F7P in ClioII??

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
mrass
Berichten: 8
Lid geworden op: di 11 sep 2007 0:36

Hallo knutselvrienden,

Ik wil in mijn Clio 1.4 8v van 1999 een wat zwaardere motor plaatsen, om problemen qua startonderbreking te omzeilen en wegens goede beschikbaarheid is mijn keus gevallen op de F7P (1.8 16v).
Is er iemand die dit eerder heeft gedaan en op welke specifieke dingen moet ik letten?
En om het interressant te maken, de auto rijd op gas (g3) met een vialle ams verdamper systeem.......
Graag jullie iedeën hierover.
Bij voorbaat dank.
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

ik weet dat er ooit eens een cup clio geweest is op gas, maar wat ervoor is aangepast durf ik niet te zeggen.

wellicht kan een gas rijdend iemand hier meer over vertellen :)

wel een leuk project (Y) :)
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

G3 is officieel niet mogelijk.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

waar zit hem dat precies in? het temperatuurverschil tijdens verbranding?
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Een 1.6 16V is niet eens veel langzamer dan een F7P, dus dat zou ik verspilde moeite vinden.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

J-P-S schreef:waar zit hem dat precies in? het temperatuurverschil tijdens verbranding?
Nee, dat er voor die motor geen G3-systemen bestaan :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

maar dat maakt geen fuck uit, als d'r al G3 op die auto zit, kan je d'r gewoon een andere motor in zetten. Officieel niet, maar in de praktijk wel :)

Die F7P doet 't prima op gas. Kleppen zijn keihard, no problem. Zo'n AMS systeem krijg je zo aan de praat, als je maar een goed mengstuk voor je F7P hebt. Je smoort 'm daar wel mee, das voor zo'n toerenmotor wel jammer, maar a'la.
rev it like a rental
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Er zit hier op het forum iemand die een zwarte Clio II rijdt met daarin een 1.8 16V. Ben alleen even zijn naam kwijt :~ Hij komt in elk geval uit Arnhem. Hij heeft van die chromen velgen eronder...iemand toevallig weet wie ik bedoel?
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

MartijnG schreef:Er zit hier op het forum iemand die een zwarte Clio II rijdt met daarin een 1.8 16V. Ben alleen even zijn naam kwijt :~ Hij komt in elk geval uit Arnhem. Hij heeft van die chromen velgen eronder...iemand toevallig weet wie ik bedoel?
Ja dat wel, maar hoe hij heet... Dr is wel een topic over ergens.
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

die staat te koop om mp ergens :) :wink:
Snoof
Berichten: 49
Lid geworden op: do 15 apr 2004 9:57
Locatie: Gilze

maar gas of niet, je kunt natuurlijk altijd je F7P blokkie gewoon op benzine laten rijden toch 8)

eigenlijk is gas om op te koken he :D
19 16V u.c. + Hyundai Excel
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Weer zo'n wereldvreemd persoon :~
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Snoof
Berichten: 49
Lid geworden op: do 15 apr 2004 9:57
Locatie: Gilze

Aangenaam :worship:
19 16V u.c. + Hyundai Excel
mrass
Berichten: 8
Lid geworden op: di 11 sep 2007 0:36

Bedankt voor de al dan niet zinnige reacties.
Heeft iemand een idee wat er veranderd moet worden aan de stuurbekrachtingspomp en uitlaat?
Bij de rest zie ik geen problemen ontstaan, maar zal nog wel even de capaciteit van mijn verdamper uitzoeken...

