Hallo knutselvrienden,
Ik wil in mijn Clio 1.4 8v van 1999 een wat zwaardere motor plaatsen, om problemen qua startonderbreking te omzeilen en wegens goede beschikbaarheid is mijn keus gevallen op de F7P (1.8 16v).
Is er iemand die dit eerder heeft gedaan en op welke specifieke dingen moet ik letten?
En om het interressant te maken, de auto rijd op gas (g3) met een vialle ams verdamper systeem.......
Graag jullie iedeën hierover.
Bij voorbaat dank.
F7P in ClioII??
-
- Über-Spammer
ik weet dat er ooit eens een cup clio geweest is op gas, maar wat ervoor is aangepast durf ik niet te zeggen.
wellicht kan een gas rijdend iemand hier meer over vertellen
wel een leuk project

wellicht kan een gas rijdend iemand hier meer over vertellen

wel een leuk project

G3 is officieel niet mogelijk.
-
- Über-Spammer
waar zit hem dat precies in? het temperatuurverschil tijdens verbranding?
Nee, dat er voor die motor geen G3-systemen bestaanJ-P-S schreef:waar zit hem dat precies in? het temperatuurverschil tijdens verbranding?

maar dat maakt geen fuck uit, als d'r al G3 op die auto zit, kan je d'r gewoon een andere motor in zetten. Officieel niet, maar in de praktijk wel 
Die F7P doet 't prima op gas. Kleppen zijn keihard, no problem. Zo'n AMS systeem krijg je zo aan de praat, als je maar een goed mengstuk voor je F7P hebt. Je smoort 'm daar wel mee, das voor zo'n toerenmotor wel jammer, maar a'la.

Die F7P doet 't prima op gas. Kleppen zijn keihard, no problem. Zo'n AMS systeem krijg je zo aan de praat, als je maar een goed mengstuk voor je F7P hebt. Je smoort 'm daar wel mee, das voor zo'n toerenmotor wel jammer, maar a'la.
rev it like a rental
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Er zit hier op het forum iemand die een zwarte Clio II rijdt met daarin een 1.8 16V. Ben alleen even zijn naam kwijt
Hij komt in elk geval uit Arnhem. Hij heeft van die chromen velgen eronder...iemand toevallig weet wie ik bedoel?

-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Ja dat wel, maar hoe hij heet... Dr is wel een topic over ergens.MartijnG schreef:Er zit hier op het forum iemand die een zwarte Clio II rijdt met daarin een 1.8 16V. Ben alleen even zijn naam kwijtHij komt in elk geval uit Arnhem. Hij heeft van die chromen velgen eronder...iemand toevallig weet wie ik bedoel?
Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
die staat te koop om mp ergens

Weer zo'n wereldvreemd persoon 

Bedankt voor de al dan niet zinnige reacties.
Heeft iemand een idee wat er veranderd moet worden aan de stuurbekrachtingspomp en uitlaat?
Bij de rest zie ik geen problemen ontstaan, maar zal nog wel even de capaciteit van mijn verdamper uitzoeken...
groeten, Arjen.
Heeft iemand een idee wat er veranderd moet worden aan de stuurbekrachtingspomp en uitlaat?
Bij de rest zie ik geen problemen ontstaan, maar zal nog wel even de capaciteit van mijn verdamper uitzoeken...
groeten, Arjen.
-
Is haast niet te zeggen voor iemand die deze swap niet heeft uitgevoerd. Gewoon blok erin hangen, en kijken hoe je die dingen fixt.
1 tip: pak een F7P van een clio, niet van een 19.
Die is volgens mij net wat compacter (vooral qua stuurbekrachtiging/dynamo, wat misschien handig is in de (ook) kleine ClioII motorruimte)
Die is volgens mij net wat compacter (vooral qua stuurbekrachtiging/dynamo, wat misschien handig is in de (ook) kleine ClioII motorruimte)
-
- Über-Spammer
je zult je uitlaat denk ik ook wat aan moeten passen. probeer gewoon het 16v spruitstuk met voorpijp passend te krijgen op de rest.
-
- Car: R19.R
Als het goed is, is het uitlaatspruit stuk ook anderscanonballman schreef:Is haast niet te zeggen voor iemand die deze swap niet heeft uitgevoerd. Gewoon blok erin hangen, en kijken hoe je die dingen fixt.
-
- Über-Spammer
van een 19 en clio? spruitstuk is hetzelfde volgens mij 
-
- Über-Spammer
spruitstuk wel maar de voorpijp is anders (tenminste ik heb 2 verschillende te liggen)
-
Dat kan ook nog, er iets in elk geval anders, een 19 blok past niet in een clio zonder die aanpassing aan de uitlaatkant v/d motor 

