Jij had toch ook de 'mabo' klauwen Tom?!Tom schreef:ik bedoelde eigenlijk met andere klauwen erbij. En origineel is echt niet voldoende als je een potje gaat sturen of het circuit op wil gaan.
[Grotere Remmen]
Op wie geef je nu eigenlijk af Jo? Ik had de set van JL en dat waren precies dezelfde brackets als van K-tec alleen dan met TXI schijven. En kep die set van K-tec eens op een clio geprobeert, dat haalde het in de verste verte niet bij Jeroen's samengestelde set.
En die alu brackets krijg je echt niet stuk hoor, die zijn dikker als menig bracket die ik heb gezien.
En idd serieuze remmen kosten geld, maar een big brake is een leuke goedkope oplossing.
En die alu brackets krijg je echt niet stuk hoor, die zijn dikker als menig bracket die ik heb gezien.
En idd serieuze remmen kosten geld, maar een big brake is een leuke goedkope oplossing.
Ik heb hele goede ervaring (15000 km) met clio RS remmen op een 19 16V cabrio.
De auto weegt 1170 kg en kan betere remmen goed gebruiken.
Met de RS remmen hebben de wielen tot nu toe (voornamelijk op droog wegdek) nog nooit geblokkeerd.
Mij heeft het ongeveer 400 Euro gekost. Dit is remklauwen/blokken/schijven, andere hoofdremcilinder, adaptor platen van Bart. Het frezen van de fusees was gratis. Zie eventueel mijn artikel in renault1916V. Ik kan het iedereen aanraden. Het remt super! Ik weet ook wel dat er nog mooiere remmen te koop zijn, maar laten we eerlijk zijn, De grote BMW's 7-serie hebben ook meestal gewoon een-zuiger remklauwen voor en dat remt ook hard.
Voor hen die goedkoop nog harder willen remmen is de remklauw van peugeot 406 misschien wat. Die heeft zelfs een zuiger van 57mm.
De auto weegt 1170 kg en kan betere remmen goed gebruiken.
Met de RS remmen hebben de wielen tot nu toe (voornamelijk op droog wegdek) nog nooit geblokkeerd.
Mij heeft het ongeveer 400 Euro gekost. Dit is remklauwen/blokken/schijven, andere hoofdremcilinder, adaptor platen van Bart. Het frezen van de fusees was gratis. Zie eventueel mijn artikel in renault1916V. Ik kan het iedereen aanraden. Het remt super! Ik weet ook wel dat er nog mooiere remmen te koop zijn, maar laten we eerlijk zijn, De grote BMW's 7-serie hebben ook meestal gewoon een-zuiger remklauwen voor en dat remt ook hard.
Voor hen die goedkoop nog harder willen remmen is de remklauw van peugeot 406 misschien wat. Die heeft zelfs een zuiger van 57mm.
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Eigenlijk geen idee. Ik heb de set tweedehands maar ongebruikt gekocht van Dennis een paar jaar geleden. En ooit opgehaald bij Menno. Het zijn klauwen (enkele zuiger) met een grotere diameter. De set bevalt mij prima en heeft zo gek veel niet gekostantoine schreef:Jij had toch ook de 'mabo' klauwen Tom?!Tom schreef:ik bedoelde eigenlijk met andere klauwen erbij. En origineel is echt niet voldoende als je een potje gaat sturen of het circuit op wil gaan.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Waarom kijkt men niet eerst naar setje goede schijven en dito blokken op de OEM klauwen?
De originele schijven / blokken op de EVO zijn ook niet om over naar huis te schrijven. (Terwijl dit toch ook al van Brembo is.)