groeten, Arjen.
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Is haast niet te zeggen voor iemand die deze swap niet heeft uitgevoerd. Gewoon blok erin hangen, en kijken hoe je die dingen fixt.
1 tip: pak een F7P van een clio, niet van een 19.
Die is volgens mij net wat compacter (vooral qua stuurbekrachtiging/dynamo, wat misschien handig is in de (ook) kleine ClioII motorruimte)
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

je zult je uitlaat denk ik ook wat aan moeten passen. probeer gewoon het 16v spruitstuk met voorpijp passend te krijgen op de rest.
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

canonballman schreef:Is haast niet te zeggen voor iemand die deze swap niet heeft uitgevoerd. Gewoon blok erin hangen, en kijken hoe je die dingen fixt.
1 tip: pak een F7P van een clio, niet van een 19.
Die is volgens mij net wat compacter (vooral qua stuurbekrachtiging/dynamo, wat misschien handig is in de (ook) kleine ClioII motorruimte)
Als het goed is, is het uitlaatspruit stuk ook anders
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

van een 19 en clio? spruitstuk is hetzelfde volgens mij :wink:
Gabri van der Veen
Über-Spammer
Berichten: 12475
Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
Locatie: Leeuwarden

spruitstuk wel maar de voorpijp is anders (tenminste ik heb 2 verschillende te liggen)
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Dat kan ook nog, er iets in elk geval anders, een 19 blok past niet in een clio zonder die aanpassing aan de uitlaatkant v/d motor :p
Gabri van der Veen
Über-Spammer
Berichten: 12475
Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
Locatie: Leeuwarden

zet voor de grap eens een clio blok naast die van de 19 dan zie je pas echt de grote verschillen (weet je wat dat kan ik binnenkort wel even doen :p )
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Gabri van der Veen schreef:zet voor de grap eens een clio blok naast die van de 19 dan zie je pas echt de grote verschillen (weet je wat dat kan ik binnenkort wel even doen :p )
Maak gelijk een foto :lol:
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

och kale kop en blok zijn gelijk...

.. je moet alleen even wat overige shit overschroeven die eraan hangt (0)

en das best heel wat :lol:
Trust me. I know what I'm doing.
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

ja eigenlijk alles :lol: zoals reinier zei: begin met een clio blok, das net even compacter allemaal :)
Michel S.
Berichten: 2932
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: Gulpen
Contacteer:

Ik zou niet weten of ik dat blok erin zou hangen. Oud blokkie en standaard niet echt megabruut.
Dus zou eigenlijk alleen daaraan beginnen als het blok enigzins aangepast is, anders zou ik er denk ik weinig aan doen.
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Een 1.8 16V is toch echt wel even een stuk sneller als een 1.4 8v.
Als ie er nou een 1.6 16v of iets dergelijks in wou zetten (wat meer op zuinigheid gericht is) dan zou ik het ook niet doen nee, dan is het verschil niet echt groot. maar van zo'n 80 pk naar 140 hoogtoerig pk's, dat is toch wel lekker :D

Denk trouwens wel dat je je remmerij moet aanpassen, die zal er niet op berekend zijn.
mrass
Berichten: 8
Lid geworden op: di 11 sep 2007 0:36

Een 1.6 16v leek me ook wel wat maar is lastiger in te bouwen wat betreft de elektronische startblokkering, dan moet er ook het contactslot worden vervangen inclusief het hulp-orgaan, en om dan niet met 2 sleutels rond te hoeven lopen ook nog de sloten rond-om en het infrarood gebeuren...
Mijn vader heeft een megane 1.4 16v met g3 en heeft al 250.000 km gereden zonder enige revisie alleen goed onderhoud (Y) wel mooi die k motortjes maar niet zo handig voor mij dus...
Owja mijn auto zit al op 270.000 km :p (met een ruil motor)...
Remsysteem is gelijk aan dat van een megane coupe 2.0 8v dus moet wel goed gaan (ben geen straat-racer).
Heeft iemand nog een "fris" en compleet clio 16v blokje liggen met kabelboom en computer???
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

een frisse 1800 vinden zal niet meevallen. Meesten zullen 2 ton gelopen hebben. Hebben ze minder gelopen, dan hebben ze waarschijnlijk ook 2 ton gelopen :wink:
Plaats reactie