Koelvloeistof, eender wat ?
Hallo, ik dien het O-ringetje te vervangen van het thermostaathuis. Vermits er wel wat koelvloeistof verloren zal lopen vraag ik me af of ik dat mag aanvullen met eender welke koelvloeistof uit de supermarkt of moet het echt die Glacéol RX type D zijn? of is dat een dure naam voor hetzelfde spul ? 

die rode is toch alleen bedoeld voor motoren van VAG?
water erbij lijkt me niet verstandig, voor ff wel, maar als er meer water dan koelvloeistof inzit, hebben de additieven in de koelvloeistof geen effect meer (roest/ minder koeling) of heb ik het mis
water erbij lijkt me niet verstandig, voor ff wel, maar als er meer water dan koelvloeistof inzit, hebben de additieven in de koelvloeistof geen effect meer (roest/ minder koeling) of heb ik het mis
5GTT & clio II 1.6 16v
nee dat klopt water kookt al bij 90 - 100 graden koelvloeistof kan
veel warmer worden dat is een van de grote verschillen. water kan
voor tijdelijk wel maar is geen goede optie. ik bedoelde er ook alleen
maar mee te zeggen dat het kan niet dat je het moet doen ..
veel warmer worden dat is een van de grote verschillen. water kan
voor tijdelijk wel maar is geen goede optie. ik bedoelde er ook alleen
maar mee te zeggen dat het kan niet dat je het moet doen ..

-
- Car: R19.R
Gelukkig staat een koelsysteem onder druk, dus zelfs als je er water in gooit kookt het niet bij 90-100 graden. Desalniettemin hoor je er uiteraard wel koelvloeistof in te gooien, dit bevat inderdaad kookpuntverhogende en roestwerende additieven... officieel hoort dit ook elke 2 jaar ververst te worden ivm het uitwerken van de additieven.
Als dit niet gebeurd krijg je die mooie bruine koelvloeistof
Als dit niet gebeurd krijg je die mooie bruine koelvloeistof

Jep.
Jij zeker met je verdamper ertussen!
Jij zeker met je verdamper ertussen!