[5GTT] Lex'GTT Orange Project
-
- Über-Spammer
- Berichten: 13324
- Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
- Locatie: Nieuwegein
- Contacteer:
Nou nou, het gaat weer een beetje beter.
Alleen nu heeft de motor erg veel oliedruk of carterdruk.
Het komt er nu in iedergeval op neer dat ie er olie uit gooit via het carter ontluchtingsfilter als je met de auto gaat rijden...en na een rond je rijden komt er ook een ratel uit de motor als je er geen druk op hebt staan. Dit verdwijnt dus als je flink gas geeft...
Iemand een idee...blok heeft bij opbouw, nieuwe lagers en zuigerveren gehad. Cilinders en bussen zijn blijven zitten die waren volgens de vorige eigenaar nog geen 3000km oud.
Alleen nu heeft de motor erg veel oliedruk of carterdruk.
Het komt er nu in iedergeval op neer dat ie er olie uit gooit via het carter ontluchtingsfilter als je met de auto gaat rijden...en na een rond je rijden komt er ook een ratel uit de motor als je er geen druk op hebt staan. Dit verdwijnt dus als je flink gas geeft...
Iemand een idee...blok heeft bij opbouw, nieuwe lagers en zuigerveren gehad. Cilinders en bussen zijn blijven zitten die waren volgens de vorige eigenaar nog geen 3000km oud.
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Zuigers en bussen waren nog geen 3000 oud? Maar waarom heb je dan wel nieuwe zuigerveren gemonteerd? Niet dat dat er verder wat toe doet, maar ok... 
Is het probleem was sinds je de oliekoeler hebt gemonteerd of is het eigenlijk zonder aanleiding gekomen??

Is het probleem was sinds je de oliekoeler hebt gemonteerd of is het eigenlijk zonder aanleiding gekomen??
zeet je zeker dat de zuigers en bussen goed zijn?
hoge carterdruk is natuurlijk nooit goed...
en ratelen bij rustig lopen en weg bij druk, tsja, das ook niets fijns....
Hoop dat het meevalt voor je Lex, maar zou ff rustig aan doen met je blok, voor er vanalles in de soep gaat
hoge carterdruk is natuurlijk nooit goed...

en ratelen bij rustig lopen en weg bij druk, tsja, das ook niets fijns....
Hoop dat het meevalt voor je Lex, maar zou ff rustig aan doen met je blok, voor er vanalles in de soep gaat

al compressietestje gedaan?Alex Los schreef:Ja, das waar.
Ik zal hier nog eens effe vragen aan de oude rotten
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
als ik flink op het gas hang gooit die er ook olie uit
daarom weer origineel gemonteerd zodat het terug het blok in gaat
metertje staat op 6 bar
bij gasgeven
ratel is minder lex
daarom weer origineel gemonteerd zodat het terug het blok in gaat
metertje staat op 6 bar


ratel is minder lex

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
laat er even een oude renault rot naar kijken.
lijkt me in elk geval absoluut niet goed.
lijkt me in elk geval absoluut niet goed.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 13324
- Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
- Locatie: Nieuwegein
- Contacteer:
Mark, heb jij je slangen ook volgens het cup principe zitten? En heb jij er toevallig een foto van?
Ik denk dat ik gewoon wat verkeerd gedaan heb in montage van iets.
Ik denk dat ik gewoon wat verkeerd gedaan heb in montage van iets.
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Maak eens een foto hoe het zit dan?
Er is trouwens een groot verschil tussen oliedruk en carterdruk.
Verder mag ie best via de ontluchting een beetje roken en lichtjes spetteren als je echt zwaar aan het sprinten bent, maar als er echt hele golven uitkomen ist niet goed.
Oliedruk moet niet te laag zijn maar ook zeker niet te hoog, dan pers je alle dichtingen constant kapot en begint ie ook aan alle kanten te lekken.
Dus die 6 bar mag je wegschrijven op de geweldige meters, maar tis zeker niet goed hoor Luco
Ratelt ie ook als je em onbelast rond de 2500 toeren houd? Dan kunnen je nieuwe lagers wel eens aan gort zijn. Misschien dattie te weinig olie heeft gehad met al die lekkages? Dat de zuigerveren ook opeens helemaal weggesleten zijn is niet echt aannemlijk, dat zou ik eerder wegschrijven op een verkeerd mengsel.
Er is trouwens een groot verschil tussen oliedruk en carterdruk.
Verder mag ie best via de ontluchting een beetje roken en lichtjes spetteren als je echt zwaar aan het sprinten bent, maar als er echt hele golven uitkomen ist niet goed.
Oliedruk moet niet te laag zijn maar ook zeker niet te hoog, dan pers je alle dichtingen constant kapot en begint ie ook aan alle kanten te lekken.
Dus die 6 bar mag je wegschrijven op de geweldige meters, maar tis zeker niet goed hoor Luco

