Ik ga binnenkort verhuizen en ik heb mijn ouders zo ver gekregen dat ik een deel van de schuur in gebruik mag nemen. Nu wil ik een brug aanschaffen, maar wat is goed/betrouwbaar/veilig?
En de mensen die zelf een brug hebben? Hoe vaak maak je er nou echt gebruik van? Ik heb zelf een auto, maar wil een leuk hebbendingetje er bij hebben (GTT). Hier wil ik dus wel aan gaan sleutelen, maar is een brug nou echt zo superhandig?
Aankoop Brug Hulp Gevraagd!
Ja? 

Noujha das kort 
Maargoed, wat is een goed/veilig merk? En is er onderhoud aan een brug?
Op marktplaats staan namelijk nieuwe 2 koloms, voor het bedrag van 1100 euro.
Beetje veel vragen
Maargoed daar is het forum voor toch? 

Maargoed, wat is een goed/veilig merk? En is er onderhoud aan een brug?
Op marktplaats staan namelijk nieuwe 2 koloms, voor het bedrag van 1100 euro.
Beetje veel vragen


-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
enkel voor prive gebruik is een jaarlijkse keuring volgens mij niet nodig. Voor een bedrijf wel en dat moet je iig een brug hebben die door de keuring heen komt
. En een brug is zeker handig. Kijk eens goed rond en beslis niet te snel. Er zijn best bedrijven die nieuwe bruggen leveren tegen schappelijke prijzen. Tweedehands bruggen kunnen leuk zijn maar kijk uit dat je niet andermans zooi koopt. Meestal worden die dingen niet voor niets weg gedaan!

Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Ok bedankt!
Ik wil ook eerst een beetje rondkijken, er zijn namelijk een hoop verschillende.
Dan nog de rest van het gereedschap aanschaffen en dan kan ik op mn eigen gemakkie een 5je nieuw leven in blazen
(Met de hulp van het forum natuurlijk
)
Ik wil ook eerst een beetje rondkijken, er zijn namelijk een hoop verschillende.
Dan nog de rest van het gereedschap aanschaffen en dan kan ik op mn eigen gemakkie een 5je nieuw leven in blazen


-
- Berichten: 464
- Lid geworden op: di 16 jan 2007 16:17
- Locatie: Leende NB
tip: bied hier aan mensen te helpen met bijv verlagen of uitlaat vervangen kun je veel geld mee verdienen als je het hebt 

Hmm noujha, de 2 koloms is natuurlijk kleiner en ik vind het een voordeel dat de wielen "los" hangen.Tom schreef:grote vraag is natuurlijk ook wil je een vier of een twee-kolommer? Ze hebben beide de voor en de nadelen
Daarentegen is een 4 koloms een stuk stabieler en is het makkelijker om aan dorpels e.d te lassen als dit moet (bij een 5 meestal wel als een beetje krokant is).

Moeilijk moeilijk... Ik denk dat ik even ga rond kijken bij wat bruggen en dan een besluit neem.
aan een brug kan je weinig verkeerd doen. Ik ben eentje gaan demonteren bij een vriend van me die een uitlatencenter heeft en die bij mij in de loods terug opgebouwd. Eitje !
Ik ben een absolute voorstander van een 2 palen brug, de armen kan je uitschuiven en em op de onderste balken nemen met rubberblokken ertussen zodanig dat je probleemloos de dorpels kan aanpakken.
Ik ben een absolute voorstander van een 2 palen brug, de armen kan je uitschuiven en em op de onderste balken nemen met rubberblokken ertussen zodanig dat je probleemloos de dorpels kan aanpakken.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
haha moet je alleen niet bij de rtc zijnHardcore RS schreef:tip: bied hier aan mensen te helpen met bijv verlagen of uitlaat vervangen kun je veel geld mee verdienen als je het hebt





ik heb een tweekoloms uit harderwijk
prima service en machtige brug
kosten inclusief plaatsen was 2750 euro
foto's genoeg in mijn projecttopics
je hebt wel genoeg hoogte nodig omdat het er een is met een bovenverbinding
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Ik zou ook voor een 2-kolommer gaan. Kleiner, handiger en wellicht ook goedkoper? 1 van de betere merken is Koni, geloof ik. Maar er zullen vast heel wat verschillende merken zijn. Geen idee... 
Als je een 2e hands 2-kolomsbrug koopt, zou ik effe kijken of er een 'drempel' tussen de kolommen zit. Zo ja, dan kan dat wel vervelend zijn bij (zeer) verlaagde auto's.

