verlagen clio 1

Topic voor alles over wegligging (verlagen, spoorverbreders, velgen, banden, etc)
Plaats reactie
renecliorsi

ik heb sinds een paar dagen nieuwe velgen 195-45-15 en nu wil ik om mijn wielkassen wat meer te vullen mijn clio verlagen.
zat zelf te denken aan een cm of 3 maar...

tot hoeveel cm kan ik verlagen met de originele dempers ? (de velgen hebben al genoeg gekost (0) )
of moet je sowiezo de dempers ook vervangen als je verlaagt ?
Tom
Moderator
Car: MB

tot -3 met andere veren gaat wel lukken met je standaard dempers. Beter en lekkerder rijd het met nieuwe dempers natuurlijk maar het kan wel. Je hebt wel kans dat je dempers eerder slijten aangezien plotsling anders belast gaan worden
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Als ik jou was zou ik, een setje 16v dempers zien te vinden. Die zijn gelijk al 3 cm lager, en je behoud het "comfort" van originele dempers. Dempers zijn 1op1 om te ruilen met die van de RSI :D
renecliorsi

Frits schreef:Als ik jou was zou ik, een setje 16v dempers zien te vinden. Die zijn gelijk al 3 cm lager, en je behoud het "comfort" van originele dempers. Dempers zijn 1op1 om te ruilen met die van de RSI :D
dus dan hoef je ook geen torsie meer te verstellen ?
Riël
Über-Spammer

nee, dat moet altijd aan de achterkant.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
renecliorsi

dus torsie verstellen achter, met verlagingsveren voor en rondom de 16v dempers. als ik het goed begrijp :)
Tim
Car: E36 M3

renecliorsi schreef:dus torsie verstellen achter, met verlagingsveren voor en rondom de 16v dempers. als ik het goed begrijp :)
Juist :)
renecliorsi

verlagingsveren zijn het probleem niet, daar wordt je mee doodgegooid op internet.
maar die 16v dempers waar kun je die voor een redelijke prijs kopen ?
sloop lijkt me niet verstandig en als ik die bij de dealer bestel kan ik volgens mij net zo goed een setje koni bestellen (0)
Danos

dus als ik het goed begrijp, zijn de standaard 16v dempers lager dan de standaard RSI dempers? ook aan de achterzijde?
Siempie

achterzijde kun je niet verlagen met dempers, daar moet je de torsie assen verstellen. als het los zit kun je het heel makkelijk zelf doen, als het vast zit dan wordt het al moeilijker, en er zijn gevallen dat ze niet los te krijgen zijn.

Niet dat ik je wil ontmoedigen ofzo
Danos

nee, oke..zo ver ben ik ook wel :p maar zit er verschil tussen de dempers van de RSI en 16v?
Siempie

volgens mij wel, als ik bij koni zoek op vervangende dempers dan geven ze voor een 1.2 t/m 1.8 8v dezelfde op, die van een 16v hebben weer een ander type nummer dus dan zullen de originele ook wel anders zijn.
Danos

ik neem aan dat de 16v dempers iets stugger zijn?
iets sportiever zijn ingesteld als die van een RSI.
en als ze ook nog eens wat lager zijn, is dat altijd mooi :p
Siempie

16v is inderdaad stugger, voor zijn ze korter/lager achter zijn ze van hetzelfde formaat alleen dan stugger.
renecliorsi

en wat kosten die ongeveer nieuw ? en waar ? de dealer zal wel aardig aan de prijs zijn :)
black-devol

Maar het komt er dus op neer dat je een clio niet verder dan drie cm kan verlagen met de originele dempers (niet 16V)?
Gerald
Über-Spammer
Contacteer:

black-devol schreef:Maar het komt er dus op neer dat je een clio niet verder dan drie cm kan verlagen met de originele dempers (niet 16V)?
wel of geen 16v heeft hier niets mee te maken. Originele dempers gaan verder dan 30 tot 40 mm niet leuk vinden.
black-devol

niet zo heel vreemd natuurlijk :wink: maar altijd goed om te weten
Pascal-X
Contacteer:

en als je een schroefset koopt voor een clio rsi, kan je hem achter dan nog steeds alleen maar verlagen doormiddel van de torsie-as?
Gerald
Über-Spammer
Contacteer:

Pascal-X schreef:en als je een schroefset koopt voor een clio rsi, kan je hem achter dan nog steeds alleen maar verlagen doormiddel van de torsie-as?
ja.
Tom
Moderator
Car: MB

Kijk eens op Hbase of masterbase voor prijzen van dempers. En je MOET ALTIJD de torsie verstellen achter als je lager wilt
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Plaats reactie