Ratelt ie ook als je em onbelast rond de 2500 toeren houd? Dan kunnen je nieuwe lagers wel eens aan gort zijn. Misschien dattie te weinig olie heeft gehad met al die lekkages? Dat de zuigerveren ook opeens helemaal weggesleten zijn is niet echt aannemlijk, dat zou ik eerder wegschrijven op een verkeerd mengsel.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
nee ligt ook wel aan de meter denk ik steven
moet nog eens echt meten
meter heb ik al liggen
maar zou mooi kut zijn lex als je nu al schade hebt

moet nog eens echt meten
meter heb ik al liggen
maar zou mooi kut zijn lex als je nu al schade hebt



Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
hangt er vanaf over welke slangen je het hebt.
ik heb in principe niets volgens het originele of het cup systeem.
alles is special markie 5t tuning
ik heb in principe niets volgens het originele of het cup systeem.
alles is special markie 5t tuning

ik durf mezelf ook wel es dingen wijs te maken en het positieve van rampscenario's in te zien maar de werkelijk is (helaas) anders...
ratelen is kut en ik vrees dat het gaat uitdraaien op 'openmaken'.
Sorry Lex, wil niet negatief doen.
ratelen is kut en ik vrees dat het gaat uitdraaien op 'openmaken'.
Sorry Lex, wil niet negatief doen.

-
- Über-Spammer
- Berichten: 13324
- Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
- Locatie: Nieuwegein
- Contacteer:
Ach de carter eronderuit halen is ook het werk niet.
Morgen eerst maar even de slangen van de carterontluchting goed monteren...want ze zaten dus goed.
Maar idd de motor heeft een ritje gemaakt met het oliepeil op minimum dus misschien zaterdag toch maar even kijken...
Dan ben ik alleen bang dat we niet naar Zandvoort kunnen met de GT
Morgen eerst maar even de slangen van de carterontluchting goed monteren...want ze zaten dus goed.
Maar idd de motor heeft een ritje gemaakt met het oliepeil op minimum dus misschien zaterdag toch maar even kijken...
Dan ben ik alleen bang dat we niet naar Zandvoort kunnen met de GT

Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
gelukkig heb je nog een clio 

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Da's zwaar f#cked up als het je motor is.... 

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Hee Alex hier staat nog een nieuw opgebouwde GTT motor, die wordt volgens mij toch nooit meer opgehaald...
Ik zou eerst even compressie meten, beter nog een lektest uit laten voeren, dan weet je gewoon voor een groot deel zeker waar je probleem zit, of waar je probleem NIET zit...

Ik zou eerst even compressie meten, beter nog een lektest uit laten voeren, dan weet je gewoon voor een groot deel zeker waar je probleem zit, of waar je probleem NIET zit...
-
- Über-Spammer
- Berichten: 13324
- Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
- Locatie: Nieuwegein
- Contacteer:
Gaat ook gebeuren, Patrick. Iedereen bedankt voor de tips.PtrGte schreef:Hee Alex hier staat nog een nieuw opgebouwde GTT motor, die wordt volgens mij toch nooit meer opgehaald...![]()
Ik zou eerst even compressie meten, beter nog een lektest uit laten voeren, dan weet je gewoon voor een groot deel zeker waar je probleem zit, of waar je probleem NIET zit...

Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
-
- Über-Spammer
- Berichten: 13324
- Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
- Locatie: Nieuwegein
- Contacteer:
Nou, het is er nog niet van gekomen.
Maar de GT is dit weekend bij VKV in Rotterdam geweest en bij de Auto Visie Time Attack in Zandvoort. En dat alles heeft ie gewoon overleefd.
En op weg naar VKV ging het niet zachtjes en op de terugweg van de Time Attack nog even een Golfje duidelijk gemaakt dat ie niet met een GT moet sollen.
Het rattelen blijft, maar carterdruk en olie druk lijken nu goed.
Maar de GT is dit weekend bij VKV in Rotterdam geweest en bij de Auto Visie Time Attack in Zandvoort. En dat alles heeft ie gewoon overleefd.
En op weg naar VKV ging het niet zachtjes en op de terugweg van de Time Attack nog even een Golfje duidelijk gemaakt dat ie niet met een GT moet sollen.
Het rattelen blijft, maar carterdruk en olie druk lijken nu goed.
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
Lex, echt een dik bakkie!
de foto's van Syts zet ik hier neer zodra ik ze heb!

de foto's van Syts zet ik hier neer zodra ik ze heb!


beter dat ie het nog goed gedaan heeft vandaag! 

Immer wieder die verdammte Holländer
sja, hij kan er oud mee worden. maar jou kennende trek je zeer binnenkort alle registers open en maak je alles in orde.
zou ik ook doen
zou ik ook doen

Immer wieder die verdammte Holländer