Als je een 2e hands 2-kolomsbrug koopt, zou ik effe kijken of er een 'drempel' tussen de kolommen zit. Zo ja, dan kan dat wel vervelend zijn bij (zeer) verlaagde auto's.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
koni is voor de hobby veel en veel te duur 

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
ik heb op de zaak een 2 en een 4 kolommer staan en ik neem meestal toch de vier kolommer. Ik zou waarschijnlijk ook voor een twee kolommer gaan hoor, als ik er een moet kiezen.
Voordelen 2 kolommer:
- meer ruimte rondom
- makkelijker aan de wielen werken
Nadelen 2 kolommer:
- meer "werk" om de auto te plaatsen
- ondersteuning op de dorpels met kans op schade...
- minder stabiel in sommige situaties
Voordelen 4 kolommer
- makkelijk op en afrijden
- je hebt een "werkblad" in de buurt
- stabieler
Nadelen 4 kolommer
- Duurder
- bij het werken aan de wielen moet je de auto eerst nog "opkrikken" voor of achter
en zo kun je nog wel wat dingen bedenken.
Voordelen 2 kolommer:
- meer ruimte rondom
- makkelijker aan de wielen werken
Nadelen 2 kolommer:
- meer "werk" om de auto te plaatsen
- ondersteuning op de dorpels met kans op schade...
- minder stabiel in sommige situaties
Voordelen 4 kolommer
- makkelijk op en afrijden
- je hebt een "werkblad" in de buurt
- stabieler
Nadelen 4 kolommer
- Duurder
- bij het werken aan de wielen moet je de auto eerst nog "opkrikken" voor of achter
en zo kun je nog wel wat dingen bedenken.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Die drempel kan je ook oplossen in je vloer.Merijn schreef:Ik zou ook voor een 2-kolommer gaan. Kleiner, handiger en wellicht ook goedkoper? 1 van de betere merken is Koni, geloof ik. Maar er zullen vast heel wat verschillende merken zijn. Geen idee...
Als je een 2e hands 2-kolomsbrug koopt, zou ik effe kijken of er een 'drempel' tussen de kolommen zit. Zo ja, dan kan dat wel vervelend zijn bij (zeer) verlaagde auto's.
Zelf heb ik ook een 2 kolommer tot mijn beschikking, mocht deze verplaats moeten worden wordt ie de volgende keer opgenomen in de vloer zodat je een "vlakke"oprit hebt.
Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
dit is een kwestie van de armen op de goede plek zettenTom schreef: - ondersteuning op de dorpels met kans op schade...
ik zet ze achter onder de achteras
en voor onder de balken achter je krikpunt, dus geen kans op beschadigen

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Wij hebben een 4 kolommer van marktplaats gevist: een koni voor weinâgh uit 1976 die in 2006 nog goedgekeurd is geweest. Werkt echt perfect, alleen zorg dat je em zelf demonteerd en goed inmeet alvorens te demonteren.
Setje brugsteunen erbij en je kan alles.
Voor het gevoel werkt het iig wel veel veiliger, zeker als je em telkens gewoon in de rem laat zakken. Op een 2 kolommer is de error voor verkeerd optillen wel veel groter.
Setje brugsteunen erbij en je kan alles.
Voor het gevoel werkt het iig wel veel veiliger, zeker als je em telkens gewoon in de rem laat zakken. Op een 2 kolommer is de error voor verkeerd optillen wel veel groter.
Nieuwe 2-kolommers hebben volgens mij nooit meer een drempel tussen de kolommen, maar het is wel een aardig kutwerk om je vloer erop aan te passen. Kun je beter op zoek gaan naar een brug zonder die drempel.Frits schreef:Die drempel kan je ook oplossen in je vloer.Merijn schreef:Ik zou ook voor een 2-kolommer gaan. Kleiner, handiger en wellicht ook goedkoper? 1 van de betere merken is Koni, geloof ik. Maar er zullen vast heel wat verschillende merken zijn. Geen idee...
Als je een 2e hands 2-kolomsbrug koopt, zou ik effe kijken of er een 'drempel' tussen de kolommen zit. Zo ja, dan kan dat wel vervelend zijn bij (zeer) verlaagde auto's.
Zelf heb ik ook een 2 kolommer tot mijn beschikking, mocht deze verplaats moeten worden wordt ie de volgende keer opgenomen in de vloer zodat je een "vlakke"oprit hebt.

-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
je hebt nog steeds beide soortenMerijn schreef:Nieuwe 2-kolommers hebben volgens mij nooit meer een drempel tussen de kolommen, maar het is wel een aardig kutwerk om je vloer erop aan te passen. Kun je beter op zoek gaan naar een brug zonder die drempel.Frits schreef:Die drempel kan je ook oplossen in je vloer.Merijn schreef:Ik zou ook voor een 2-kolommer gaan. Kleiner, handiger en wellicht ook goedkoper? 1 van de betere merken is Koni, geloof ik. Maar er zullen vast heel wat verschillende merken zijn. Geen idee...
Als je een 2e hands 2-kolomsbrug koopt, zou ik effe kijken of er een 'drempel' tussen de kolommen zit. Zo ja, dan kan dat wel vervelend zijn bij (zeer) verlaagde auto's.
Zelf heb ik ook een 2 kolommer tot mijn beschikking, mocht deze verplaats moeten worden wordt ie de volgende keer opgenomen in de vloer zodat je een "vlakke"oprit hebt.
heb je onder de aansturing/verbnding heb je altijd een drempel
heb je boven de aansturing heb je geen drempel
met drempel heb je wel minder hoogte nodig
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
wij hebben er een met onder verinding maart dat is echt maar 1,5 cm hoog ofzo en een paar cm breed. Kun je amper een drempel noemen en je hebt dan idd geen bovenverbinding.
En ik ben het wel met Steven eens. zoals ik al zei heb ik zelf ook altijd de voorkeur voor de 4 kolommer
En ik ben het wel met Steven eens. zoals ik al zei heb ik zelf ook altijd de voorkeur voor de 4 kolommer
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams