R19 - beetje inhoudende motor

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
DD_NL

Hallo,

Mijn R19 1.8 RN uit '94 die ik sinds vorige week heb, houdt iets in, vooral in de lagere versnelling, 2 en 3 en bij een koude start.
Het is niet overdreven inhouden, maar heel subtiel maar net genoeg dat je het wel merkt. Het wordt wat minder als ie warm is en op snelheid rijdt ie wel lekker door.

Ik heb de bougies vervangen, nieuw luchtfilter, carb schoongespoten met carb -cleaner, nieuwe olie en koelvloeistof erin etc.

Weet iemand wat het zou kunnen zijn? Ik ben niet zo heel erg technisch, dus als het aan de "afstelling" ligt dan moet ik ermee naar de garage.

Ik las ook ergens dat het een vies brandstoffilter zou kunnen zijn, die zou ik nog wel kunnen vervangen, als ik hem kan vinden. Volgens het Haynes boek zit er een in-line filter in het motor-compartiment, maar daar zit ie niet.

Ook maakt de brandstofpomp vrij veel lawaai, de renault-monteur zei dat dat normaal is, maar ik vindt het wel erg luid. Ik heb het topic zien staan voor het vervangen van die pomp, voor een Clio. Geldt het ongeveer hetzelfde voor een R19?

En laatste vraag: zijn er mensen die dit lezen, in de omgeving van Meppel, die eventueel voor een laag bedrag (of kratje bier..) kunnen helpen, mocht ik besluiten die pomp te willen vervangen?

Groeten!

Dimitri
DD_NL

Nou, volgens mij is iedereen met vakantie.... (U)
Atze

ik heb je gepmt :)
Plaats reactie