Circuitdagen: vrijdag 6 juli circuitdag op Zandvoort

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Steven
Car: M536

Je bent zeker te lui om ff terug te bladeren? Momenteel kun je je niet meer inschrijven.

http://www.circuitdag.nl

Wat je verder nodig hebt, helm, hoop lef/enige ervaring en bij voorkeur geen ouwe Renault :p
Geert
Contacteer:

ik keek op de eerst pagina maar zag dat het een erg oude post uit 2004 was. ik had natuurlijk alle 28 pagina's even door kunnen klikken. Valt een williams onder de klasse "ouwe renault"?
Steven

Das wel een ouwe, maargoed mits goed onderhouden wel een betere ouwe. Die kunnen wel wat hebben.

Houd er alleen rekening mee dat er een hoop honderdeuroragbakken rondrijden die niets te verliezen hebben en dus wel eens wat meenemen de grindbak in.

Kans dat je schade rijd is toch behoorlijk groot, als je wat rustiger het circuit wilt verkennen moet je http://www.vrijrijden.nl eens in de gaten houden. De tourklasse zijn voornamelijk straatautos en er hangt wat minder een botsautosfeer op de baan.
TEAM009 Gert
Contacteer:

Ik moet zeggen dat het met circuitdag.nl steeds beter gaat met het botsautosfeergehalte. Rijden tegenwoordig ook veel meer dure auto's rond, die zijn er wel voorzichtig mee. En de meeste mensen die komen is het niet de eerste keer op het circuit.
Heb nog nooit echt hele gekke capriolen uit hoeven halen om m'n auto heel te houden (gaat inmiddels al 10 circuitdagen mee).

Zelf zou ik iig niet met m'n goede straatauto erop gaan.

Heb net de hele cilinderkop weer in elkaar zitten, vanavond op het blok schroeven, slangetjes er weer aan, stekker erin, koelvloeistof, en gaan! (hoop ik dan, anders heb ik wel een soort van probleem, en jullie een 0-nummer ter beschikking)
canonballman

Dan roep maar, als je inschrijving beschikbaar is.
Heb nog een kannetje diesel staan :p
Steven

Jaa kom ook gewoon langs, ouwe gek.

Gaan we weer ghettosleutelen :p
canonballman

Steven schreef:Jaa kom ook gewoon langs, ouwe gek.

Gaan we weer ghettosleutelen :p
Ahja, kijken waar je versterkerkabel nog meer voor kunt gebruiken :p
Haas
Car: Megane RS

voor veel meer dingen :D
gaskabeltje prikken gaat ook prima tegenwoordig ;)
ik ben er ook bij met mijn frituurpan >-)
TEAM009 Gert
Contacteer:

Een avond verder, resultaat:

De achterste motorsteun vervangen. :( :evil: :@. Wat is dat toch een ongelofelijk hoerending! Elke keer nog slaande ruzie mee gehad. Iemand nog goede tips om dat zonder overdadig schelden, slaan, schoppen, etc snel te doen? Maar hij zit. Oorzaak van de klappende motor was ook duidelijk: Rubber was compleet verdwenen.

Morgen de hele dag de tijd om de kop erop te schroeven, dus als het dan niet lukt.. :)
Haas

ja, hele mooi methode voor ontwikkeld met paul :)

auto in een tweekolommer of hoog op een paar bokken. Voorste twee bouten van t subframe paar slagen losdraaien en waar nodig nog meer (maar dat zie je later vanzelf). Stuurhuis en de schakelstang ff losploppen (vooral niet vergeten)! Voorpijp kun je loshalen, maar twijfel of dat echt moet, ik had m er al afliggen toen. Dan subframe ondersteunen, achterste bouten losdraaien en met een krik laten zakken (of met behulp van de brug). Ging op zich goed de laatste keer, maar als je t eenmaal op die manier hebt gedaan, gaat t in mijn ogen de tweede keer echt stukken sneller! (Y)

Misschien heb je er wat aan? Weet niet hoe je t nu voor mekaar gekregen hebt?
TEAM009 Gert
Contacteer:

Kort samengevat: Motor aan achterkant met heftruck optillen, schutbord wat verbogen, en hard meppen met een hamer. En nu zit het er weer als vanouds in. :wink:
Kan me alleen niet voorstellen dat ze het zo ook bij de dealer doen. :p
Haas

:lol:

mwah.... :P
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

Zie de dealer hiero t nog best zo doen hoor! :lol:
TEAM009 Gert
Contacteer:

Nog een vraagje, beetje offtopic. Als ik morgen de hele bende in elkaar heb zitten, kan ik dan gelijk gewoon starten? Of eerst ff starten zonder onsteking ivm smering?
Haas

zonder ontsteking is op zich beter denk ik ja, als je kop helemaal 'nieuw' is. Ook ff goed overgieten aan alle kant met olie lijkt me voor je m aanslingert (Y)
t kan nooit kwaad in ieder geval, even wat oliedruk opbouwen :)
TEAM009 Gert
Contacteer:

Nou, de motor draait! En nog netjes ook!

Maar renault zou geen renault zijn als iets het niet deed. De startmotor is zo dood als een pier. Één klik, en daarna niks meer. Dus moeten we nog ff checken, heb niks van dat hele klote ding los gehad, en voordat we hem loshaalden deed hij het nog prima. Morgen weer wat te doen.
Steven

Die startmotor bij die motor van mij was al niet al te best kan ik me herineren.
TEAM009 Gert
Contacteer:

Die zit er volgens mij op ja. Alleen is dat nogal beroerd te vervangen volgens mij met het blok erin. Kijk morgen nog wel even, heb nog een andere liggen. Maar dan is hij wel van het ene op het andere moment overleden. 30 mei deed hij het nog prima.

