wat is de dagwaarde clio baccara

Vragen over je auto m.b.t. de NL wetgeving
Primair NL, maar alles is welkom.
Plaats reactie
berend200
Berichten: 16
Lid geworden op: za 9 jun 2007 12:56

hoi vraagje wat is ongeveer de dagwaarde clio phase 1 baccara
me auto heeft een deuk en nog iets aan het stuur opgelopen nu zeg de expert dat de auto in dag waarde 200 euro is en totelos is verklaard
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Dagwaarde bijft altijd een moeilijk verhaal ......200 euro is misschien niet al te veel, maar veel meer dan 500 zal het zeker niet worden.
Ookal is het nog zo'n mooie en fijne auto.............

Je kan een auto handelaar bellen en eens kijken wat hij er voor zou geven .....dan heb je een beetje een prijsindicatie ...
Helaas zal de expert zijn prijs wel worden aangehouden .
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

ligt er ook geheel aan wat de staat van d eauto is op de schade na en wat voor onderhoud je kunt aantonen :)
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

200 is belachelijk, z'n baccara moet wel 1000 kunnen zijn.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
berend200
Berichten: 16
Lid geworden op: za 9 jun 2007 12:56

daar dacht ik ook aan ja zit enkel klein deukje spatbord door iemand anders schult en hij had het over me subframe zat een deukje omdat me auto verlaagt is alles..
heel die auto zit nog strak in de lak geen roestje niks geen krasje te bekenen

200 euro tering leijers en totelos verklaard ook nog ze wilde hem nog afnemen ook nog
berend200
Berichten: 16
Lid geworden op: za 9 jun 2007 12:56

hij zei andere kant ook schade deuken en achter scherm maar daar zit helemaal geen deuken in ging gelijk kijken bij de dealer voor de deur
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

leestekens en fatsoenlijke nederlandse taal maakt het lezen een stuk aantrekkelijker :) (Y)
berend200
Berichten: 16
Lid geworden op: za 9 jun 2007 12:56

we zijn niet allemaal zo intellectueel als jij haas
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

dat ben ik helemaal niet, maar als je probeert een beetje 'aantrekkelijk' te schrijven, zullen meer mensen je verhaal lezen en zul je waarschijnlijk meer reacties krijgen. En dat zal jou weer helpen :)

tis positief bedoeld (Y) ;) (0)
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Dagwaarde ligt ook een stuk bij de KM-stand. Is de stand 50.000 of 250.000 maakt veel uit.

Hoe ziet de bekleding eruit?

Algeheel onderhoud?


staat van de banden? Nieuw of toch al bijna aan vervanging toe?

Velgen?
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
berend200
Berichten: 16
Lid geworden op: za 9 jun 2007 12:56

de bekleding is nog netjes ben er zuinig op de motor lekt geen olie niks geen deukje enkel spatbord banden zijn nieuw enz enz
Siempie
Berichten: 1295
Lid geworden op: zo 3 sep 2006 20:19
Locatie: Oosterwolde, Fryslân

En hoe zit het met de kilometerstand?
berend200 schreef:de bekleding is nog netjes ben er zuinig op de motor lekt geen olie niks geen deukje enkel spatbord banden zijn nieuw enz enz

HOOFDLETTER De bekleding is nog netjes KOMMA, ik ben er zuinig op PUNT. HOOFDLETTER De motor lekt geen olie PUNT. HOOFDLETTER Niks geen deukje KOMMA, enkel het spatbord PUNT. HOOFDLETTER Banden zijn nieuw KOMMA enz enz PUNT.
Laatst gewijzigd door Siempie op za 16 jun 2007 9:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Hoe dan ook, 200 euro is gewoon veel te laag in mijn ogen... Als er APK op zit is een auto al snel 1000 euro waard.

Maar goed, ik ken de auto niet, heb nog geen foto gezien, dus het is moeilijk te beoordelen.
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Ja waard voor een autobedrijf. Maar dagwaarde staat los van verkoopwaarde
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
RoyH
Berichten: 1467
Lid geworden op: za 28 okt 2006 15:31
Locatie: Beek

berend200 schreef:we zijn niet allemaal zo intellectueel als jij haas
Nee maar ik neem aan dat je toch ook een keer een toets Nederlands hebt gekregen op de middelbare school? ;)

Heb je wat foto's van je auto? Dat is altijd makkelijker beoordelen.
Paramike
Berichten: 31
Lid geworden op: do 14 jun 2007 8:30

Om dit soort dingen te voorkomen is het raadzaam om je auto te taxeren. Als je een oude auto hebt, is de dagwaarde al snel 200 euro, of soms zelfs letterlijk! helemaal niets. Dan kan je hem zelf nog wel zo mooi vinden, maar je krijgt er geen cent voor.

Een Clio Baccara is een relatief zeldzaam type, dus een taxateur die er een beetje verstand van heeft zal hem wel wat hoger waarderen. Eentje die strak in de lak zit en waarbij het leer en alles nog fatsoenlijk is, zal al gauw getaxeerd worden op 1500-2000 ..

Niet dat je hier wat aan hebt, want nu is het te laat. Maar, misschien kan je achteraf nog een taxateur vragen wat de auto waard was voor de deuk, en dit misschien naar de verzekering opsturen om te vertellen dat 200 euro echt een belachelijk lage prijs is.

Groeten,

Michiel
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

ja, ook heel leuk, maar vraag dat wel na bij je verzekering, want er zijn er nogal wat die niet aan taxatiewaarden doen. Kun je nog zo'n mooi papiertje hebben, ze kijken doodleuk naar de dagwaarde...
Plaats reactie