ik dacht dat je een 2.0 16v had...
my bad...
hoeveel ga je hier mee winnen ?

Dan toch zeker een 2.0 16v-kop.Frits schreef:past een 1.8 16v kop niet op een 2.0 8v onderblok? Zo ja, is het alleen de kopwisselen
is dat ook zo?Martijn schreef:Nee, ze vonden de kilometerstand te hoog. Plus dat hun garagehouder gezegd heeft dat een koprevisie moet bij 2 ton op gas. En bedankt....
Daar is een wachtlijst voor.Roy schreef:Wat ga je eigenlijk met je oude blok (2.0 8v) doen?
Nou, als je vermogen niet met meer dan 40% toeneemt dan hoef je geen rijgedragstest te ondergaan. Zo'n test kost iets van 350,-. Daarnaast moet je ook een geluidmeting laten uitvoeren aan 250,-. En dan nog wat andere kleine dingetjes...jacob schreef:Hoe zit dat nou eigenlijk precies? Ik ben in mijn gte een 16v motor aan het bouwen. Helemaal orgineel. Moet je hem dan ook laten keuren bij de rdw ivm toename vermogen?
En als ie er niet door komt (onzinnige regeltjes zat), heb je al dat werk gedaan voor een grote plantenbakRob schreef:Nou, als je vermogen niet met meer dan 40% toeneemt dan hoef je geen rijgedragstest te ondergaan. Zo'n test kost iets van 350,-. Daarnaast moet je ook een geluidmeting laten uitvoeren aan 250,-. En dan nog wat andere kleine dingetjes...jacob schreef:Hoe zit dat nou eigenlijk precies? Ik ben in mijn gte een 16v motor aan het bouwen. Helemaal orgineel. Moet je hem dan ook laten keuren bij de rdw ivm toename vermogen?
Ook een leuk plan. Ik weet nog iemand die die plannen heeft.canonballman schreef:Waarom niet een volvo turbo spruitstuk, en van je F3R een turboversie maken? Maarten moet wel weten hoe en wat. Als ie nog leeft..![]()
Ik dacht aan alleen een koppakkingset incl. klepseals en distributiespullen plus evt. keerringen. Ik kan van beide blokken de goede onderdelen gebruiken, dus bijv. een oliepomp lijkt me niet nodig. Hoeft dan dus niet de wereld te kosten, lijkt me.canonballman schreef:En wat zijn stiekem de kosten van die F7P opknappen? Boren/honen, kop vlakken, blok vlakken, nieuwe zuigerveren (tjing tjing), keerringen, oliepompje? klepgeleiders, hydro stoters.
Wat kom je allemaal wel niet tegen?
In rechte lijn? Misschien is die vergelijking wel een goed idee, ik heb nu alleen wat meetcijfers:canonballman schreef:heb je je Baccie ooit op de bank gehad?
Eens vergelijken met wat een standaard F7P doet?
Ik was met mn F3R-11 NET zo snel (scheelde nog geen 2 meter) als een (goede) clio 16v.
Willy van merijn liep wat uit.
Of je F3R onder handen nemen?
Ik zou hem in dit geval zeker laten keuren. Het risico is mij te groot.Rob schreef:Je Baccara had toch een carb (geen injectie) 1700 8v? Want die dingen hebben iets van 90 Pk?
Als je nu die 1800 16v erin legt gaat de RDW wel iets moeilijk doen (met meer dan 40 % vermogenstoename). Dus dan zou ik het meteen echt goed doen, ipv een 'standaard' 1800 16v.![]()
Of laat je onze vrienden van de Rijksdienst hierover niets weten?