ik heb sinds een paar dagen nieuwe velgen 195-45-15 en nu wil ik om mijn wielkassen wat meer te vullen mijn clio verlagen.
zat zelf te denken aan een cm of 3 maar...
tot hoeveel cm kan ik verlagen met de originele dempers ? (de velgen hebben al genoeg gekost )
of moet je sowiezo de dempers ook vervangen als je verlaagt ?
tot -3 met andere veren gaat wel lukken met je standaard dempers. Beter en lekkerder rijd het met nieuwe dempers natuurlijk maar het kan wel. Je hebt wel kans dat je dempers eerder slijten aangezien plotsling anders belast gaan worden
Als ik jou was zou ik, een setje 16v dempers zien te vinden. Die zijn gelijk al 3 cm lager, en je behoud het "comfort" van originele dempers. Dempers zijn 1op1 om te ruilen met die van de RSI
Frits schreef:Als ik jou was zou ik, een setje 16v dempers zien te vinden. Die zijn gelijk al 3 cm lager, en je behoud het "comfort" van originele dempers. Dempers zijn 1op1 om te ruilen met die van de RSI
dus dan hoef je ook geen torsie meer te verstellen ?
verlagingsveren zijn het probleem niet, daar wordt je mee doodgegooid op internet.
maar die 16v dempers waar kun je die voor een redelijke prijs kopen ?
sloop lijkt me niet verstandig en als ik die bij de dealer bestel kan ik volgens mij net zo goed een setje koni bestellen
achterzijde kun je niet verlagen met dempers, daar moet je de torsie assen verstellen. als het los zit kun je het heel makkelijk zelf doen, als het vast zit dan wordt het al moeilijker, en er zijn gevallen dat ze niet los te krijgen zijn.
volgens mij wel, als ik bij koni zoek op vervangende dempers dan geven ze voor een 1.2 t/m 1.8 8v dezelfde op, die van een 16v hebben weer een ander type nummer dus dan zullen de originele ook wel anders zijn.
ik neem aan dat de 16v dempers iets stugger zijn?
iets sportiever zijn ingesteld als die van een RSI.
en als ze ook nog eens wat lager zijn, is dat altijd mooi