Mijn F4R motor valt soms zomaar stil. Het is serieus gevaarlijk.
Gebeurde tot hiertoe altijd op zeer lage snelheden in lage toeren. Ook meestal wanneer ik wil afdraaien of aan het afdraaien ben.
Volgende is al vervangen: vliegwielsensor, alternator, riem alternator, distributieriem.
Wat kan dit nu nog zijn? Op de dealer zijn kennis hoef ik ook al niet echt te rekenen.
Motor probleem: ten einde raad
-
Ga eens naar een andere dealer?
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
wat voor auto, welk jaar? nog garantie?
Laatst gewijzigd door Luco/Alpine-racer op vr 1 jun 2007 9:11, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Contacteer:
vacuum lek net na spruitstuk slangetje naar de map sensor
MAP sensor zit in het inlaatspruitstuk als ik me niet vergis, dus geen slangetje. De MAP sensor zelf echter kan wel stuk zijn, of de gaskleppositie potmeter wat wel eens vaker schijnt voor te komen. Als 1 of beide niet goed werkt, moet dat terug te vinden zijn in het storingsgeheugen.
Voor je iets gaat vervangen zou ik hem dus eerst even uit laten lezen. Dat hoeft niet per se bij de dealer, maar kan gewoon met een OBDII apparaat, in welke vorm dan ook.
Voor je iets gaat vervangen zou ik hem dus eerst even uit laten lezen. Dat hoeft niet per se bij de dealer, maar kan gewoon met een OBDII apparaat, in welke vorm dan ook.
Als ik me niet vergis zou zelfs een lambdasensor die niet naar behoren functioneert dit kunnen veroorzaken. Heb je er met koude motor ook last van?
Maarja, zo snel gaan die dingen nu ook niet meer kapt.
Maarja, zo snel gaan die dingen nu ook niet meer kapt.
''t komt idd regelmatig voor dat de lambda sensor kuren heeft.
1e verdachte...
1e verdachte...
-
- Contacteer:
Heb de wagen bij mij gehad en uitgelezen. Gaf een fout aan op het 2e circuit van de lambdasensor. Deze sensor had je niet aangesloten (door de de-cat), maar dat was het probleem niet. Sensor was tegen de grond gegaan en volledig verbrand. Nieuwe sensor gestoken, mooi afgeplakt en geen probleem meer gehad, dus opgelost denk ik