Doorvoer Spanningskabel versterker naar Accu Clio 1999

Dump hier alles omtrent je ICE perikelen
Plaats reactie
apvanderwaal
Berichten: 4
Lid geworden op: do 1 feb 2007 23:30

Hallo allemaal,

Ik ga morgen en zaterdag het één en het ander aan audio ed. inbouwen in mijn clio uit 1999. Daarvoor heb ik natuurlijk spanning nodig van mijn acuu naar achter naar de versterker. Nu heb ik het forum al afgestruint maar kan niet echt een duidelijk antwoord vinden.

Mijn vraag is heel simpel: Heeft er iemand ervaring met een clio uit 1999 en weet hij/zij waar ik het makkelijkst deze kabel kan doorvoeren. Ik boor het liefst geen gaatjes en voer hem liever door een rubber of wat dan ook. Weet iemand een goede plek?

Het is overigens dus een clio uit 1999 1.2 RT.

Hoop dat iemand mijn vraag kan beantwoorden.

Gr Peet
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

Nu ben ik al een heel tijdje Clio af, maar was er net boven het koppelingspedaal niet een doorvoer mogelijkheid? :)
apvanderwaal
Berichten: 4
Lid geworden op: do 1 feb 2007 23:30

Die doorvoer mogelijkheid heb ik dan nog niet gezien! Maar heb ook alleen nog 's avonds kunnen kijken. Weet wel dat er in de oudere clio's een kabel met een rubber erom loopt van voor naar de motorkop maar zoiets duidelijks heb ik nog niet in die van mij gezien. Heb ook in de motorkop gekeken maar aan die kant zit het vooral volgebouwd dus daar kom ik ook niet uit! Ik zal straks maar eens even kijken. Nog meer mensen ideeen?
Mark van Nierop
Berichten: 2992
Lid geworden op: za 16 jul 2005 15:49
Locatie: Staphorst
Contacteer:

Gewoon effe je parafan eraf schroeven en dan kom je vanzelf wel een
doorvoerrubber tegen (en dan begint het pielen onder het dachboard :s )
Renault 19 1.8 16V Cabrio
apvanderwaal
Berichten: 4
Lid geworden op: do 1 feb 2007 23:30

Waar zit dat ding dan? Sorry maar echt heel erg veel verstand van die auto heb ik niet. Van audio wel maar dat niet.
Mark van Nierop
Berichten: 2992
Lid geworden op: za 16 jul 2005 15:49
Locatie: Staphorst
Contacteer:

Je parfan bedoel je ????

das die plastic kap (meestal 2delen) die onder je ruitenwisserarmen zit
net onder je voorraam
Renault 19 1.8 16V Cabrio
apvanderwaal
Berichten: 4
Lid geworden op: do 1 feb 2007 23:30

en daaronder zit je reservoir voor je ruitensproeivloeistof? Daar zie ik inderdaad wel wat kabels lopen in een rubber, dus dat is volgens jou de doorvoer naar binnen. En waar komt dat dan uit. Ter hoogte van de zekeringkast?

Heb ik gelijk nog een vraagje. Achterin moeten 2 versterkers komen aangezien ik de spullen al heb liggen en toen geen 6-kanaals versterker heb aangeschaft. Nu is het alleen bij mijn clio zo dat de achterkant van mijn achterbank gewoon hol is dus niet kan ik daarop bevestigen. Heb jij een idee naast het maken van een dubbele bodem om die versterkers toch de bevestigen?
Mark van Nierop
Berichten: 2992
Lid geworden op: za 16 jul 2005 15:49
Locatie: Staphorst
Contacteer:

apvanderwaal schreef:en daaronder zit je reservoir voor je ruitensproeivloeistof? Daar zie ik inderdaad wel wat kabels lopen in een rubber, dus dat is volgens jou de doorvoer naar binnen. En waar komt dat dan uit. Ter hoogte van de zekeringkast?

