week of twee terug moest ik naar Antwerpen
wij moesten de afrit na de kennedy hebben, dus netjes invoegen, terug naar vier, terug naar drie, om niet op de voorligger te bokken maar terwijl de voet op het gas blijft om netjes te blijven rijden vertraagt de auto echter en blijven de toeren zakken...
steek terug in twee, stamp nog eens op het gaspedeel bij wijze van spreken maar de auto valt stil
ben nog net de tunnel kunnen uitrollen en hem op het begin van de afrit gezet...
auto starte niet meer...
even gewacht en terwijl telefoons gepleegd...
gestart, één keer in toeren en de motor zakte terug, pruttelde en viel terug stil...
nog eens geprobeerd maar da was gewoon aanslaan en direct terug af...
dan terug gewacht, nog wa getelefoneerd voor raad en eventuele hulp en maar nog eens geprobeerd...
auto startte, jaagde hem in toeren, omdat ikzelf aan vuile benzine dacht, dan wa verder kunnen rijden langs de afrit en hem in het gras geparkeerd, nog wa in toeren jagen en hem wa laten draaien...
dan gewoon kunnen verder bollen naar de bestemming
terug naar huis
en dan nog eens weg, constant zonder problemen
was al van plan om onderhoud te doen. ik ging eventjes rijden met momentele ververste olie en vanaf 30000km terug alles verversen (had de auto vanaf 28400)
nu zitten er nieuwe bougies in, luchtfilter (de oude was langs één kant dichtgeknepen!!!), pollenfilter en ben van halfsyn naar volsyntetische olie gegaan
maar nu weet ik nog altijd niet wat het eventueel kon zijn...
iemand raad???
ondertussen heeft hij onderhoud gehad, luchtfilter zat langs één kant dicht... khoopte dat het hiermee gedaan ging zijn maar vanavond deed hij lijk terug... enkel viel hij nu niet stil en was het nu niet zo erg...
groeten
subarufreak
motor hield er plots mee op... (clio Rs)
-
kzou best eens zien voor een afspraak te maken voor hem aan de pc te leggen
vanavond reed hij in het begin terug in snakken
vanavond reed hij in het begin terug in snakken

-
heb nu deze middag kleppenreiniger en injectiereiniger gehaald voor in de benzinetank te kappen...
auto reed gisterenavond ook eventjes terug in schokken en vanmorgen stond de toerenteller te schudden... was net alsof hij koud had
hopelijk haalt het iets uit
zowiezo ga ik kijken en afspreken met mijn baas om eens het werk te verlaten dat de clio eens aan de pc kan
auto reed gisterenavond ook eventjes terug in schokken en vanmorgen stond de toerenteller te schudden... was net alsof hij koud had
hopelijk haalt het iets uit
zowiezo ga ik kijken en afspreken met mijn baas om eens het werk te verlaten dat de clio eens aan de pc kan

Gewoon eerst even uitlezen, en kijken of er een storingscode in het geheugen van de computer zit. Wat je dus vooral NIET moet doen (en hopelijk niet gedaan hebt) is de accupool loshalen, want dan vind je niets meer terug.
Die storingsode geeft meestal wel duidelijkheid over de storing, en de oorzaak ervan.
Die storingsode geeft meestal wel duidelijkheid over de storing, en de oorzaak ervan.
-
nee, batterij is nog niet los geweest
morgen gaat hij aan de pc... normaal hoop ik dat het iets gaat opleveren want den auto doet het telkens als van mijn werk vertrek naar huis
moet nu vertrekken van mijn werk naar die garage dus ja, met een beetje geluk...
bedankt voor alle info alvast!
morgen gaat hij aan de pc... normaal hoop ik dat het iets gaat opleveren want den auto doet het telkens als van mijn werk vertrek naar huis
moet nu vertrekken van mijn werk naar die garage dus ja, met een beetje geluk...
bedankt voor alle info alvast!
-
ben ermee geweest
kerel liet natuurlijk al den auto stilvallen... maar ja, toen em binnestond hij tegen zijn collega... hier zegt em, ne v6
computer heeft niks opgeleverd buiten dat de druk aan de collecteur wat te hoog is maar niks ergs
toen ik zei dat hij al een tijdje heeft stil gestaan, dacht hij ook aan de injectoren, eentje die soms hapert ofzo dus bij de tankbeurt een flesje ingedaan en sindsdien geen last meer gehad
maar zoals mijn vorige auto, gaat den deze misschien ook een probleemgeval worden, vrees ik want nu is de arret ook stuk van mijn deur...
greetz
subarufreak die snel hoopt terug te kunnen genieten...
kerel liet natuurlijk al den auto stilvallen... maar ja, toen em binnestond hij tegen zijn collega... hier zegt em, ne v6

computer heeft niks opgeleverd buiten dat de druk aan de collecteur wat te hoog is maar niks ergs
toen ik zei dat hij al een tijdje heeft stil gestaan, dacht hij ook aan de injectoren, eentje die soms hapert ofzo dus bij de tankbeurt een flesje ingedaan en sindsdien geen last meer gehad
maar zoals mijn vorige auto, gaat den deze misschien ook een probleemgeval worden, vrees ik want nu is de arret ook stuk van mijn deur...

greetz
subarufreak die snel hoopt terug te kunnen genieten...
Heb het de laatste weken ook met mijn RS, maar niet zo erg en enkel op lagere snelheden
-
had vanavond al weinig tot geen last, toch paar dagen wachten é, dat het product zijn werking kan doen
volgende week komt de nieuwe riem er normaal op
volgende week komt de nieuwe riem er normaal op
moet ook een nieuwe distributieriem laten steken één van de weken.
Het is mijn 2de RS, maar met deze heb ik echt al veel miserie gehad. Moest ik er niet zo graag mee rijden, hij was al lang buitengevlogen.
Het is mijn 2de RS, maar met deze heb ik echt al veel miserie gehad. Moest ik er niet zo graag mee rijden, hij was al lang buitengevlogen.
-
mja, ik begin het toch wel ook klein beke moeilijk te krijgen...
khoop dat de problemen binnenkort van de baan zijn en dat alles vervangen is die moet vervangen worden dak ook kan beginnen volop te genieten
khoop dat de problemen binnenkort van de baan zijn en dat alles vervangen is die moet vervangen worden dak ook kan beginnen volop te genieten

Is dus begin deze week erger doorgebroken en weer enkele keren stilgevallen. Heb jij al een idee wat het bij jouw was?
Foutieve druk in je inlaatspruistuk (collecteur) kan duiden op een defecte, of af en toe haperende MAP sensor/bedrading, en daardoor kan je auto wel degelijk gaan inhouden/afslaan/haperen etc.subarufreak schreef:computer heeft niks opgeleverd buiten dat de druk aan de collecteur wat te hoog is maar niks ergs
Wat ook nog kan is een slechte gaskleppositiesensor. Die willen ook nog wel eens stuk gaan bij de RS.
Reken er maar niet al teveel op dat de storing weg zal blijven door de injectiereiniger
Was zo erg dat ik hem moeten binnendoen heb. Dinsdag schoot een lampje van de electronische storing aan (oranje met grafiekje in).
Toerentallen schoten omhoog en omlaag. Kon ook niet harder dan 50 meer rijden
Toerentallen schoten omhoog en omlaag. Kon ook niet harder dan 50 meer rijden