Clio RS '00 Motorsteun

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
franx

Laatst sparak ik weer iemand over de beruchte motorsteunen. Zijn ervaring was toch ook weer de lange pen die los zat aan de steun onder de accu.
Ik ga binnenkort even naar de mijne kijken en zal posten of het de moeite waard was
Hardcore RS

thx hoop dat dr wat uit komt, mn clio voelt een beetje zo aan van als je em op zn flikker geeft dat ie uit elkaar valt :( is echt geen fijn gevoel daarom rijd ik er niet echt lekker in (N)
demcon

ik heb zelfde probleem met mijn clio rs uit 2001, hard optrekken en je hoort het klapperen, ik dacht zelf aan de veren of zoiets dergelijks, je kunt het eigenlijk heel makkelijk oplossen door NIET MEER HARD OPTREKKEN.
Hardcore RS

demcon schreef:ik heb zelfde probleem met mijn clio rs uit 2001, hard optrekken en je hoort het klapperen, ik dacht zelf aan de veren of zoiets dergelijks, je kunt het eigenlijk heel makkelijk oplossen door NIET MEER HARD OPTREKKEN.
daarom koop je ook een RS he |: |:
demcon

je kunt ook hard optrekken zonder wielspin, dan hoor je trouwens bij mij geen geklapper, en dan ben je nog sneller weg dan die andere (hardcore) RS
Hardcore RS

haha ja dat doe ik ook aleen als er dan na 4000 rpm ofzo in zn 1 dan gaatie klappere
hpeeters

ik trek ook op zonder wheelspin en dan gaat ie ook gewoon klapperen, zo vanaf de 4000rpm ja.. ook als je 'm eerst in de 1 bijvoorbeeld vanuit 10km/u laat lopen en dan vol optrekt gaat ie klapperen. wel niet altijd, maar het merendeel wel.

uiteraard bij rustig optrekken klappert er nieks, heeft verder ook niets met wheelspin te maken.
Hardcore RS

jep klopt
alexandros RS

Group_N steun monteren ( onder bij versnellingsbak), bij mijn vorige RS had ik er ook last van en na montage N steun was het zo goed als weg! Je krijgt wel veel meer vibratie's in je auto bij stationair draaien wat ik eigenlijk wel een groot nadeel vond. Als je wat gedoseerd gas geeft in de eerste versnelling dan kan je ook erg goed zonder het klapperen snel van zijn plaats komen. Je moet de auto echt leren kennen. Bij mijn huidige phase 2 heb ik er veel minder last van. Denk dat de banden keuze hier ook een rol in speelt...Rijd zelf naar alle tevredenheid met exalto 2 en vind dit voor onder de RS echt 1 van de betere banden. (ervaring met Toyo t1r, dunlop sport 9000, Michelin sport,contisport contact,Federal,uniroyal rainsport....

Suc6
Hardcore RS

thx:D weet je nog waar je die motorsteunen kan krijgen?
alexandros RS

Hardcore RS schreef:thx:D weet je nog waar je die motorsteunen kan krijgen?
Bij de dealer.....geloof rond de 150 pleuro :evil:
franx

tja, en wanneer je ze rondom zou willen, dus alle 4, moet je net over de 1000 euro neerleggen.

Ik dacht deze voor die van mij aan te schaffen totdat ik de prijzen te zien kreeg.
WDV46

Ik ben het klapperende geluid grotendeels kwijt!! heb de 4 bouten van bovenste motorsteun aan de bijrijderskant los gehad en de motorsteun zover mogelijk van het schutbord af gemonteerd. (even iemand met een stuk buis de motor zover mogelijk naar voren laten drukken) Ook heb ik een 4 mm dik plaatje tussen deze motorsteun gedrukt, ook weer aan de kant van het schutbord, met als resultaat dat de motor zover mogelijk naar voren zit op die kant. En hoor nu eindelijk weer de motor boven de 4500 rpm!!
Hardcore RS

hmm is het echt dus alleen die steun aan de bijrijderskant?

of is het ook die onder de accu en die bij de versnellingsbak?
franx

Ik heb die steun onder de accu gecontrolleerd, deze (pen) zat nog vast dus die was het niet.