Heb ik gelijk nog een vraagje. Achterin moeten 2 versterkers komen aangezien ik de spullen al heb liggen en toen geen 6-kanaals versterker heb aangeschaft. Nu is het alleen bij mijn clio zo dat de achterkant van mijn achterbank gewoon hol is dus niet kan ik daarop bevestigen. Heb jij een idee naast het maken van een dubbele bodem om die versterkers toch de bevestigen?
dat is iid een van de doorvoerrubbers en het kan zijn dat ie ongeveer bij de zekeringskast uitkomt, gewoon effe met twee man de ene de kabel doorvoeren en de andere met een lampie kijkin onder het dash.

en misschien een idee om je versterker onder je hoedenplank te monteren
(en dan een mdf hoedenplank)
Renault 19 1.8 16V Cabrio
Jespr
Berichten: 30
Lid geworden op: di 24 okt 2006 10:32

Sorry voor het schopje, maar ik zit dus met het volgende...
Ik heb ook een clio II en ook ik krijg die %^&$#! kabeldoorvoer niet voor elkaar.
Die Parafan zoals jullie dat noemen was ook mijn eerste probeersel. Maaarrrrr... Ik krijg m'n ruitenwisser arm er niet af. Ik die bout met sleutel 13 eraf gehaald, geen sjoege, dus vol met WD40 gespoten, lekker laten intrekken, maar nix.
Omdat ik het liefst niet ga boren in de auto: Wie heeft er tips?

Ik wil nml toch wel graag wat extra kick achterin >-)
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

Ik heb de klus altijd kunnen klaren zonder de boel los te schroeven. Het is ff pielen om de kabel door 't rubber te krijgen, maar het is te doen.
Jespr
Berichten: 30
Lid geworden op: di 24 okt 2006 10:32

Ok, die kabel is bijna een centimeter dik. Dan ben ik heel benieuwd waar je die kabel dan precies door hebt gekregen. Ik heb nml al een half uur ondersteboven in m'n voorstoel gelegen en een half uur onder de motorkap en twee uur door het hele forum gestruint voor de beste oplossing. Welk rubber in de Clio 2 is dan geschikt voor de doorvoer van die dikke stroomkabel?

Liever niet, maar: Of toch wel boren? Zo ja, waar precies zodat je niet in een reservoir terechtkomt? Of toch richting: linkerwiel eraf halen. Kunstof binnenkant vd wielkast verwijderen (hoe?) en dan boren (waar precies?) ?

Foto's zouden helemaal geweldig zijn :D
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

Maus schreef:Nu ben ik al een heel tijdje Clio af, maar was er net boven het koppelingspedaal niet een doorvoer mogelijkheid? :)
:wink:

Misschien helpt 't om te denken dat 't je vriendin is, bij haar weet je wél alles op de tast te vinden, toch? (D)
oldskool
Berichten: 1985
Lid geworden op: za 8 nov 2003 20:02
Locatie: Veldhoven

Ligt natuurlijk wel aan de dikte van de kabel hoeveel mm2 istie dan ?
anders gewoon ff een gat boren en dan met een rubberen ring de kabel beschermen
kijk anders eens op
showyoursound.nl by http://www.showyoursound.nl/Public/Show ... sp?id=3938
Jespr
Berichten: 30
Lid geworden op: di 24 okt 2006 10:32

