Ik heb net gisteren bij d ATU (Geweldige zaak en niet duur) mijn rechter aandrijfas laten vervangen van mijn Twingo. Hij was gewoonweg krom en maakte een raar geluid.
Nu maakt hij nog steeds een ratelend geluid rechtsvoor, alleen als ik een bocht naar links maak en gas geef. In de vrij maakt hij dit geluid niet.....vraagbaak erbij gehad, ik kom er maar niet achter waar het vandaan komt. Iemand een idee?? Laat het me alsjeblieft weten....
Groeten Twingo Fanatic.
Ratelend geluid rechtsvoor, aandrijfas is al vervangen
Wat was de oorzaak van die kromme as? Een as krijg je niet zomaar krom, dus er zal wel meer aan de hand zijn aan die kant.
Een lager ratelt niet, die zoemt. Als een lager zó kapot is dat hij eventueel zou kunnen ratelen, heb je al minstens een maand met een ernstig doordringend zoemend geluid gereden, en dat was je dan wel opgevallen.
Het klinkt als een verotte homokineet, maar als je een nieuwe as hebt, zou dat het niet mogen zijn. Er zit niets anders op dan je hele ophanging nalopen.
Wat ik altijd doe als ik het niet direct kan vinden, is het geheel demonteren van de fusee. Je kan dan alles afzonderlijk controleren (kogels, lagers, remmen, aandrijfas, veerpoot) en de oorzaak vind je dan gegarandeerd als het aan die kant zit.
Een lager ratelt niet, die zoemt. Als een lager zó kapot is dat hij eventueel zou kunnen ratelen, heb je al minstens een maand met een ernstig doordringend zoemend geluid gereden, en dat was je dan wel opgevallen.
Het klinkt als een verotte homokineet, maar als je een nieuwe as hebt, zou dat het niet mogen zijn. Er zit niets anders op dan je hele ophanging nalopen.
Wat ik altijd doe als ik het niet direct kan vinden, is het geheel demonteren van de fusee. Je kan dan alles afzonderlijk controleren (kogels, lagers, remmen, aandrijfas, veerpoot) en de oorzaak vind je dan gegarandeerd als het aan die kant zit.
ik zou ook denken aan een homokineet. . . . maar zou inderdaad niet mogen. . .
-
- Contacteer:
kijk de nadre kant ook eens na !
laat iemand op een parkeer terien staan er rij langzaam om diegene heen
kan die bepalen van welke kant het geluid komt
laat iemand op een parkeer terien staan er rij langzaam om diegene heen
kan die bepalen van welke kant het geluid komt
-
Dit is natuurlijk een inkoppertje.....Timgo schreef:Ik heb net gisteren bij d ATU (Geweldige zaak en niet duur) mijn rechter aandrijfas laten vervangen van mijn Twingo. Hij was gewoonweg krom en maakte een raar geluid.
Nu maakt hij nog steeds een ratelend geluid rechtsvoor, alleen als ik een .

Ik zou beginnen om eens terug te gaan naar die garage. Dat er ergens iets niet klopt moge duidelijk zijn, en het ziet er ook naar uit dat die geweldenaren het verkeerde onderdeel hebben vervangen...
-
Ow, en een kromme aandrijfas...nee, dat gebeurt in principe niet zonder heel erg gekke dingen te doen.
homokineten daarintegen...
homokineten daarintegen...
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
en voor de derde keer: hoofdletters weggehaald