Brandstofpomp Alpine le Mans
hoi iedereen, wil bij mijn le mans iets veranderen aan mijn brandstofpompen. een alpine v6 turbo heeft normaal gezien een kleine brandstofpomp (hulppomp) vooraan, en die pomp dan brandstof van de hoofdtank naar de kleine brandstoftank die rechtsachteraan in de versnellingsbaktunnel zit gemonteerd en op die tank is dan de eigenlijke hoofdbrandstofpomp aangesloten die de injectors voorziet van brandstof. nu mijn vraag: ik wil nu gewoon 1 brandstofpomp willen plaatsen (eentje met een behoorlijk debiet) die de brandstof rechtstreeks van de grote tank pomp naar de brandstofrail van de injectoren. KAN DIT WERKEN?????
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
Ik heb je titel even aangepast, schreeuwen (hoofdletters) is niet nodig 

-
- Über-Spammer
lijkt me lastig worden.
de pomp die je wilt weglaten pompt de benzine van voor naar achter. wanneer je enkel achter die pomp zou plaatsen heb je kans dat je je tank nooit leeg krijgt. wat je wel kan doen is je pomp naar voor verplaatsen, de achterste tank+pomp weglaten, en een leiding van voor naar achter leggen. maar of dat is wat je wilde horen......
de pomp die je wilt weglaten pompt de benzine van voor naar achter. wanneer je enkel achter die pomp zou plaatsen heb je kans dat je je tank nooit leeg krijgt. wat je wel kan doen is je pomp naar voor verplaatsen, de achterste tank+pomp weglaten, en een leiding van voor naar achter leggen. maar of dat is wat je wilde horen......
hoi J-P-S ,dat was ook wat ik in gedachte had. een hoogbebietpomp vooraan en dan een leiding rechtstreeks naar de brandstofrail en dan de retoer rechtstreeks terug naar de tank. denk wel dat dat moet lukkenJ-P-S schreef:lijkt me lastig worden.

-
- Über-Spammer
zou wel nog even een filter ertussenduwen voordat je bij je rail bent, kan nooit kwaad. ik denk zelfs dat die er nog ergens tussen zit?
een filter zet ik er zeker tussen. wil zoveel mogelijk gewicht naar de neus brengen of beter gezegd van de achterkant weglaten. alpines hebben nogal last van "licht op de neus" worden bij hogere snelheid. heb al mijn reservewiel voor liggen, auto 4cm laten zakken, en hou de tank altijd redelijk vol. auto reed zo een stuk veiliger. het is daarom dat ik die brandstoftank rechtsachter wil weglaten. wil de auto zo een 150kg lichter krijgen.J-P-S schreef:zou wel nog even een filter ertussenduwen voordat je bij je rail bent, kan nooit kwaad. ik denk zelfs dat die er nog ergens tussen zit?
Succes,alex schreef:wil de auto zo een 150kg lichter krijgen.
ben erg benieuwd wat je allemaal wilt weglaten.
Met het verplaatsen van de pomp ga je de gewichtsverdeling
echt niet zo dramatisch veranderen.
Sporing bij hoge snelheden moet je gaan zoeken in je draagarmrubbers,
dit icm verlagen levert je een veel betere wegligging op.
Vervang je oude draagarmen maar eens voor vernieuwde,
verkrijgbaar bij o.a. Jaap Reit van de ARCN.
Ook is het type band erg van invloed op de wegligging,
hier valt ook veel te winnen qua wegligging/rijgedrag.
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
ze hebben niet voor niks twee pompen erin zitten
kan wel werken, maar als je het voor gewichtsbesparing doet kan je beter de uitlaat eronderuit slopen
dat ding weegt dieplood
die vernieuwde draagarmen ben ik niet zo over te spreken
is en blijft slappe zooi
gewichtsbesparing zal voor de rest niet meevallen
meeste gewicht is blok+bak
kan wel werken, maar als je het voor gewichtsbesparing doet kan je beter de uitlaat eronderuit slopen
dat ding weegt dieplood

die vernieuwde draagarmen ben ik niet zo over te spreken
is en blijft slappe zooi

gewichtsbesparing zal voor de rest niet meevallen
meeste gewicht is blok+bak
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
met die pompen dat moet lukken. de pomp naar voor plaatsen help altijd een beetje (alle beetjes helpen). heb nieuwe draagarmen rondom dus de ophanging is dik in orde. orgineel is een V6 TURBO gewoon te zwaar achteraan en staat de auto te hoog van de grond. het verlagen heeft al wonderen gedaan. uitlaat was ik ook van plan om die te vervangen door iets anders. heb de kat ook al weggelaten en dan kun je ook weer de hitteschild weglaten enz...... auto moet en zal 150kg lichter worden. voor mij hoeft de auto niet orgineel te blijven ook al is het een le mans.