberen?
Alvast bedankt.

Iemand nog iedeen wat het kan zijn of wat ik nog eventueel kan proberen?
Alvast bedankt.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12475
- Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
- Locatie: Leeuwarden
ander setje wielen proberen misschien.
-
- Berichten: 364
- Lid geworden op: di 17 apr 2007 6:09
- Locatie: Hoogersmilde
Lijkt mij sterk dat het daaraan ligt. Het trillen is niet zoals trillen wanneer je banden niet gebalanceerd zijn.Gabri van der Veen schreef:ander setje wielen proberen misschien.
-
- Berichten: 215
- Lid geworden op: ma 7 jan 2008 21:04
- Locatie: oude pekela
heb je wel opvulringen zitten op de naaf van het wiel???Nenad1916v schreef:Lijkt mij sterk dat het daaraan ligt. Het trillen is niet zoals trillen wanneer je banden niet gebalanceerd zijn.Gabri van der Veen schreef:ander setje wielen proberen misschien.
of recent velgen van voor naar achteren gewisseld???? en misschien ring in de velg blijven zitten.
ik had dit vorigjaar ook, kom mij het niet voorstellen, maar het zat hem in het bevestigen van de wielen op de naaf.
-
- Berichten: 364
- Lid geworden op: di 17 apr 2007 6:09
- Locatie: Hoogersmilde
De velgen zijn wel goed gebalanceerd. Hiermee rij ik al tijden mee. Maar dit soorrt trillingen heb ik nog nooit meegemaakt met niet goed gebalanceerde wielen. Dit moet ergens bij de assen oid zitten!
-
- Berichten: 364
- Lid geworden op: di 17 apr 2007 6:09
- Locatie: Hoogersmilde
Ben er vandaag achter gekomen wat er was. het lag niet aan de aadrijfas maar aan mijn stuurstang. Deze zat waarschijnlijk niet goed vast of zo
. Vandaag toen ik even naar het postkantoor ging viel hij er uit, mooi balen. Thuis weer goed vastgezet en rijdt nu weer perfect 


Mooi dat het nu opgelost, maar wel iets gevaarlijks om te vergeten vast zetten. Je wilt niet weten wat er gebeurd als die loskomt net op het moment dat je met 180 een bocht in knalt 
R5GTT. Drive it like you stole it
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
ja dat is nogal lullig ja 

-
- Berichten: 364
- Lid geworden op: di 17 apr 2007 6:09
- Locatie: Hoogersmilde
Nee ik weet. Maar gelukkig reed ik geen 180 haha. Alleen dag ervoor ben ik naar een auto wezen kijken 150km van huis. Heb wel veel geluk gehad dat er toen niks gebeurd is
. Maar gelukkig is het opgelost nu, iig bedant voor jullie hulp 


**papamode**
altijd alles nog even rustig nalopen of je niets vergeten bent

altijd alles nog even rustig nalopen of je niets vergeten bent


-
- Berichten: 364
- Lid geworden op: di 17 apr 2007 6:09
- Locatie: Hoogersmilde
Hallo,
ik heb zo'n autostyle toerentellertje. Die wil ik graag in m' n vaders 5je (Renault 5 TR 1.4) zetten. Maar heb geen idee hoe je deze aansluit. Ik weet dat hij naar de bobine moet maar welke draad ?
Er zitten 5 draden aan de toerenteller:
2 Dikke rode/zwarte draaden (+ en - ? verlichting)
Dunne rode draad
Groene draad
Zwarte draad
Waar moeten deze allemaal heen op de bobine?
Alvast bedankt.
ik heb zo'n autostyle toerentellertje. Die wil ik graag in m' n vaders 5je (Renault 5 TR 1.4) zetten. Maar heb geen idee hoe je deze aansluit. Ik weet dat hij naar de bobine moet maar welke draad ?
Er zitten 5 draden aan de toerenteller:
2 Dikke rode/zwarte draaden (+ en - ? verlichting)
Dunne rode draad
Groene draad
Zwarte draad
Waar moeten deze allemaal heen op de bobine?
Alvast bedankt.