hier maar even plaatsen whehehehehehe wat een soap
MAASEIK - Sponsor Trust stelt geen prijs meer op de diensten van Jos Verstappen bij de voorgenomen entree volgend jaar in de Champ Cars.
Eigenaar Michel Perridon wil jong talent een kans geven. De coureur reageert verbaasd op de breuk.
Jos Verstappen en zijn sponsor Trust zijn voor de tweede keer gebrouilleerd geraakt en ditmaal lijkt de breuk definitief. Tussen de coureur en zijn sponsor Michel Perridon is een wig gedreven na een recente aanvaring over een eventuele terugkeer van Nederlands succesvolste Formule 1-coureur in de Amerikaanse Champ Car World Series bij het team Conquest Racing.
Verstappen is zwaar teleurgesteld dat Perridon hem passeerde, onder het mom dat Johan Cruijff ook niet meer in Oranje wordt opgesteld.
,,Dat is een mooi gezegde, maar ik moet eerlijk zeggen dat Michel wel erg doordraaft. Het komt allemaal niet erg evenwichtig over. Nog voordat hij mij benaderde om eventueel Champ Car te gaan rijden, hoorde ik uit andere bronnen dat hij mij graag wilde hebben voor een Champ Car-avontuur. Hij benaderde mij, hield me een worst voor en nu heeft hij me niet meer nodig.
Volgens Verstappen werd hij drie weken geleden benaderd. ,,Michel had me nodig, met mijn ervaring moest ik de zaken in de Champ Cars goed gaan opzetten. Het klonk allemaal heel positief, uit alles bleek dat hij succes wilde hebben in de Champ Cars. Trust wil de Amerikaanse markt vervoveren en niet achteraan rijden.
Perridon had ook Huub (Rothengatter, red.) nodig voor de zakelijke aspecten. Het kon iets heel moois worden, daar in Amerika. En ineens hoor ik dat hij GP2 wil gaan rijden in het voorprogramma van de Formule 1.
Dat de Rotterdamse zakenman jong racetalent een kans wil geven, wil Verstappen (35) niet geloven. ,,Als Perridon die reden opgeeft, dan liegt hij. Hij benaderde mij toch? Er moest een mooi slot aan mijn raceloopbaan komen? Nou, prima. Maar hij moet mij niet eerst bellen om allerlei plannen te bespreken, om vervolgens te zeggen dat ik niet goed genoeg meer ben.
Perridon op zijn beurt zegt de kwestie aanvankelijk netjes te willen oplossen, maar thans niet te kunnen verkroppen voor leugenaar te worden uitgemaakt. ,,Jos verdient een mooi afscheid, hij is een raceheld. Maar ik moet ook zeggen dat ik twijfels heb over de fysieke gesteldheid van Jos.
Ik begrijp dat hij erg veel last van zijn nek heeft, daar eigenlijk ook aan geholpen moet worden. Zelfs Huub Rothengatter heeft tegen mij gezegd te twijfelen of Jos daardoor wel op zijn oude niveau kan terugkeren. Zulke risicos wil ik niet nemen.
Verstappen zegt daarentegen nog altijd zeer ambitieus te zijn. ,,Wat dacht je? Ik had volgend jaar heel graag in de Champ Cars gereden. Ik wil laten zien dat ik een gedreven coureur ben, nog steeds. Maar het is wel zo dat ik niet meer in het eerste het beste avontuur stap.
De dagen zijn voorbij dat ik na een telefoontje meteen vertrek voor een race. Ik wil het goed voorbereiden, moet ook zaken thuis regelen en als het moet ook in de Verenigde Staten gaan wonen. Nou, dat doe je niet zomaar. Ik heb een gezin en ik zou niet net als Arie Luijendijk mijn hele gezin naar Amerika overbrengen. Maar voor de rest wil ik er echt alles voor doen. Alleen, op deze manier heb ik er gewoon geen zin in.
Verstappen staat nog steeds open voor aanbiedingen. De DTM zou een mooie kans betekenen om zijn loopbaan te beëindigen. ,,De DTM? Dat kan zo maar. Ik ben nog niet klaar met racen.
http://www.ad.nl/multimedia/archive/001 ... 04566a.jpg[/img]
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.