Ik heb er nu andere (betere) schijven en blokken onder zitten en de remcapaciteit is stukken verbeterd. In het begin zelfs nog beter, maar helaas voor straatgebruik niet te doen vanwege het overmatig piepen van de blokken.
Een BBK-kit is voor de meesten hier gewoon overkill, een enkeling nagelaten.
De originele schijven / blokken op de EVO zijn ook niet om over naar huis te schrijven. (Terwijl dit toch ook al van Brembo is.)
Ik heb er nu andere (betere) schijven en blokken onder zitten en de remcapaciteit is stukken verbeterd. In het begin zelfs nog beter, maar helaas voor straatgebruik niet te doen vanwege het overmatig piepen van de blokken.
Een BBK-kit is voor de meesten hier gewoon overkill, een enkeling nagelaten.
Het aanspreek gedrag van grotere remmen is vele malen comfortabaler dan de standaard remmen. Dit verbeter je niet of nauwelijks met andere schijven en betere blokken op het OEM systeem, omdat zuigerdiameter en schijfdiameter ongewijzigd blijven, waardoor je remmmoment en remkracht gewoon niet toeneemt. Je verbeterd enkel de wrijvingscoefficient.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
txi schijven met de rs klauwen werkt perfectSteven schreef:Op wie geef je nu eigenlijk af Jo? Ik had de set van JL en dat waren precies dezelfde brackets als van K-tec alleen dan met TXI schijven. En kep die set van K-tec eens op een clio geprobeert, dat haalde het in de verste verte niet bij Jeroen's samengestelde set.
En die alu brackets krijg je echt niet stuk hoor, die zijn dikker als menig bracket die ik heb gezien.
En idd serieuze remmen kosten geld, maar een big brake is een leuke goedkope oplossing.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
en daarmee is alles gezegd: RS klauwen !
Stevo, ik geef het op niemand af. Ik had het "big brakes topic", dat gesloten werd, vluchtig doorgelezen en vandaar ik hier en daar wat gequoted had.
Kvind al dat gezwam en gedoe leuk praten voor aan de toog, maar als we spreken over een degelijk remsysteem hoort het clio of 19 gedoe daar niet bij.
Bart heeft het niet beter kunnen verwoorden.
Stevo, ik geef het op niemand af. Ik had het "big brakes topic", dat gesloten werd, vluchtig doorgelezen en vandaar ik hier en daar wat gequoted had.
Kvind al dat gezwam en gedoe leuk praten voor aan de toog, maar als we spreken over een degelijk remsysteem hoort het clio of 19 gedoe daar niet bij.
Bart heeft het niet beter kunnen verwoorden.
Toch is die 285 kit een hele simpele, goedkope en een echte bang for bug upgrade. En het kost maar een fractie meer als een EBC set met van die bling gegroefde schijven met greenstuff blokken
Dan praat je pas over troep.
Tuurlijk is er veel beter en ik zou ook een RS set nemen of iets 4-pots, maar met die 285 en DS2500 kon ik zo serieus hard remmen dat ik na 2x 200-100 echt koppijn kon krijgen, nou dan trek je wel aardig wat G's hoor.
Maargoed op mijn corolla komt straks 260 mm met 4 pots alu RX7 klauwen en op een mooi gefreesde alu bracket
Btw past een RS schijf met klauw toevallig in 1x op een Laguna 1? Ik rijd nu nog met 260mm's rond (remt wel goed overigens).