Ach en anders maar geen startmotor hoor. Na 5 meter douwen loopt hij al. En als mensen er naar vragen heb ik hem eraf gehaald vanwege het gewicht. :)
Steven

Noueh, tot morgen he... ik overnacht ff in Driebergen ergens, dus kachel morgen wel aan rond een uurtje of 11-12 denk ik zo.
Haas

batsertje? ;)

tot morgen....als t droog is dan ;)
Egon

TEAM009 Gert schreef:Die zit er volgens mij op ja. Alleen is dat nogal beroerd te vervangen volgens mij met het blok erin. Kijk morgen nog wel even, heb nog een andere liggen. Maar dan is hij wel van het ene op het andere moment overleden. 30 mei deed hij het nog prima.

Ach en anders maar geen startmotor hoor. Na 5 meter douwen loopt hij al. En als mensen er naar vragen heb ik hem eraf gehaald vanwege het gewicht. :)
:lol:
TEAM009 Gert
Contacteer:

Tss als het droog is. Jammer hoor :) .
@Steven: kom je dan in Zeist nog wat drinken? Zit waarschijnlijk in de Schavuit op de Steynlaan.

Starten werkt inmiddels ook, had de voorpijp er al af en ongeveer alle bouten van de startmotor los, kruip ik er onder om de laatste ook los te maken hangt dat ene schuifstekkertje los. |: |: Auto is er helemaal klaar voor, heb posivistisch als ik ben net de verse slicks op de velgen staan ploppen.

Bart en ik hebben morgen sowiezo een pitbox, dus je staat droog. En als je je netjes gedraagd blijven er misschien nog kroketten over ook. :D Die S8 die zou komen is niks geworden. Ze hebben het lettertje maar veranderd. :) (Alleen gaat deze het circuit niet op).
Haas

ikkom zowiezo wel hoor, neem niet voor niets vrij ;)

pitbox is wel deluxe hoor :D
TEAM009 Gert
Contacteer:

Voor dat geld verwacht je minstens een whirlpool ja, maar niets van dat alles. 100 ecu's voor een stukje van 5 bij 15.... Malloten.
Doen die belgen het beter, daar ben je voor 20 klaar.
KoenGTT

Ik kan niet komen... vannochtend me auto weer afgesleept. Zelfde probleem wil helemaal niet meer starten. Dus helaas.... had er graag willen zijn ff btje sfeer proeven van de rtc. Maar dit is egt weer klote.
:(
Bart V

Door een ongelukje zijn wij er ook niet vandaag met de clio :( Schroevendraaier in je oog is niet zo comfortabel voor het zicht. Better next time.
RoyH

Bart V schreef:Door een ongelukje zijn wij er ook niet vandaag met de clio :( Schroevendraaier in je oog is niet zo comfortabel voor het zicht. Better next time.
*ouch* hoe is dat gebeurd? Geen (blijvende) beschadiging aan het oog hoop ik?
Reno-loos
Bart V

Gebeurd door mijn eigen lompheid, toen ik uitschoot met een schroevendraaier. Geen blijvend letsel als het goed is, maar dat merk ik morgen pas als verband eraf mag.
canonballman

damn, al jas ik een schroevendraaier dwars door mn hand.... Zolang er maar niks met mn ogen gebeurt....
Beterschap iig.
Steven

TEAM009 Gert schreef:@Steven: kom je dan in Zeist nog wat drinken? Zit waarschijnlijk in de Schavuit op de Steynlaan.
Shit lees het nu pas, had best gekunt kep me stierlijk verveeld in 'het grote bos' :D

Was weer een mooi dagje, Haas en ik hebben weer enorm gelachen tijdens het kijken. Vooral de drifts in de gerlach en de crashes hier en daar.
Ook nog even paar grote ringen gedrift op het paddock en later aan het einde nog ff flink lopen burnen tot er opeens een Impreza van de organisatie opdook :~
Achteraf gezien precies goed, ik rijd hier de garage in en hoor de banden sissen, net op tijd thuis :D
Haas

yeps, was echt een uber middagje (Y) Super gezellig steven!
Prachtig man, van die mafketels met sierra's die de gekste capriolen uithalen >-) En niet te vergeten een VW Jetta die toch netjes de muur indook voor onze neus. Gelukkig niet te hard, dus kon gewoon verder en ronde na ronde kregen we weer netjes een zwaai of duimpje terug ;)

Jammer van jullie auto gert... Hoop dat het meevalt. Zo niet, weet ik nog wel een blok te staan...voor weinig :)

Wat betreft je achterbanden steven, die vonken tijdens de rit door zandvoort heen zeggen genoeg. Evenals de reacties van alle omstanders van en driftende rolla en spinnende golf met John Deere pluim erachter :lol:

heb me kostelijk vermaakt! (zelfs net nog met een sukkel in een mini op de snelweg die dacht leuk te zijn.... )

zal ff kijken of ik de filmpjes van me telefoon krijg en kan uploaden :D
Haas

owja..en bart, beterschap man! Iets aan je ogen is nasty.... en ik kan t weten :~

@Reinier, waar was je nou man? Zelfs je look-a-like reed mee.... (N)
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

Vandaag ook een 911 Carera in de muur gegaan, iets van gezien?
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
TEAM009 Gert
Contacteer:

Nee, niks van gezien. Wat ik van ongelukken heb gezien viel wel mee.
De rest van het verhaal wat er gebeurt is (zover ik het weet) volgt morgen in het begin van de avond. FF foto's uploaden naar site.
Maar ga nu naar bed, moet morgen om 6 uur weer in de taxi zitten (achter het stuur welteverstaan) Hopen dat ik me een beetje kan inhouden, want ging vandaag wel weer erg lekker!
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

Dan was het volgens mij gisteren, sorry
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Plaats reactie