Hallo,
Ik heb een probleem met mijn clio 1.4 uit 91.
het probleem ligt hem in het koelsysteem en dan een buis om precies te zijn deze bevind zich aan de voorzijde van de motor zoals te zien is op de foto's
Ik heb geprobeerd om deze los te krijgen maar het lukt mij niet.
Dus mijn vraag is of iemand kan uitleggen hoe deze buis los gehaald kan worden?
[img]http://aycu23.webshots.com/image/42822/2000433878008041831_th.jpg[/img]
[img]http://aycu05.webshots.com/image/43044/2000456446866767739_th.jpg[/img]
[img]http://aycu31.webshots.com/image/41310/2000481888781223809_th.jpg[/img]
Lekkende buis koelsysteem
-
- Moderator
- Car: MB
heb je een klem los gehaald of zat het zo? Lijkt me gewoon een kwestie van loshalen. Slang ziet er ook niet zo jofel uit dus ik zou zeggen effe een nieuwe kopen en de oude los halen. Eventueel met tang/schroevendraaier/mes/.......
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
ik heb er idd al 1 slang vanaf gehaald, het gaat mij om die metalen buis en dan om precies te zijn op het punt dat hij in het moterblok zit.
ik heb er naar gekeken maar zou niet weten hoe deze los te halen is
ik heb er naar gekeken maar zou niet weten hoe deze los te halen is
-
- Contacteer:
die zit ergens met een paar boutjes vast
het rubbere ringetje wat hem hoord af te sluiten is gescheurd gebeurt heeel vaak
het rubbere ringetje wat hem hoord af te sluiten is gescheurd gebeurt heeel vaak
-
ik heb er vandaag nog eens naar gekeken, hij zit nergens met boutjes vast hij zit gewoon in het motorblok maar zie nergens iets om hem los te krijgen.
het gaat dus om de middelste foto op het punt waar hij in het motorblok vastzit, ik zou echt niet weten hoe dit lost kan.
verder lekt hij niet uit dat punt maar op het punt waar de slangen vast zitten daar is het helemaal doorgerot
het gaat dus om de middelste foto op het punt waar hij in het motorblok vastzit, ik zou echt niet weten hoe dit lost kan.
verder lekt hij niet uit dat punt maar op het punt waar de slangen vast zitten daar is het helemaal doorgerot
-
- Moderator
Nog een poging dan
. Ik zal het anders zeggen. Als je in de slang knijpt net voordat deze eindigt (motorblok zijde dus, de kant die je niet los krijgt), wat voel je dan? Een pijpje? Zit er iets "in"? Zo ja, dan lijkt met het een kwestie van lossjorren, snijden, ...............en een nieuwe slang erop duwen.
-
het gene wat ik niet los krijg is van metaal het zit in het motorblok het is pakweg 40 cm lang en mond dan uit in twee pijpjes waar slangen op geschoven zitten.
deze buis is doorgerot en lekt daardoor de kant van de slangen is al los maar ik krijg het niet los uit het motorblok
deze buis is doorgerot en lekt daardoor de kant van de slangen is al los maar ik krijg het niet los uit het motorblok
-
- Moderator
aha, sorry ik dacht dat het een rubberen slang was. In dit geval zal het wel in een soort huis uitmonden zoals Sven zegt denk ik. Is dit echt niet los te schroeven? Is dit 1 geheel met het oliefilterhuis (zit daar even een centrale moer achter)?. Misschien dat iemand van hier even in dialogys kan kijken of je zou gewoon een nieuw onderdeel kunnen bestellen. Dan weet je vaak ook meteen hoe het oude vast zit. Succes
-
ik heb rondom gekeken met een spiegel geen schroef of moer te bekennen zit gewoon in het motorblok. het zit zoals op de foto te zien is.
-
Hallo,
Ik zit met dit zelfde probleem. heb op exact dezelfde plek een gaatje. nou kan ik deze wel laten maken maar moet eerst deze buis er af.
Hoe heb je hem nou losgekregen ?? alvast heel erg bedankt!
Ik zit met dit zelfde probleem. heb op exact dezelfde plek een gaatje. nou kan ik deze wel laten maken maar moet eerst deze buis er af.
Hoe heb je hem nou losgekregen ?? alvast heel erg bedankt!

-
niemand die me aan een oplossing kan helpen??
kut probleem.. ik denk dat de blok uit je auto moet om dit optelossen. die pijpen zijn idergeval te bestellen bij de dealer, misschien kun je daar eens informeren.
die pijp zit iedergeval tegen over de waterpomp. suc6
die pijp zit iedergeval tegen over de waterpomp. suc6
-
ow dan is het inderdaad een heel vervelend probleem... is solderen misschien een optie aangezien het maar een gaatje van 2 mm is...?