Stefan S. schreef:Oké, zo te lezen moet ik dus mijn geld zetten op de koelvloeistofsensor of het reinigen van het gasklephuis. @Marco, wat zijn ongeveer de kosten van het reiningen?
@merijn, dat woordje choke, dat gebruikte je vroeger om de luchtstroom te knijpen (choken=stikken) waardoor het mengsel wat rijker werdt. Tegenwoordig heeft de ecu daar een koudestartprogramma voor in zijn chip staan, er wordt zo meer benzine ingespoten om het verlies van gecondenseerde benzine aan de wand te compenseren
Tegenwoordig is een koudestartprogramme niet direct nodig om te kunnen starten (met mpi lukt dit altijd wel, je injecteert immers op de klep), maar meer om milieueisen te halen: snellere opwarming van kat, motor en lambdasonde. Daarom loopt ie hoger stationair.
@stefan
Die koelvloeistofsensor haal je er zelf bij
Als dat ding na 10meter wel goed loopt, zal de koude start nog altijd wel functioneren. Hij heeft andere euveltjes lijkt het wel. Daarom zou ik eerst eens even je gasklephuis eraf halen en zelf lekker schoonmaken. Erop zetten en nog eens proberen