Helaas heb ik deze week doordeweeks ff wat weinig tijd (N) Maargoed, op jacht naar een huis is natuuurlijk ook erg belangrijk :D Maar dit weekend beloof ik er weer mee aan de gang te gaan. Trouwens die doorvoer rubbers boven de koppeling was bij de Clio 1 als ik me niet vergis, de clio twee heeft hier geen ongebruikte rubbers zitten... Als je nml die rubber dop eraf trekt kom je op de achterkant van een schroef uit, die vastgelast zit op een zwart stalen plaat |: Vraag me niet waarom er zoiets daar zit haha Ik beloof dat ik er dit weekend induik en evt wat foto's knip.
daniël16v
Berichten: 280
Lid geworden op: do 9 sep 2004 21:18
Locatie: westerhaar [ov]

je kan onder je parafan een slangetje zien lopen van je ruitensproeier.
het reservoir even weg halen.
en dan dat slangetje even weg halen dat gat wat groter maken.
passend rubber er in.
je voedingskabel erdoor.
het slangetje weer aankoppelen en klaar.
anders kon ik ook geen gat vinden voor mijn voedings kabel.
Jespr
Berichten: 30
Lid geworden op: di 24 okt 2006 10:32

Check, dat is idd een goed idee en een duidelijke reply. Heb ik dus maar 1 probleem: hoe krijg ik mijn ruitenwisser arm eraf... Het kreng zit nml muurvast! Heb em al meerdere malen met wd40 bespoten en daarna nogmaals geprobeerd (voorzichtig) los te trekken, maar geen effect. Toen had ik een idee wat ik een dezer dagen ga proberen: Een lijmklem. Het vaste gedeelte ervan onder de wisserarm en het draaiende klemmende gedeelte tegen de bout aandraaien. Ik hoop echt dat ik em er zo (heel) vanaf krijg 8)
Of heeft iemand een beter idee?
Groeten!
daniël16v
Berichten: 280
Lid geworden op: do 9 sep 2004 21:18
Locatie: westerhaar [ov]

die ruitenwissers zitten echt vast.
maar die van mij ook ingespoten met kruipolie enzo.
en daarna gewoon trekken heen en weer bewegen en na een poosje laat ie wel los.
wel voorzichtig met de motorkap he die zit echt dicht bij ik heb er een doek over de rand gelegd (just in case) wand bij mij schoot ie in een keer los
nou succes
Jespr
Berichten: 30
Lid geworden op: di 24 okt 2006 10:32

Project had een tijdje stil gelegen omdat ik naar het buitenland moest voor een maandje, maar het is me gelukt :D Ik heb de kabel door het rubber gekregen waar ook de kabel doorheen gaat die de moterkap opent. Het viel zeker niet mee, maar met wat overredingskracht, een boormachine, voorzichtigheid en een klodder vaseline had ik em uiteindelijk in het motorruim. (had de kabel wel van te voren schuin afgesneden) Daarna was het hengelen met een oude fietsspaak om de kabel omhoog te kunnen leiden richting accu.
T klapt lekker nou iig :D
KimRS
Berichten: 315
Lid geworden op: di 31 jul 2007 18:36
Locatie: Landgraaf, Limburg

Jespr schreef:Project had een tijdje stil gelegen omdat ik naar het buitenland moest voor een maandje, maar het is me gelukt :D Ik heb de kabel door het rubber gekregen waar ook de kabel doorheen gaat die de moterkap opent. Het viel zeker niet mee, maar met wat overredingskracht, een boormachine, voorzichtigheid en een klodder vaseline had ik em uiteindelijk in het motorruim. (had de kabel wel van te voren schuin afgesneden) Daarna was het hengelen met een oude fietsspaak om de kabel omhoog te kunnen leiden richting accu.
T klapt lekker nou iig :D
nou alleen nog het optische effect ervan........... :p
Jespr
Berichten: 30
Lid geworden op: di 24 okt 2006 10:32

Spanbandje werkt prima :wink: Klapt ie tenminste niet bij elke drempel van links naar rechts en boven naar beneden hahaha
Maar hier gaat nog verbetering in komen hoor. Oh en Kim, de kabeltjes komen als het goed is vandaag binnen. Hoop dat ik vanavond aan de gang kan. Morgen familie dagje :~ Maar ok, :biertjuh: is ook lekker. Ik zal wel een project topic openen als ik zover ben :)
Plaats reactie