stuurbekrachtiging olie aan de kook
Ik heb hier dus last van met als gevolg dat na een wilde rit mijn olie tankje helemaal onder de olie zit. Ook heb ik bij een warme motor dat bij het sturen een slurpt geluid te horen is. ik weet dat dit probleem bij meer mensen voorkomt maar hoor er toch erg weinig over. Is dit een productie fout en zal ik een olie koeler moeten installeren of zit er bij mijn clio echt wat verkeerd?
-
- Über-Spammer
Het is bekend dat als je flink gaat trappen dat je een beetje "lekkage" kan hebben. laat eens wat vloeistof eruit, tot hij niet meer aan maximum staat.
Het kan tevens voorkomen door bijvoorbeeld vuil/oude olie in het systeem.
suuces
Het kan tevens voorkomen door bijvoorbeeld vuil/oude olie in het systeem.
suuces

het overlopen bij het tankje vind ik nog niet zo'n probleem. het slurpende geluid tijdens het sturen is wel storend. kan dit ook met oude olie te maken hebben?
-
- Über-Spammer
als die ingedikt raakt door ouderdom krijg je een stroopeffect. Het kan inderdaad de oorzaak zijn ervan. Wanneer je echt oude olie erin hebt zitten merk je het wel.
Ziet hij nog rood uit of begint hij al donker te kleuren?
Ziet hij nog rood uit of begint hij al donker te kleuren?
weet ik niet zeker zo, volgensmij vrij donkerrood. is dit trouwens makkelijk te verversen?
-
- Über-Spammer
Ja hoor, als je even op een brug kan kun je onder een slang losmaken aan het stuurhuis, of aan de voorkant van het motorblok 

Als ik dan even mee mag profiteren van je topic, mijn stuurbekrachtiging is namelijk ook niet helemaal lekker meer. Hij maakt inderdaad ook een zuigend geluid en stuurt zwaarder dan de gemiddelde Clio met stuurbekrachtiging. Daarnaast doet hij ook moeilijk als je stilstaand de wielen wilt draaien, dan gaat hij piepen net zoals bij uiterste stuurslag (v-snaar?).
Oliepeil is al in geen tijden gezakt en laatst checkte ik de olie. In de tank lijkt de olie heel donker, maar een stukje keukenpapier erin dopen wijst erop dat de kleur helderrood is. Ik zit te denken aan defecte pomp, maar wil de olie toch eerst proberen te vervangen alvorens de pomp te vervangen.
Oliepeil is al in geen tijden gezakt en laatst checkte ik de olie. In de tank lijkt de olie heel donker, maar een stukje keukenpapier erin dopen wijst erop dat de kleur helderrood is. Ik zit te denken aan defecte pomp, maar wil de olie toch eerst proberen te vervangen alvorens de pomp te vervangen.
ja hoe bepaal je wat extreem is?
De dop heeft juist een soort overdrug systeem, er zit een klein gaatje boven in de dop. ik heb al mensen gezien die er een slangetje aan maken of de olie die eruit geperst word op te vangen, zodat niet alles onder zit.Menno schreef:Doorgaans is het geen probleem van kokende olie, maar van een lekkende dop. Gewoon ff een nieuwe bestellen bij de dealer.
als er bij mij olie uit komt dan ligt het vaak ook boven op de dop. dus dan moet het wel uit het overdruk gaatje gekomen zijn.
-
- Über-Spammer
tijdens de uiterste slag heb je altijd wat meer geluidGeert schreef:ja hoe bepaal je wat extreem is?

De dop heeft altijd een overdrukgaatje. Dat hij erbovenop nat is komt vaker voor.Doorgaans is het geen probleem van kokende olie, maar van een lekkende dop. Gewoon ff een nieuwe bestellen bij de dealer.
Dat zou betekenen dat je dop continu open moet staan. Ik heb er thuis wel eentje liggen zodat je hem kan uitproberenmaar die dop kan kapot zijn...

ik heb al een nieuwe besteld.