Tuurlijk is er veel beter en ik zou ook een RS set nemen of iets 4-pots, maar met die 285 en DS2500 kon ik zo serieus hard remmen dat ik na 2x 200-100 echt koppijn kon krijgen, nou dan trek je wel aardig wat G's hoor.
Maargoed op mijn corolla komt straks 260 mm met 4 pots alu RX7 klauwen en op een mooi gefreesde alu bracket

Btw past een RS schijf met klauw toevallig in 1x op een Laguna 1? Ik rijd nu nog met 260mm's rond (remt wel goed overigens).
dan moet je eens naar de offset van de schijf zelf kijken, of aan arco de maten vragen van beiden 
-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
Dan zullen het wel de zelfde zijnTom schreef:Eigenlijk geen idee. Ik heb de set tweedehands maar ongebruikt gekocht van Dennis een paar jaar geleden. En ooit opgehaald bij Menno. Het zijn klauwen (enkele zuiger) met een grotere diameter. De set bevalt mij prima en heeft zo gek veel niet gekostantoine schreef:Jij had toch ook de 'mabo' klauwen Tom?!Tom schreef:ik bedoelde eigenlijk met andere klauwen erbij. En origineel is echt niet voldoende als je een potje gaat sturen of het circuit op wil gaan.

- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Ik zet het hier maar even neer, al weet ik dat het er niet hoort. Ik heb een probleem. Zoals een paar van jullie weten ga ik meedoen met de Amsterdam-Dakar Challenge. Ikdoe mee met een Isuzu Trooper. Maar nu heb ik een probleem met het remsysteem.
Als ik rem, dan heb ik de eerste keer dat ik de rem intrap, weinig tot geen pedaaldruk en druk ik pedaal tegen de bodem. Als ik dan nog een keer trap heb ik wel remdruk. De auto remt wel bij de eerste keer trappen(dus zonder remdruk). We hebben het systeem al meerdere malen ontlucht, dus daar kan het niet aan liggen. Wat zou het kunnen zijn?
Ik hoop dat jullie wat weten. Alvast bedankt!
Als ik rem, dan heb ik de eerste keer dat ik de rem intrap, weinig tot geen pedaaldruk en druk ik pedaal tegen de bodem. Als ik dan nog een keer trap heb ik wel remdruk. De auto remt wel bij de eerste keer trappen(dus zonder remdruk). We hebben het systeem al meerdere malen ontlucht, dus daar kan het niet aan liggen. Wat zou het kunnen zijn?
Ik hoop dat jullie wat weten. Alvast bedankt!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
paar keer pompen en het pedaal een nacht onder druk zetten, dan komen de hele kleine luchtbelletjes die er nog inzitten vanzelf naar boven
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
ik meen het serieus, vorige week heb ik hetzelfde ondervonden. Dan heb ik de elektrische ontluchter erbij gehaald en op 10 minuten was de klus geklaard. Komt nog bij dat ik meer druk dan ooit op het pedaal heb.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
ja jo maar niet iedereen heeft zon mooi apparaat
de manier die ik omschrijf duurt langer maar werkt ook goed

de manier die ik omschrijf duurt langer maar werkt ook goed
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
in principe heeft elke degelijke garage zoiets in huis Luco. Ik weet wat het is om remmen en koppeling te ontluchten en na 10 minuten wederom met een plat pedaal te staan... 

Toch moet het makkelijk te bouwen zijn, zo'n remmen ontluchter.
Dop nemen van een vaatje, slang erop fixen goed afsluitend, iets construeren waar je druk op kan zetten met remvloestof erin en kraantje, barretje druk erop zetten en ontluchten maar...?
Dop nemen van een vaatje, slang erop fixen goed afsluitend, iets construeren waar je druk op kan zetten met remvloestof erin en kraantje, barretje druk erop zetten en ontluchten maar...?
dat heb ik eerst gehad, probleem is dat je bij het opdrukken van het vaatje wederom luchtbellen creërt. En dat was geen zelf fabrikage maar eentje van bendix.
Die isizu zal wel gewoon een lekke hoofdremcilinder hebben, dat is geen gewone lucht in je systeem.
Ga maar vast langs de automatzaak of de sloop...
Verder ontlucht ik nog steeds met 2 man en met alle autos die ik tot nu toe gedaan heb nooit problemen gehad. Zo'n zelfbouw druksysteempje heb ik ook wel es gehad, maar vooral voor de achterkant is dat veel te traag. Gewoon ouderwets pompen, systeem op druk zetten en zo de boel eruit spuiten.
Rem een nacht lang onder druk laten staan duurt ook natuurlijk veel te lang
Ga maar vast langs de automatzaak of de sloop...
Verder ontlucht ik nog steeds met 2 man en met alle autos die ik tot nu toe gedaan heb nooit problemen gehad. Zo'n zelfbouw druksysteempje heb ik ook wel es gehad, maar vooral voor de achterkant is dat veel te traag. Gewoon ouderwets pompen, systeem op druk zetten en zo de boel eruit spuiten.
Rem een nacht lang onder druk laten staan duurt ook natuurlijk veel te lang