Mijn baksteun (die dog-mount) is zowiezo niet best meer (jaartje oud?!?!)dus die ga ik ook vervangen.

Ben inmiddels wat wijzer geworden, wanneer de auto op de brug staat dan zie je (onder de auto staan met neus naar de neus) bij de bak links een soort vierkant blok rubber, ook een steun.

Iemand die deze vervangen heeft was van al z'n geklapper tijdens optrekken af.
Deze kostte ook maar een paar tientjes, ik ga hem zeker proberen.

wordt vervolgd... zodra H&R setje eronder gesleuteld wordt dan ga ik deze steunen vervangen en ik laat wel weten of het heeft gewerkt.
franx

wat je moet onthouden is dat het geklapper (en dan hebben we het over het echte "gebonk") bij optrekken te maken heeft met het spruitstuk dat tegen het subframe klappert.

Door je blok wat te kantelen zoals hier eerder beschreven vergroot je die afstand tussen subframe en uitlaat en dus opgelost, tijdelijk denk ik want de krachten van de motor trekken het blok uiteindelijk weer terug naar af..
Yori1985

ik heb er geen last van.
misschien een oplossing is het geluid van je radio harder zette....of komt het daar bovenuit??? :p :wink:
franx

wanneer je dit wel eens gehad hebt dan weet je dat zelfs een 30inch woofer er niet tegenop kan :wink:
Hardcore RS

heb er idd nog steeds last van en kan geen woofer tegenop nee haha, is het trouwens schadelijk? dus kan je uitlaatspruitstuk hiervan kapot gaan?
franx

volgens mij niet , spruitstuk van deze autos zijn vrij goed . Het is bij mij trouwens vrijwel verdwenen na het monteren van de H&R's

Heb ook gelezen dat door het "stuiteren" van de voorwielen bij hard acceleren de voorste veerpoten wat speling vertonen en het geklapper hierdoor ook kan komen.

Het geluid dat je krijgt bij maximaal link/rechts insturen is ook de speling in de top van de voorpoten
Hardcore RS

ok dat hoor ik inderdaad ook een soort geschraap als ik hem achteruit wil keren bijv.
franx

steunen rondom vervangen, wel een aanrader . De auto reageert/stuurt weer strakker en minder kanteling van het blok, erg prettig. Die steunen moet je gewoon regelmatig vervangen bij de RS

wanneer je trouwens de baksteun rechts (onder accu) vervangt dan zou je er een extra paar ringen tussen kunnen doen. Ik heb gemerkt dat met het aandraaien van de bout bovenop het rubber, dat het rubber gaat meedraaien en misschien bij harder aandraaien beschadigt. Die ringen voorkomen dat.
demcon

zie mijn topic over oplossing klapperen RS, want soms is het niet de motorsteun, maar de stabilisatorstang onder de auto, want mijne zit tegen de frame aan, dit misschien ook omdat mijn auto iets is verlaags, 1.5 cm lager dan org. veren. dealer had het ook nog nooit eerder gezien, vonden ze raaaaaaaaaaaaaaaaar.
ARNO16V
Contacteer:

Toch vreemd, die van mij is ruim 6 cm verlaagd en dat klapperen wat jij omschrijft doet die van mij niet! :)
Laatst gewijzigd door ARNO16V op vr 15 aug 2008 20:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
GJ
Car: Megane 4 RS

Die van mij (en die was ook van 2000) deed het zowel voor als na de verlaging.
franx

uitlaatspruitstuk zit een kleine 5mm bij het subframe vandaan , dat ontwerp vraagt om klapperen.. :(

bovenste steunen losdraaien en blok naar voren trekken , daarna weer aandraaien schijnt een effectieve oplossing. Ik ga vd week bij de nieuwe steunen een paar ringen tussen de moer en rubber proberen , volgens mij wordt het dan ook wat stijver bovenin.
Dat blok kantelt mij teveel.
Plaats reactie