Doen of niet?

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
yves86
Contacteer:

Mijn eerste vraag op dit forum na me te hebben voorgesteld...

Heb een R5 GTT op het oog uit '88. Hij staat volledig gestript. De carrosserie is volledig onder handen genomen, roest is weggeslepen, volledig herspoten,... Zit nieuwe startmotor op en alternator, zijn vele stukken in het motorruim behaldeld tegen roest, zoals de rempomp,...
Kortom er is geen spat roest meer aan.
De ramen zijn er wel uit(moeten er nog worden opgekit), remleidingen moeten worden vernieuwd en nog enkele van de 'kleinigheden'.
Het enige wat ik niet zo vertrouw, is dat de motor volledig is gedemonteerd, de eigenaar wou er andere (bussen?) van de cilinderwand? of toch zoiets in die aard insteken om meer turbodruk te kunnen zetten beweerd hij,... Weten jullie wat hij hiermee bedoeld en of dit goed te doen is??? De motor is wel compleet en gereviseerd...

Groeten Yves
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Allereerst: Wat moet dat ding opbrengen, want hij loopt niet en je weet dus in principe niet wat je koopt. Misschien is het wel een groot drama... :)

Ga er in ieder geval maar vanuit dat je wat geld achter de hand moet houden voor onvooziene zaken.

Wat betreft de cilinderbussen en zuigers... ja, dat zou kunnen, maar heb je niet meer informatie? Wat voor spul zit er nu in dan? Wat is er precies aan dat blok gedaan?

En niet geheel onbelangrijk: wat geeft de verkoper aan als reden van verkoop?

(Foto's doen het altijd goed hier... :P )
yves86
Contacteer:

Merijn schreef:Allereerst: Wat moet dat ding opbrengen, want hij loopt niet en je weet dus in principe niet wat je koopt. Misschien is het wel een groot drama... :)

Ga er in ieder geval maar vanuit dat je wat geld achter de hand moet houden voor onvooziene zaken.

Wat betreft de cilinderbussen en zuigers... ja, dat zou kunnen, maar heb je niet meer informatie? Wat voor spul zit er nu in dan? Wat is er precies aan dat blok gedaan?

En niet geheel onbelangrijk: wat geeft de verkoper aan als reden van verkoop?

(Foto's doen het altijd goed hier... :P )
Die wagen, die moet gewoon lopende zien te raken na x aantal tijd. Moet voor mij part niet harder dan standaard gaan,... Degene die hem nu verkoopt wou hem van uiterlijk volledig standaard laten, maar de motor serieus tunen... Aan de motor is niets gedaan, staat volledig standaard, enkel dat van die cilinderbussen en zuigers, dat wou hij vervangen om meer turbodruk te zetten, de originele zitten er nog in/op maar hij raadde me aan om ze toch te veranderen omdat de motor nu toch uit elkaar ligt, klopt dit? Verder is de koppeling die erop zit eentje van een clio Williams maakte hij me wijs, kan dit?
Foto's heb ik niet maar geloof me, was super gerestaureerd , lag sinds enkele weken een nieuwe laklaag op en waar roest was --> uitgeslepen en strak gemaakt.
Reden van verkoop--> hij had gedacht dat alles vlugger zou gaan om deze auto op te maken, hij heeft er het geduld niet voor (had dit zwaar onderschat) en de tijd...
bart gt turbo
Contacteer:

ja kaske zal wel in orde zijn , maar daar rijd een gt niet mee hoor :lol:
probeer toch wat meer uitleg van de motor te verschaffen en dan gaan ze je hier veel meer kunnen advies geven
dat van die koppeling zou kunnen , heb altijd met versterke koppelingen gereden van bij BENNY RAEPERS ( wel bekend in belgie ) en dat was ook niet van ee originele gtt , maar was drukgroep en zo van een ander renault model
grtz bart
yves86
Contacteer:

Na alles op een rijtje gezet te hebben toch maar het volgende besloten, degene waar ik het topic over ben begonnen heb ik wijs genoeg laten staan, vond dit toch net iets te vaag klinken...

Dus vandaag een andere GTT gaan bekijken en gekocht (L)
Heb de wagen aan een mooie prijs kunnen kopen, wat wel met zich meebrengt dat er nog wat werk aan is.
Aandachtpunten:
1: Startmotor heeft het begeven, er is een nieuwe bij die aanslaat, maar het probleem zou in de kabelboom/ of contactslot? zitten...
2: Vorige eigenaar heeft er de veren vooraan een stuk afgezaagd om hem te laten zakken (N)
3: Afgekeurd voor 2 kleine roestplekken bovenaan de wielkassen vooraan...
4: Km teller werkt niet meer.

Dit is zo ongeveer het belangrijkste, verder staan er vele nieuwe onderdelen op en motor is gereviseerd, behalve turbo, maakt een klein 'piep' geluidje.

Zo, pics volgen nog.
Enige tips om deze mankementen op te lossen?

Groeten Yves
oldskool

Aan div. mensen gaan vragen of die tijd en zin hebben om er aan te beginnen.
Anders eens op de RCB site het zelfde vragen die mensen wonen iets dichter by .
Plaats reactie