-
- Über-Spammer
zet voor de grap eens een clio blok naast die van de 19 dan zie je pas echt de grote verschillen (weet je wat dat kan ik binnenkort wel even doen
)

-
Maak gelijk een fotoGabri van der Veen schreef:zet voor de grap eens een clio blok naast die van de 19 dan zie je pas echt de grote verschillen (weet je wat dat kan ik binnenkort wel even doen)

-
- Über-Spammer
ja eigenlijk alles
zoals reinier zei: begin met een clio blok, das net even compacter allemaal 

Ik zou niet weten of ik dat blok erin zou hangen. Oud blokkie en standaard niet echt megabruut.
Dus zou eigenlijk alleen daaraan beginnen als het blok enigzins aangepast is, anders zou ik er denk ik weinig aan doen.
Dus zou eigenlijk alleen daaraan beginnen als het blok enigzins aangepast is, anders zou ik er denk ik weinig aan doen.
-
Een 1.8 16V is toch echt wel even een stuk sneller als een 1.4 8v.
Als ie er nou een 1.6 16v of iets dergelijks in wou zetten (wat meer op zuinigheid gericht is) dan zou ik het ook niet doen nee, dan is het verschil niet echt groot. maar van zo'n 80 pk naar 140 hoogtoerig pk's, dat is toch wel lekker
Denk trouwens wel dat je je remmerij moet aanpassen, die zal er niet op berekend zijn.
Als ie er nou een 1.6 16v of iets dergelijks in wou zetten (wat meer op zuinigheid gericht is) dan zou ik het ook niet doen nee, dan is het verschil niet echt groot. maar van zo'n 80 pk naar 140 hoogtoerig pk's, dat is toch wel lekker

Denk trouwens wel dat je je remmerij moet aanpassen, die zal er niet op berekend zijn.
Een 1.6 16v leek me ook wel wat maar is lastiger in te bouwen wat betreft de elektronische startblokkering, dan moet er ook het contactslot worden vervangen inclusief het hulp-orgaan, en om dan niet met 2 sleutels rond te hoeven lopen ook nog de sloten rond-om en het infrarood gebeuren...
Mijn vader heeft een megane 1.4 16v met g3 en heeft al 250.000 km gereden zonder enige revisie alleen goed onderhoud
wel mooi die k motortjes maar niet zo handig voor mij dus...
Owja mijn auto zit al op 270.000 km
(met een ruil motor)...
Remsysteem is gelijk aan dat van een megane coupe 2.0 8v dus moet wel goed gaan (ben geen straat-racer).
Heeft iemand nog een "fris" en compleet clio 16v blokje liggen met kabelboom en computer???
Mijn vader heeft een megane 1.4 16v met g3 en heeft al 250.000 km gereden zonder enige revisie alleen goed onderhoud

Owja mijn auto zit al op 270.000 km

Remsysteem is gelijk aan dat van een megane coupe 2.0 8v dus moet wel goed gaan (ben geen straat-racer).
Heeft iemand nog een "fris" en compleet clio 16v blokje liggen met kabelboom en computer???
-
een frisse 1800 vinden zal niet meevallen. Meesten zullen 2 ton gelopen hebben. Hebben ze minder gelopen, dan hebben ze waarschijnlijk ook 2 ton gelopen