Aankoop Brug Hulp Gevraagd!

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Merin

Ik ga binnenkort verhuizen en ik heb mijn ouders zo ver gekregen dat ik een deel van de schuur in gebruik mag nemen. Nu wil ik een brug aanschaffen, maar wat is goed/betrouwbaar/veilig?
En de mensen die zelf een brug hebben? Hoe vaak maak je er nou echt gebruik van? Ik heb zelf een auto, maar wil een leuk hebbendingetje er bij hebben (GTT). Hier wil ik dus wel aan gaan sleutelen, maar is een brug nou echt zo superhandig?
Riël
Über-Spammer

Ja? :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Merin

Noujha das kort :P
Maargoed, wat is een goed/veilig merk? En is er onderhoud aan een brug?
Op marktplaats staan namelijk nieuwe 2 koloms, voor het bedrag van 1100 euro.

Beetje veel vragen :P Maargoed daar is het forum voor toch? 8)
Tom
Moderator
Car: MB

enkel voor prive gebruik is een jaarlijkse keuring volgens mij niet nodig. Voor een bedrijf wel en dat moet je iig een brug hebben die door de keuring heen komt :D . En een brug is zeker handig. Kijk eens goed rond en beslis niet te snel. Er zijn best bedrijven die nieuwe bruggen leveren tegen schappelijke prijzen. Tweedehands bruggen kunnen leuk zijn maar kijk uit dat je niet andermans zooi koopt. Meestal worden die dingen niet voor niets weg gedaan!
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Merin

Ok bedankt!
Ik wil ook eerst een beetje rondkijken, er zijn namelijk een hoop verschillende.

Dan nog de rest van het gereedschap aanschaffen en dan kan ik op mn eigen gemakkie een 5je nieuw leven in blazen :D (Met de hulp van het forum natuurlijk :P)
Tom
Moderator

grote vraag is natuurlijk ook wil je een vier of een twee-kolommer? Ze hebben beide de voor en de nadelen
Hardcore RS

tip: bied hier aan mensen te helpen met bijv verlagen of uitlaat vervangen kun je veel geld mee verdienen als je het hebt :worship:
Merin

Tom schreef:grote vraag is natuurlijk ook wil je een vier of een twee-kolommer? Ze hebben beide de voor en de nadelen
Hmm noujha, de 2 koloms is natuurlijk kleiner en ik vind het een voordeel dat de wielen "los" hangen.
Daarentegen is een 4 koloms een stuk stabieler en is het makkelijker om aan dorpels e.d te lassen als dit moet (bij een 5 meestal wel als een beetje krokant is).
|:
Moeilijk moeilijk... Ik denk dat ik even ga rond kijken bij wat bruggen en dan een besluit neem.
Gast

aan een brug kan je weinig verkeerd doen. Ik ben eentje gaan demonteren bij een vriend van me die een uitlatencenter heeft en die bij mij in de loods terug opgebouwd. Eitje !

Ik ben een absolute voorstander van een 2 palen brug, de armen kan je uitschuiven en em op de onderste balken nemen met rubberblokken ertussen zodanig dat je probleemloos de dorpels kan aanpakken.
KoenGTT

Jo heeft helemaal gelijk! Me vader heeft ook een twee koloms in de garage. Met een twee koloms heb je veel meer ruimte en zicht (Y)
Voor prive gebruik is geen keuring nodig... succes met de aanschaf :)
R5GTT phase2
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

Hardcore RS schreef:tip: bied hier aan mensen te helpen met bijv verlagen of uitlaat vervangen kun je veel geld mee verdienen als je het hebt :worship:
haha moet je alleen niet bij de rtc zijn :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

ik heb een tweekoloms uit harderwijk
prima service en machtige brug
kosten inclusief plaatsen was 2750 euro
foto's genoeg in mijn projecttopics
je hebt wel genoeg hoogte nodig omdat het er een is met een bovenverbinding
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Ik zou ook voor een 2-kolommer gaan. Kleiner, handiger en wellicht ook goedkoper? 1 van de betere merken is Koni, geloof ik. Maar er zullen vast heel wat verschillende merken zijn. Geen idee... :)

Als je een 2e hands 2-kolomsbrug koopt, zou ik effe kijken of er een 'drempel' tussen de kolommen zit. Zo ja, dan kan dat wel vervelend zijn bij (zeer) verlaagde auto's.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

koni is voor de hobby veel en veel te duur (N)
Tom
Moderator

ik heb op de zaak een 2 en een 4 kolommer staan en ik neem meestal toch de vier kolommer. Ik zou waarschijnlijk ook voor een twee kolommer gaan hoor, als ik er een moet kiezen.

