Bonken tijdens bocht nemen naar rechts

Topic voor alles over wegligging (verlagen, spoorverbreders, velgen, banden, etc)
Plaats reactie
Zairon

De laatste 2 weken heb ik last van het gebonk in mn linker wielkas.
Als ik mn auto laat uitlopen in een bocht naar rechts hoor en voel ik niks.Maar als ik een bocht in ga met acceleratie dan begind ie dus te bonken .
Wat is hier de oorzaak van en wat kan ik er aan doen om het te verhelpen.Ik heb me laten vertellen dat de lager sok er af kan liggen zodat het vet weg loopt.

Gr Zairon
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Ik denk dat het je homokineet is...
Jean-Paul-S
Über-Spammer

waarschijnlijk wel ja.

kan ook een wiellager zijn, maar ik gok net als merijn op de homokineet.
Patrick L.

homokineet van je aandrijs is aannemelijk, hoewel een uitlaat die ergens tegenaan duwt ook een oorzaak kan zijn.
Zairon

ik heb de uitlaat gecontroleerd en daar is niks mee an de hand... vrijdag toch eens naar de garage
puddinkie

wiel lager hoor je als je ongeveer 80 rijd

als je naar rechts gaat en hij bonkt links dan is het ckr weten je homokineet
(spreek uit ervaring)

zit er overal vet dan achter je wielen ???
cliofreax

wiel lager hoor je als je ongeveer 80 rijd

als je naar rechts gaat en hij bonkt links dan is het ckr weten je homokineet
(spreek uit ervaring)

zit er overal vet dan achter je wielen ???
whaaaaaaaaa bij mijn 5je zit wel allemaal vet achter het wiel! is dat een teken dat de homokineet stuk is? als ik scherp stuur is het net of het wiel een beetje omklapt en als ik weg rij uit stilstang gaat ie enorm trillen...
puddinkie

ik wil niet zeggen omdat er vet achter het wiel zit dat het alleen homokineet i

maar dan kan je rubber van je homokineet wel lek zijn.

en trillen van uit stilstand zal wel verkeerde versnelling zijn ;) :P:P hahaha LOL
cliofreax

verkeerde versnelling? nee hoor.. rij gewoon in zun 3 weg :~
martmarbus

Ik had het tegen overgestelde.
Wanneer ik links af reed, dan hoorde ik rechts voor gebonk
Wat bleek, de ring welke aan mijn remleiding zit, was uit de ophanging geschoten en doordat ik bij het naar links sturen, de ring tegen de binnenkant van het wiel aankwam, stuiterde de ring als het ware tegen de draaiende gedeelten van de binnenkant van het rechter wiel.
Ik heb de boel weer op zijn plaats gelegd en voor de zekerheid met een tyrerib vast gezet.
En het geluid was verdwenen.

Dat was weer een pak van mijn hart.

@- lekker op tijd gereageerd door mij :worship:

Mart
Renault_Couptje
Contacteer:

ik heb deze probleem ook en bij maakt het niet uit of ik links of rechts ga, ben naar garage geweest en die zei dat het aan de aandrijfas lag of so.

Maar ik heb nu ook geen centreerringen tussen mij velgen kan het ook daar aan liggen?
Steven
Car: M536

Rij naar een doorsneevelgenboer en vraag een set centreerringen, universele kosten vaak €15 voor 4 velgen. En die dingen zijnbij Renault toch redelijk cruciaal ja :p
Robke
Car: Lexus IS250

Dat had ik ook verteld in z'n eigen topic...... :~
Renault_Couptje
Contacteer:

ja weet ik robke maar ik heb geen antwoord gekregen of het na de centreerringen verholpenw wordt.

daarom keek ik verder op het forum of iemand anders ook het zelfde probleem heeft gehad in het verleden, want de garage vertelde mij dat het niks heeft te maken met centreerringen maar ik heb daar het gevoel dat ze me willen oplichten snap je vandaar dat ik hier ook reageerde 8)

ik heb de ringen besteld 25 kosten ze setje krijg ze pas eind van de week binnen als het goed is
Tom
Moderator
Car: MB

Aangezien wij geen glazen bol hebben voor jou weten we natuurlijk niet of het daarna verholpen is. Wat vast staat is dat je die dingen gewoon MOET halen. Niet zeuren en er tussen zetten. Die dingen zitten er niet voor niets. Is het probleem daarna nog aanwezig kun je verder gaan kijken. En met de aandrijfas bedoelen ze waarschijnlijk een van de homokinetische koppelingen.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Ermis007

Ik heb een Renault 5 GTS, hiervan bonkt deze ook erg als ik bochten naar links maak, hierdoor komt er meer gewicht aan de rechter aandrijfas.

Dit maakt een bonk-bonk-bonk geluid.

Ik ga deze volgend jaar laten vervangen met de APK.

Voor mij geldt een komplete aandrijfas, omdat ik de homokineet niet zelf vervangen kan worden.

Wellicht heb je dit probleem ook.
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

een aandrijfas met een stukkende homokineeth moet je niet laten zitten
straks sta je een keerje zonder aandrijving omdat je versleten kogels er tussen uit wippen
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Plaats reactie