Prima, maar als ik echt rustig moet gaan rijden is de lol er voor mij al weer afrs50Jochem schreef:Nou Haas, ik heb een 1.6 16v Coupe en een 1.6 16v Cabrio op G3 gehad en ik rij nu een 1.6 16v CC op G3..Bart V schreef:Ik heb een megane 2.0 8V op G3, en die vebruikt altijd 1:10, of ik nou 100 of 140 rijd.
Je maakt mij niet wijs dat een 1.6 16V veel zuiniger is op gas.
Allen rijden ze zuiniger dan 1 op 10.. De Coupe 1 op 11.55 de Cabrio (in de zomer met veel dak open) 1 op 11.30 en de CC (ook al veel met dak open) 1 op 10.20..
Ik moet wel zeggen dat ik een zeer rustige rijder ben.. En die keer dat je gaat trappen de Coupe met de 1.6 16v nog enig sinds kan, maar cabrio's worden te zwaar..
Het enige punt is denk ik dat je een phase II wilt (had ik toen ook en zou altijd nieuwer willen).. En die heeft op G3 1.6jes aan overvloed.. Maar 2 16v/IDE zijn daarin schaars.. Dus als je toch naar de phase I gaat kijken.. dan wordt het toch de 2liters.. En er staan soms verdwaalde 16kleppers..

Als ik lekker doorkachel ( en dat doe je als je 160 km per dag moet rijden) loopt ie 1:10, en als ik in een uitzonderlijk geval heelrustig moet rijden haal ik ook wel 1:11,5
Daar komt nog eens bij dat de 2.0 8V een lekker laagtoerige motor is, die gewoon weinig toeren draait op de snelweg, en toch lekker soepel is (bijna a la diesel)