Voordelen 2 kolommer:
- meer ruimte rondom
- makkelijker aan de wielen werken
Nadelen 2 kolommer:
- meer "werk" om de auto te plaatsen
- ondersteuning op de dorpels met kans op schade...
- minder stabiel in sommige situaties

Voordelen 4 kolommer
- makkelijk op en afrijden
- je hebt een "werkblad" in de buurt
- stabieler
Nadelen 4 kolommer
- Duurder
- bij het werken aan de wielen moet je de auto eerst nog "opkrikken" voor of achter

en zo kun je nog wel wat dingen bedenken.
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Merijn schreef:Ik zou ook voor een 2-kolommer gaan. Kleiner, handiger en wellicht ook goedkoper? 1 van de betere merken is Koni, geloof ik. Maar er zullen vast heel wat verschillende merken zijn. Geen idee... :)

Als je een 2e hands 2-kolomsbrug koopt, zou ik effe kijken of er een 'drempel' tussen de kolommen zit. Zo ja, dan kan dat wel vervelend zijn bij (zeer) verlaagde auto's.
Die drempel kan je ook oplossen in je vloer.

Zelf heb ik ook een 2 kolommer tot mijn beschikking, mocht deze verplaats moeten worden wordt ie de volgende keer opgenomen in de vloer zodat je een "vlakke"oprit hebt. :wink:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Tom schreef: - ondersteuning op de dorpels met kans op schade...
dit is een kwestie van de armen op de goede plek zetten
ik zet ze achter onder de achteras
en voor onder de balken achter je krikpunt, dus geen kans op beschadigen (Y)
Tom
Moderator

er zijn altijd wel momenten waarop je ze een keer op de rand pakt! niet dat dat altijd slecht is maar bij die oude reno frikadellen kan dat wel eens minder goed zijn.
Steven
Car: M536

Wij hebben een 4 kolommer van marktplaats gevist: een koni voor weinâgh uit 1976 die in 2006 nog goedgekeurd is geweest. Werkt echt perfect, alleen zorg dat je em zelf demonteerd en goed inmeet alvorens te demonteren.
Setje brugsteunen erbij en je kan alles.

Voor het gevoel werkt het iig wel veel veiliger, zeker als je em telkens gewoon in de rem laat zakken. Op een 2 kolommer is de error voor verkeerd optillen wel veel groter.
Merijn
Über-Spammer

Frits schreef:
Merijn schreef:Ik zou ook voor een 2-kolommer gaan. Kleiner, handiger en wellicht ook goedkoper? 1 van de betere merken is Koni, geloof ik. Maar er zullen vast heel wat verschillende merken zijn. Geen idee... :)

Zelf heb ik ook een 2 kolommer tot mijn beschikking, mocht deze verplaats moeten worden wordt ie de volgende keer opgenomen in de vloer zodat je een "vlakke"oprit hebt. :wink:
Nieuwe 2-kolommers hebben volgens mij nooit meer een drempel tussen de kolommen, maar het is wel een aardig kutwerk om je vloer erop aan te passen. Kun je beter op zoek gaan naar een brug zonder die drempel. :P
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Merijn schreef:
Frits schreef:

Nieuwe 2-kolommers hebben volgens mij nooit meer een drempel tussen de kolommen, maar het is wel een aardig kutwerk om je vloer erop aan te passen. Kun je beter op zoek gaan naar een brug zonder die drempel. :P
je hebt nog steeds beide soorten
heb je onder de aansturing/verbnding heb je altijd een drempel
heb je boven de aansturing heb je geen drempel

met drempel heb je wel minder hoogte nodig
Merijn
Über-Spammer

Ahaaaa... Weer wat geleerd. :)
AnthonyR
Moderator
Contacteer:

Wij hebben er 1 met drempel aangezien zo'n boven verbinding als luco heeft niet past :)
Tom
Moderator

wij hebben er een met onder verinding maart dat is echt maar 1,5 cm hoog ofzo en een paar cm breed. Kun je amper een drempel noemen en je hebt dan idd geen bovenverbinding.

En ik ben het wel met Steven eens. zoals ik al zei heb ik zelf ook altijd de voorkeur voor de 4 kolommer
Plaats reactie