ff vorstellen, grumphy, Mégane Scénic

Nieuw op de site? Stel je hier voor.
Plaats reactie
Grumphy

kzijn grumphy aka jens, 15 jaartjes jong (allé binnen drie dagen toch :bang: En nu zou ik een foto moeten posten van het lijdend voorwerp maar bij gebreke aan een goeie (betere op komst):
[img]http://www.autoweek.nl/images/480/4/320 ... aad824.jpg[/img]
http://img504.imageshack.us/my.php?imag ... 441fq9.jpg

een supersnelle renault mégane scenic 1.9 D 60pk '96 of '97 (weet het niet zo precies), die van 'mij' is in't felrood.....Probleem is natuurlijk: me don't have a driver licensce |: makkelijk uitlegd: hij is van mijn ma, ik mag hem verbouwen en op mijn 18de word hij officieel van mij :bang: (Y) Zoals je ziet niet meteen een basis waar mening liefhebber van droomt maar drm vind ik hem super....Als er iemand ideeen heeft wat er leuk zou zijn voor dit autootje ik hoor het graag!
P.S: passen de achterlichtblokken van de scenic mégane, deze dus:
http://www.tweedehandseautos.com/tweede ... 0DTI26.JPG

want een fan van die lexus 'sjonnie' lexus look dingen ben ik niet :gun: Dus nee, ik ben geen student die van veel stickers, neons en zo'n toestanden houdt dus kga nie de verkeerde weg op gaan....Lexus look voor een mégane is gewoon passé dus drm de vraag. :gitar:
-Thunder-

Welkom hier :) Ben zelf ook nieuw mja :P

Hmz noem jij een 1.9 Diesel zonder turbo en 60pk super snel ? :~ :~
Dennis_16v

max. vermogen 48 kW (65 pk)
4500tpm
max. koppel 120 Nm
2250tpm
topsnelheid 152 km/h
acceleratie 0-100 km/h 18,9 s

oei :lol: :D

maar wel n lekker comfort :wink: Nu nog sparen voor de aankomende veranderingen en uiteraard je rijbewijs :)
'91 Renault Clio 1.8 16v "Streetfighter Edition" work is still in progress
-Thunder-

Zogauw je 18 bent , kom ik wel een keertje met mijn Megane naast die van jou staan :P Dan kom je achter hoe snel je auto is :smoke:
Duupke (Ronald)
Contacteer:

Hoi, welkom hier.

Het lampglas van een phase II zal wel passen, alleen is de indeling van de unit anders bij een phase I t.o.v. een phase II.
Zo zit er bij een phase I geen aansluiting voor de mistlampen, die zitten rondom het nummerbord.
Ik vermoed dat de bedrading/stekker wel wat aangepast moet worden.
Once upon a time, you tref het verkeerd!!!
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

Welkom hier op de site ! :D
Grumphy

was ironisch bedoeld hé :smoke: Tuurlijk is da nie snel :beer: Ma ja, snelheid is nu nie persé iets da ge moe hebben als ge nog maar 18 zijt want boetes en gelXl met de politie wil ik niet :gun: Bedankt voor de verklaring over het lampenglas, een keer informeren bij de renault dealer dan maar als het zover komt....Wat nu op mijn verlanglijstje staat zijn wat kleine details in het interieur en daarna ergens een set wielen vinden die mij aanstaan en mijn portemonee niet leegroven (0) Maar ja, allemaal toekomstmuziek want eerst moet er stevig gewerkt worden om aan geld te komen maar dromen mag hé! (L) De eerste twee punten op mijn agenda als het geld binnen is:

- interieur (kleine details)
- 16" of 17" wheels

Vooral over dat laatste breek ik mijn hoofd |: 16" lijkt me wat klein onder zo'n stoomboot maar 17" lijkt me dan weinig speling te hebben.... :~

EDIT:

zijn er nog meer onderdelen van bv een mégane coupe die redelijk passen?
alexs
Contacteer:

Wees welkom :P :D
Grumphy

wat denken jullie hiervan:

RH cuprad: 7.5JX16" voor en 9JX16" achter....Morgen eens in het licht zien wat haalbaar is qua breedte en zo. (Y)

Velgrand bij een 9JX16" :bang:

[img]http://www.mk-felgen.de/resources/_wsb_ ... 200003.JPG[/img]

zoals je ziet wil ik meer de duitse stijl opgaan....Maar ik twijfel of 16" niet te klein oogt?
-Thunder-

Mijn mening, laat de scenic in zijn waarde als familie auto.
Tuurlijk kan je hem mooier maken, zoals bumpers in kleur mee spuiten.

Maar zon auto hoor je gewoon niet te tunen en ik vind zulke velgen vooral ontzettend lelijk onder zon auto.
Grumphy

tuurlijk is hij lelijk op dit moment :lol: Wat had je verw8.... Ik keek gewoon meer naar het eindplaatje: de carro word nog gecleand, hij gaat nog een heel stuk worden verlaagd en de wagen zal compleet worden overgespoten....Ik vraag niet dat jullie het mooi vinden ik vind het gewoon een uitdaging...Een gegeven paard kijkt men niet in de bek! (0) En ik wil hem compleet naar mijn smaak zetten: strak en op zijn duits...Familiewagen of niet.
-Thunder-

Besef je wel dat het een Scenic is ?

