Clio startmotor kaduuk... maar waar zijn de brokjes?

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
ceesios

Hallo allemaal,

Ik ben aan het sleutelen aan de clio 1.2 RL uit '94 van mn vriendin die weer eens stuk is.
Dit keer is de startmotor stuk gegaan en staat heel het motorblok vast!!! Ik de startmotor demonteren, blijkt er een heel stuk (3x3cm) van het kapje rond het kleine tandwiel afgebroken te zijn en naar binnen geschoten.

Dat stukje zit nu dus waarschijnlijk ergens tussen de starterkrans enzo waardoor het blok vast staat. Nu wil ik dit paasweekend lekker gaan klussen maar dan moet ik wel alvast onderdelen inkopen zodat ik door kan.

Mijn vraag is dus of iemand een schema heeft van wat er allemaal precies zit of weet wat er kapot gegaan kan zijn. Het is gebeurd bij het starten, zonder lopende motor, dus de schade zou nog mee moeten (kunnen) vallen.

Alvast heeeeel erg bedankt!

p.s.
ik maak wel ff foto's, wellicht dat een andere beginner zoals ik er wat aan heeft.
Riël
Über-Spammer

Effe in een gang achteruit duwen? :P

maar misschien uitkijken dat je koppelingshuis niet afbreekt...
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
ceesios

al geprobeerd. vooruit, achteruit maar harder durf ik niet want dan keilt de motor zo ongeveer van de steunen.

thnx anyway maar t wordt echt uit elkaar trekken
Riël
Über-Spammer

Jep.

Balen :)
Succes (Y)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
ceesios

Nou, ik ben eruit.
Er was wat spraakverwarring, ik dacht dat een vriend van me al naar de bougie's en de olie had gekeken en hij dacht dat ik het had gedaan.
kop is gescheurd, koelvloeistof in de cilinders waardoor hij is vastgelopen.
de startmotor was dus het gevolg en niet de oorzaak. Lekker een enkletje naar de sloopt dus.

toch bedankt, Grtz
Plaats reactie