Nee maar jij hebt het over de koppeling toch?
Weet best dat er systemen zijn waar het echt niet gaat, maar die Isizu is zo goed als duidelijk gevalletje lekke HRC. Durf ik wel een krat bier op in te zetten.
Verder is elke doorsnee reno hier prima op de ouderwetse manier te ontluchten, daar heb je echt geen funky systemen voor te hebben.
Weet best dat er systemen zijn waar het echt niet gaat, maar die Isizu is zo goed als duidelijk gevalletje lekke HRC. Durf ik wel een krat bier op in te zetten.
Verder is elke doorsnee reno hier prima op de ouderwetse manier te ontluchten, daar heb je echt geen funky systemen voor te hebben.
Ik doe het niet meer zonder, ik gebruik zo'n groot vat, zet m aan, en is ontlucht en ververst tegelijk, alleen nippels open draaien.
Sneller gaat echt niet.
Sneller gaat echt niet.
Ik had laatst een espace die ik niet handmatig ontlucht kreeg. Toen toch maar het apparaat erop gezet, en toen had ik het zo voor elkaar. Voor mij de eerste keer bij een reno dat ik het niet handmatig voor elkaar kreeg.
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Bedankt voor alle tips
Kan ik ook testen of de hoofdremcilinder kapot is, of gewoon andere halen, monteren en kijken of ie beter remt?
Ik zal eerst Luco's manier even proberen. Ff een nachtje flink op druk.
Allemaal bedankt!

Ik zal eerst Luco's manier even proberen. Ff een nachtje flink op druk.
Allemaal bedankt!
Je moet er een hebben met veel remvloeistofvoorraad.
Alleen lucht is ook kut, omdat je wanneer je de boel ververst, tochvergeet het niveau te checken.
Dat is ook klote,a ls je het handmatig doet. Pomp pomp 'los' pssjj 'vast' pomp pomp etc etc en dan moet mannetje nummer 3 kijken of t vaatje niet leeg is
. Wat n ge-eikel 
Alleen lucht is ook kut, omdat je wanneer je de boel ververst, tochvergeet het niveau te checken.
Dat is ook klote,a ls je het handmatig doet. Pomp pomp 'los' pssjj 'vast' pomp pomp etc etc en dan moet mannetje nummer 3 kijken of t vaatje niet leeg is


even verder over de remmen. Ik heb dus zeer binnenkort dit, de nummers kan je terug vinden in het cupboek. Volgens mij geen verschil met de standaard nummering.
Clio RS remmerij
klauw links: 77 111 55 291
klauw rechts : 77 111 55 290
schijven L&R 280/24 : 77 111 55 586
Blokken DS2500 : 77 111 29 522
Nu wil ik even vragen of die RS schijven kant en klaar op de 5,clio's,19's passen ?
Indien niet is het nutteloos ze mee te brengen.
Clio RS remmerij
klauw links: 77 111 55 291
klauw rechts : 77 111 55 290
schijven L&R 280/24 : 77 111 55 586
Blokken DS2500 : 77 111 29 522
Nu wil ik even vragen of die RS schijven kant en klaar op de 5,clio's,19's passen ?
Indien niet is het nutteloos ze mee te brengen.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
net een setje van midlock gehaaldXabre schreef:heb er eentje waar 1 liter in kan, prima voor 1x alles verversen bij de 19
flesje met allerlei slangetjes enzo
morgen maar eens lezen hoe dat werkt
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
ik zal morgen (ALS IK TIJD HEB) mijn setje ff posten en de gebruiksaanwijzing proberen te scannen 

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.