Een scenic verlagen en tunen ?
Houd je er ook rekening mee dat het een diesel is ? En dat het duur is, vooral als je niet veel km's maak, daarmee bedoel is dus minder dan 30/40k per jaar.

En als laatste, zogauw jij je rijbewijs hebt, ben je al gauw 19 jaar. En dan is de auto bijna 16 jaar oud, wil jij dan nog steeds in die auto rijden ?

Ik denk dat je je geld beter kunt bewaren voor iets anders en niet om deze auto om te bouwen, ik heb ook geen idee hoeveel km's die gelopen heeft.

Het lijkt mooier dan het is, maar auto rijden is simpel gewoon vooral als beginnend bestuurdertje van 18/19 jaar ontzettend duur.

Je wilt de auto volledig laten overspuiten ? Dat kost je meer dan die auto waard is! En ook al spuit je hem over, de waarde stijgt er niet door!
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

Zijn genoeg "gekken" hier die oude autotjes helemaal uit elkaar en weer helemaal in elkaar zetten.

De dagwaarde van bijvoorbeeld een GTT is echt zo hoog niet toch toch wordt daar voor duizenden euro's ingestoken.

Het is iets wat je zelf wil.

Die Williams en die 5 hebben mij ook al genoeg gekost. Heb het er voor over. Klaar.
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Grumphy

idd, het is wat je zelf wilt :smoke: Blokje heeft nog geen 109.000km gelopen en is nog steeds van de eerste eigenaar (van mijn ma dus :D Auto's tunen dat zit in je bloed.....Iemand die niet pure tuning door zijn aderen heeft stromen zal nooit snappen wrm ik bereid ben duizende euro's in deze auto te steken...Het is een kwestie van hobby....En als em 16 jaar oud is? Tuurlijk wil ik er nog in rijden, zijt ge gek! (0) Een auto is pas een auto als hij ziel heeft.... :bang: In de gemiddelde getunede auto zit zo'n 2000 euro en in grotere projecten des te meer.... (F) Dus ja...Tis mijn geld hé! Niemand die een mening heeft over de velgen?
Ferdy
Über-Spammer

kom 's morgens wel eens een Duitse Scenic tegen met 9J borbets er onder...
staat toch wel erg nice !
RoyH

-Thunder- schreef:Mijn mening, laat de scenic in zijn waarde als familie auto.
Tuurlijk kan je hem mooier maken, zoals bumpers in kleur mee spuiten.

Maar zon auto hoor je gewoon niet te tunen en ik vind zulke velgen vooral ontzettend lelijk onder zon auto.
Als hij kiest voor een scenic laat hem dan ook in zijn waarde en zeik m niet zo af :)

Succes met je project en welkom hier Grumphy :)
Reno-loos
Grumphy

thanks.... :smoke: Heb wa betere pics van 'red monster':

[img]http://img139.imageshack.us/img139/843/pict2446uf1.th.jpg[/img]
(nie op letten, hij is enorm vuil maar door de examens nog geen tijd gehad om hem te kuisen :D
En de laatste:

[img]http://img170.imageshack.us/img170/5661/pict2443re4.th.jpg[/img]

De plannen voor de eerstvolgende weken:

- GRONDIG kuisen want hij is echt vuil :p
- plastiek eens behandelen met plastiekreiniger want tis echt een ramp
- sportpook

lange termijn:

velgen! (L) Mogelijke kanditaat, nog altijd...Zeg je mening maar!

RH cuprad, 7.5JX16" voor en 9JX16" (eventjes uitgemeten, 9J past komt net uit de kassen piepen, is mooi maar ik twijfel of ik dit wel wel wagen gezien mogelijke borduurschade.
[img]http://www.kat-versand.de/RH-Alufelgen/ ... Cuprad.jpg[/img]
RoyH

Geen idee hoe ze onder een scenic zouden staan, maar in dit forum http://www.renault-tuning.com/viewforum.php?f=42 kun je een eigen projecttopic aanmaken waar vaak wat meer mensen nog kijken en je meestal sneller een aantal meningen krijgt.

Je kunt daar ook alle vorderingen/plannen/tegenslagen etc. bijhouden. succes!
Reno-loos
Duupke (Ronald)
Contacteer:

Zou dit idee worden met die wielen dan?

[img]http://www.forum-auto.com/uploads/20060 ... ning08.jpg[/img]

*edit*
Alhoewel hier is de rand van de voorwielen ook weg diep.
Once upon a time, you tref het verkeerd!!!
Grumphy

8) :smoke: Is bijna perfect :worship: Is bijna zoals ik hem zou willen alleen dat front vind ik wat aggressief ogen en de spiegeltjes kunnen echt niet, verpesten het! (0) Bedankt! En idd, tis zoiets dak wel bereiken
Egon

welkom, succes met je plannen (Y)
Scenic
Contacteer:

Een Scenic niet tunen ????

Wat dacht je hiervan ? (ScenicII als voorbeeld)

grtn Marcel

[img]http://i240.photobucket.com/albums/ff14 ... eniciV.jpg[/img]
RenaultclioII16v (Peter)
Car: Talisman sedan
Contacteer:

Welkom op het forum, en die eerst nog maar es ideeën op voordat je begint.

Edit: Cleaned style is op alle types nice!
Cleaned Style
Projecttopic
leeroy

welkom hier en ik ben benieuwd hoe het eruit gaat zien veel succes (Y)
Plaats reactie